در مراسم تقدیر از عوامل سریال شهرزاد:

حسن فتحی: امید وارم روزی برسد که آثار محمود دولت آبادی در سینما و تلویزیون ایران مورد اقتباس قرار بگیرند

مراسم تقدیر از عوامل سریال شهرزاد ، به عنوان پربیننده ترین سریال شبکه خانگی در ایران شب گذشته در حالی در میان انبوه حضور چهره های هنری، فرهنگی، ادبی و حتی سیاسی کشور در برج میلاد تهران برگزار شد، که باز هم استاد محمود دولت آبادی آقای رمان ایران و نویسنده برجسته سبزواری در این مراسم حضوری مطرح داشت و مورد توجه هنرمندان حاضر در سالن و رسانه ها قرار گرفت.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در یکی از مهمترین قسمت های مراسم تقدیر از عوامل سریال شهرزاد یعنی بخش تقدیر از حسن فتحی کارگردان این مجموعه سریالی موفق، با وجود اینکه شخصیت های برجسته ای نظیر احمد مسجد جامعی، پرویز پرستویی، سروش صحت، فرخ نعمتی، حجت الاسلام محمدعلی ابطحی، ناصر  ملک مطیعی، علی نصیریان، مهناز افشار، حمید فرخ نژاد، صادق زیباکلام، و ... در سالن حضور داشتند، اما این استاد محمود دولت آبادی بود که برای اهدای جایزه حسن فتحی به روی صحنه برود.
 
اتفاقا کارگردان سریال شهرزاد نیز از این موضوع استقبال کرد و گفت: برای من افتخار است که این تندیس را از بزرگ‌مرد ادبیات و رمان دریافت می‌کنم.
 
خبرگزاری مهر این قسمت از مراسم تقدیر از عوامل سریال شهرزاد را به شرح زیر گزارش داده است:
 
آرزوی اقتباس از آثار محمود دولت آبادی
 
محمود دولت‌آبادی نویسنده و رمان‌نویس روی سن آمد و با بیان جمله‌ای عنوان کرد: به نظر من آنچه فراتر از هنر است، پوشش زندگی در ذهن و قلب جوانان ایران است که امیدوارم همواره باقی بماند.
 
در این مراسم از حسن فتحی دعوت شد تا برای تقدیر روی سن بیاید و او گفت: فکر نمی‌کردم از همه از جمله خودم تقدیر شود. برای من افتخار است که این تندیس را از بزرگ‌مرد ادبیات و رمان دریافت می‌کنم. امیدوارم روزی برسد که آثار محمود دولت‌آبادی و نویسندگانی امثال او در سینما و تلویزیون ایران مورد اقتباس قرار بگیرند و سینما و سریال‌های ما از یک پشتوانه قدرتمند و غنی ادبی برخوردار شوند.
 
منبع: خبرگزاری مهر
 
هرچند حسن فتحی کارگردان برجسته سینما و تلویزیون ایران که پیش از این آثار فاخر و ماندگاری نظیر«پهلوانان نمی میرند» ، «شب دهم» ، «مدار صفر درجه»، «میوه ممنوعه» و ...را نیز کارگردانی کرده است، آرزوی خود را در ارتباط با محمود دولت آبادی اقتباس از آثار این نویسنده سبزواری در سینما و تلویزیون ایران عنوان کرد، به نظر می رسد سبزواری ها باید در رابطه با این همشهری فرهیخته و پرافتخار خود آرزو داشته باشند که سرانجام طلسم افراطی گری ها، تنگ نظری ها، قدرناشناسی ها، فرصت سوزی ها و برخوردهای سلیقه ای در ارتباط با مشاهیر این شهر از جمله محمود دولت آبادی شکسته شود و با همتی که باید مسئولان و جامعه فرهنگی این شهر به خرج دهند، سرانجام سبزوار بتواند از وجود چنین بزرگانی در محافل و برنامه های فرهنگی خود سود برده و  در سایه نام مفاخرش، ظرفیت های بی شمار این شهر را به ایران و جهان معرفی کند.
 
گفتنی است با توجه به جایگاه شخصیت محمود دولت آبادی تقریباً هفته ای نیست که یک یا دو یا حتی چند خبر ، گزارش و مصاحبه پیرامون دیدگاه های وی یا حضورش در برنامه های مختلف توسط رسانه های پرمخاطب ملی و حتی بعضی رسانه های شناخته شده خارجی منتشر نشود، اما متأسفانه هیچ یک از این خبرها پیرامون حضور محمود دولت آبادی در محافل فرهنگی و ادبی زادگاهش سبزوار نیست و این نشان دهنده یک ضعف و کم کاری بزرگ از سوی مسئولان و البته اصحاب فرهنگ و هنر دیار سربداران است.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما