نماینده سبزوار: مجلس دهم، مجلس عقلانیت است

نماینده مردم سبزوار در گفت و گو با مهر؛
محصول کمبود آب در سبزوار«بیکاری» و «مهاجرت» است
 
سبزوار- نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی محصول کم آبی و افت آب های زیر زمین یرا برای مردم این منطقه بیکاری و مهاجرت عنوان کرد.
رمضان علی سبحانی فر در گفت و گو با مهر اظهار کرد: این شهرستان دارای ظرفیت های ویژه در زمینه های متعدد کشاورزی، معدنی، تجارت و طیور است اما به لحاظ اینکه منطقه ما در چند سال اخیر دچار افت آب های  زیر زمینی شده شاهد افزایش بیکاری در سطح منطقه هستیم.
 
وی اظهار کرد: منطقه نیازمند ایجاد شغل است بسیاری از روستاهای ما که اغلب شغل آن ها کشاورزی و دامپروری است به لحاظ نبود آب تخلیه شده و روستائیان ما به حاشیه شهرها  مهاجرت کرده اند .
 
وی گفت: امیدواریم دولت از طریق ایجاد صنایع  تبدیلی در حوزه های مختلف معدنی، کشاورزی و دامی مشکل بیکاری در شهرستان را رفع و زیر ساخت های لازم در روستاها را برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان مد نظر قرار دهد.
 
منطقه ویژه اقتصادی سبزوار زیر غبار فراموشی
 
سبحانی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نیز گفت: این پروژه یکی از مباحث مورد مطرح برای توسعه منطقه است که متاسفانه چند سالی ازمصوبه این طرح می گذرد اما هنوز به مرحله عملیاتی نزدیک نشده است.
 
وی  افزود: یکی از دلایل عمده  تاخیر در اجرای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نبود پیش بینی به منظور جانمایی طرح بود که در زمان مصوب شدن پروژه فکری برای آن نشده بود.
 
منتخب این دوره مجلس شورای اسلامی در سبزوار گفت: مهمترین مشکل بر سر راه این پروژه بحث زیست محیطی است که امیدواریم با رفع این مانع و هماهنگی با سازمان محیط زیست شاهد اجرائی شدن منطقه ویژه اقتصادی در سال جاری باشیم.
 
سرعت توسعه کند است
 
سبحانی فر در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر موانع توسعه نیافتگی سبزوار نیز گفت: این مطلب را قبول ندارم، در حال حاضر سبزوار به عنوان منطقه توسعه یافته تلقی می شود و زیر ساخت های لازم برای توسعه یافتگی در آن فراهم شده است و فقط باید توسعه منطقه سرعت بیشتری پیدا کند.
 
وی افزود: در شرایطی که کشور در رکود اقتصادی سخت به سر می برد اما منطقه ما وضعیت مناسبی را در بحث اعتبارات داشت  گرچه این میزان اعتبار جوابگوی نیاز شهرستان نیست.
 
مجلس دهم، مجلس عقلانیت است
 
منتخب مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در دهمین مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص آرایش سیاسی مجلس دهم نیز گفت: مجلس دهم، مجلسی است که عقلانیت بیشتر بر آن حاکم است و لذا منتخبین مردم باید تلاش کنند تا همگرایی سیاسی بیشتری را در این دوره فراهم کنند.
 
وی بیان کرد: مجلس پیش رو بایستی سعی کند از نزاع های سیاسی بپرهیزد و بیشتر به توسعه و رونق اقتصادی کشور بپردازد.
 
وی همچنین درخصوص به این موضوع که چرا به رغم گمان ها مبنی بر اقبال اصلاح طلبان اما اصول گرایان با استقبال بیشتری مواجه شدند نیز بیان کرد: این تحلیلی دقیقی نیست در شرایط فعلی اگر مجلس را در طیف بندی های چپ و راست قرار ندهیم  قالب بیشتر مجلس اعتدال گرایان هستند.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما