هشت پروژه آموزش و پرورش سبزوار امروز بهره برداری شد + معرفی پروژه ها

سبزوار- ایرنا - به مناسبت اعیاد شعبانیه، هشت طرح آموزشی، فرهنگی و ورزشی روز شنبه طی مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سبزوار بهره برداری شد.
 
به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل سه آموزشگاه، سالن جوانسرای اسرار، چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید چمران، پژوهشکده معلم، نمازخانه اردوگاه شهید مطهری و چایخانه مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان سبزوار می باشد.
 
مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت : هزینه های اجرای این طرح ها از محل کمک های خیرین و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پرورش خراسان رضوی تامین شده است.
 
مرتضی بینش افزود: آموزشگاه 18 کلاسه صاحب الزمان (عج) سبزوار در سه طبقه و با زیربنای دو هزار و ۲۲۰متر مربع با حدود 14 میلیارد ریال هزینه احداث شده است.
 
وی اظهار کرد: آموزشگاه چهار کلاسه هاجر این شهر نیز با زیربنای ۱۶۰متر مربع با 950 میلیون ریال هزینه و آموزشگاه پنج کلاسه بانو عرب شاهی سبزوار هم با زیر بنای 330 متر مربع با هزینه حدود سه میلیارد و 300 میلیون ریال ساخته شده اند.
 
وی گفت: به رغم احداث این واحدهای آموزشی و فرهنگی هنوز آموزش و پرورش سبزوار با کمبود فضاهای آموزشی مواجه است و حدود 35 درصد از مدارس این شهرستان دو نوبته می باشد.
 
هم اکنون حدود 52 هزار دانش آموز در 287 آموزشگاه شهرستان سبزوار در حال تحصیل هستند.
 
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

*    *    *

وبسایت آموزش و پرورش سبزوار نیز اطلاعات این 8 پروژه افتتاح شده را به شرح زیر درج کرده است:

 
سالن جوانسراي اسرار
پروژه سالن جوانسراي اسرار زماني كليد خورد كه حفظ تنها بناي به جا ماده از دبيرستان اسرار در ذهنها متبادر شد .به همت مديريت اداره و معاونت توسعه و پشتيباني مديريت آموزش و پرورش سبزوار سعي بسيار در حفظ ظاهر بنا شد . تا آنجا كه براي حفظ نماي اجرها ي اين بنا علاوه بر مرمت و لكه گيري مناسب چندين بار رنگ آميزي شد تا به شكل اوليه و اصلي سالن نزديك باشد .سقف و بدنه داخلي اين سالن كاملا مرمت و ظاهري آراسته به خود گرفت .اين بنااز محل در امدهاي مركز اموزشي رفاهي فرهنگيان بالغ بر ۳ ميليارد و ۵۰۰ميليون ريال هزينه شد تا اين يادگار زيباي دبيرستان  اسرار به عنوان نگين زيبايي بدرخشد . هم اكنون سالن با گنجايش دويست نفر وقرار گرفتن در مزكر شهر سبزوار علاوه بر ايجاد فضاي مناسب براي اجراي برنامه هاي آموزش پرورش ميتواند مكاني مناسب براي اجراي برنامه هاي نمايشي و همايشي باشد.
 
پروژه آموزشگاه و صاحب الزمان
اين آموزشگاه كه از محل اعتبارات تخريب و نوسازي و با همكاري اداره كل نوسازي ساخته شده است بنا بود با عنوان شهداي هويزه ساخته شود كه پس از توافق هاي صورت گرفته و جا نمايي مناسب براي اين آموزشگاه در مكان فعلي ساخته شود. ساخت اين آموزشگاه قريب به ۲سال به طول انجاميد و هم اكنون با هجده كلاس درس و با نقشه جويني در سه طبقه و با زير بنايي بالغ بر ۲هزارو ۲۲۰متر مربع با اعتبار قريب به چهارده مليارد ريال ساخته شده است . اين بنا داراي نماز خانه سالن اجتماعات آزمايشگاه و نور گيرهاي مناسب بوده كه ميتواند در آينده نماد مدارس پيشرفته شهرستان و استان قلم داد شود.
 
پروژه آموزشگاه هاجر
اين پروژه  كه مكمل آموزشگاه هاجر محسوب مي شود با ۴كلاس درس با زير بنايي بالغ بر ۱۶۰متر مربع با اعتباري قريب به ۹۵۰مليون ريال ساخته شده است كه از محل كمك هاي جامع ياوري وبا همكاري خير مدرسه ساز سركار خانم بشيري به عنوان ساختمان آيندگان در اختيار آموزش و پرورش گرفته است
 
پروژه چمن مصنوعي
اين پروژه نيز به كمك ۶۰۰مليون ريالي خير مدرسه ساز مرحوم حاج حسيت ايزي ساخته شده است كه با متراژيك هزار متر مربع و با هزينه۲مليارده۵۲۰مليون ريال از محل ذزآمد هاي آموزش پرورش سبزوار ساخته شده است تكميل اين پروژ]همراه با احداث رخت كن حمام سرويس هاي بهداشتي و نصب آبسركن  خواهد بود و به عنوان يكي ديگر از از پازل هاي مجموعه ورزشي شهيد چمران بع آن اضافه خواهد شد.
 
پروژه پژوهشكده معلم
كليد ايجاد پژوهش كده معلم با پيگري هاي معاونت پژوهشو توسعه منابع انساني مديريت آموزش پرورش سبزوار از سال ۹۳ زده شد هم اكنون اين پروژه از محل اعتبارات درون سازماني و خيرين بالغ بر ۷۰۰مليون ساخته شده است و از اين مبلق ۳۰۰ مليون ريال توسط خيرين هزينه شده است خريد تجهيزات از جمله بيست دستگاه رايانه براي انجام امور پژوهشي و تحقيقاتي معلمان و اهدا سه هزارو پانصد جلد كتاب مرجع از سوي دانشگاه حكيم سبزواري و دبستان اسرار نيز از رگر اقدامات صورت گرفته بوده است.
 
پروژه بانو عرب شاهي
احداث آموزشگاه بانو عرب شاهي در محل آموزشگاه شهيد تند گويان نيز با كمك خير مدرسه ساز مرحوم شوكت سادات عرب شاهي صورت گرفته است اين طرح با قريب به سه ملياردو سيصد ميليون ريال اعتبار ساخته شده است كه مبلغي قابل توجه  از آن از محل اعتبارات اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس استان هزينه شده است اين آموزشگاه در مساحت ۳۳۰متر مربع و در ۵كلاس به بهر برداري خواهد رسيد.
 
پروژه كتيرين يا كافي شاپ
مركز آموزشي فرهنگيان سبزوار براي خدمات رساني بهتر و سريعتر به فرهنگيان احداث مجموعه كتيرين ويا فست فود خود را آغاز كرد و براي احداث اين محل قريب ۶۰۰مليون ريال اعتبار از محل اعتبارات و در آمد هاي اين مركز هزينه شده است.
 
پروژه نمازخانه اردوگاه شهيد مطهري
نبودن مكان مناسب براي اقامه نماز در اردوگاه شهيد مطهري باعث شده است تا با كمك جامعه ياوري فرهنگي و با صرف هزينه يك مليارد ريال اين جامعه نماز خانه با نام محمد رسول الله با سه مليارد ريال اعتبار از محل درآمد هاي اردوگاه شهيد مطهري در مساحتي بالغ بر صدوبيست متر مربع ساخته شود   

منبع: وبسایت آموزش و پرورش سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

استخر چمران سبزوار به عنوان بهترین مجموعه آبی ورزشی در خراسان رضوی معرفی شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما