آماده­ سازی محلات ۸ و ۹ توحیدشهر سبزوار

وضعیت بلاتکلیفی بلوک های 8 و 9 شهرک توحید از جمله مشکلاتی است که همواره مورد اعتراض برخی از شهروندان سبزواری و مخاطبان گرامی اسرارنامه قرار می گرفت و چندین مرتبه درخواست شهروندان از مسئولان برای رسیدگی به این بلوک ها، در بخش صدای مردم اسرارنامه منتشر شده و از این طریق به اطلاع مدیران شهری سبزوار رسیده بود(منبع1)، (منبع2) ، (منبع3)
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه خوشبختانه در روزهای اخیر وبسایت شهرداری سبزوار با انتشار خبری در این زمینه از توجه و اقدامات جدید شهرداری سبزوار در رابطه با این بلوک ها خبر داده است.
 
اسرارنامه در ادامه متن کامل این خبر را منتشر می کند:
 
آماده سازی محلات 8 و 9 توحید شهر سبزوار
 
سرپرست اداره نقشه­ برداری و GIS شهرداري سبزوار از آماده ­سازی محله ۸ و ۹ توحیدشهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، محمد كامل با اعلام اين خبر اظهار داشت: طرح آماده سازی مربوط به توحید شهر از پنج طرح به صورت جداگانه تشکیل شده که فاز اول توحید شهر داراي مساحت ۲۱۹ هکتار، فاز دوم توحید شهر داراي مساحت۱۰۰/۷ هکتار، تیپ ۴۷ سلمان داراي مساحت ۴۵/۵۱ هکتار، سجاد شهر داراي مساحت ۹۰ هکتار و مسکن مهر داراي مساحت ۵۰ هکتار مي باشد.
 
وي افزود: فاز دوم نيز از ۲ قسمت به مساحت ۸۰ و ۲۰ هکتار تشکیل شده و طرح آماده ­سازی آن در سال ۱۳۷۳ به تصویب رسیده است که محله ۸ و ۹ توحیدشهر شامل بخش اول آن به مساحت ۸۰ هکتار واقع در غرب محله ۷ توحید شهر می­باشد.
 
كامل اضافه كرد: معابر اصلی محله ۸ و ۹ یک بار در سال ۸۵ جدول گذاری و آسفالت شده ولی به دلایل مدیریتی در اولویت قرار نگرفته و متاسفانه تاکنون مسکوت مانده است.
 
سرپرست اداره نقشه­ برداری و GIS شهرداري سبزوار  ادامه داد: با آغاز سال جاري شهرداری سبزوار با نگرشی تازه و با توجه به طرح جامع مصوب سال ۹۱ در راستای جلوگیری از حاشیه نشینی در بافت ناکارآمد شهر سبزوار و توسعه شهرک­ها، در این منطقه اقدام به صدور پروانه نموده است.
 
او بيان كرد: از این رو با توجه به نیاز شهروندانی که در آینده در محله ۸ و ۹ ساکن خواهند شد، احداث معابر و تاسیسات مورد نیاز این مناطق در دستور کار شهرداری سبزوار و سایر ارگان­ های مربوطه قرار گرفته ­است.
 
كامل گفت: در این راستا شهرداری سبزوار به عنوان ارگان پیشرو در این عرصه اقدام به نقشه برداری و تهیه پروفیل معابر موجود در محله ۸ و ۹ نموده تا هر چه سریعتر خدمات مورد نیاز این مناطق طبق نقشه­ های اجرایی تامین گردد.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 

 

نظرت را بنویس
comments

قلعه نوی

سلام میشه بفرمائید آماده سازی این 100 هکتار هزینه دارد اگر متری 5 هزار تومان باشه حدود 5 میلیارد تومان پول لازم دارد حالا اینا رو ولش کن آقای کامل شما لطفا بیایید همین تابلو دهیاری سدید را از جلو بلوک 8,9 بردارید تهیه نقشه پیش مستان،زحمت افتادید از 73 هنوز حالا نقشه بعد از22سال داره تهیه ميشود

علی ترشیزی دهیار روستا

در روستای برگو تعدادی از اهالی و کشاورزان بدلیل نداشتن منزل مسکونی به سبزوار مهاجرت کرده اند. و در همین روستا تعداد 4 خانواده در فضایی حدود 100 متر در شرایط نامناسب بسر میبرند با یک سرویس بهداشتی و یک اشپزخانه . این در حالیست که مقدار زیادی از اراضی روستا به تصرف بنیاد مسکن و منابع طبیعی در امده است و هیچ گونه زمینی مناسب ساخت مسکن در روستا وجود ندارد و بنیاد مسکن هم زمین ها را به چند برابر قیمت محلی قیمت گذاری نموده است که مردم توان خرید ان را ندارند . در این زمینه و حل مشکل اهالی چندین مورد نامه نگاری از طریق دهیاری و شورای روستا با مسولین محترم ادارات - بخشداری و ... صورت گرفته سال گذشته نیز نماینده مجلس جناب اقای سبحانی فر نیز در جلسه همایش دهیاران روداب که با حضور تعدادی از مسولین در محل روستای برگو برگزار شد مستقیما به ریاست بنیاد مسکن سبزوار مهندس نجاتی فرمودند که باید هر قواره زمین بین 200 تا 300 هزار تومان به مردم این روستا واگذار شود و بعد از ان همچنان ما شاهدیم که قیمتی که بنیاد بابت این زمین ها اعلام نموده دهها برابر بیش تر است . در نوروز امسال حدود 250 نفر از جوانان و نوجوانان از شش روستای اطراف بمدت ده روز در برگو مسابقات ورزشی برگزار نمودند این ارزش بیشتری دارد تا اینکه زمین ورزشی روستا را تصرف کرده اند و اجازه نمیدهند جوانان و نوجوانان از این امکانات استفاده نمایند .روستا به فضای ورزشی نیاز دارد این درست نیست که بنیاد مسکن یا منابع طبیعی هر چقدر توانسته از اراضی این روستا را گرفته است پس سرانه ورزشی روستا چه میشود ؟ امیدواریم در این خصوص مسئولین محترم چاره اندیش نمایند و مشکل مردم را هر چه سریعتر مرتفع نمایند . به داد این مردم برسید روستایی را باید حمایت کرد نه حقارت.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما