پس از چند سال توقیف:

رمان «یار» نوشته حسین خسروجردی به زیر چاپ رفت

رمان «یار» جدیدترین اثر حسین خسروجردی نویسنده فرهیخته سبزواری پس از چند سال توقیف به زیر چاپ رفت.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، این نویسنده در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت، رمان یار به مدت سه سال در دولت گذشته اجازه انتشار پیدا نکرد و سرانجام در دولت کنونی مراحل چاپ و انتشار آن طی شد و انشاالله در ایام نمایشگاه کتاب امسال رونمایی و عرضه خواهد شد.

رمان «یار» توسط انتشارات یوبان چاپ و به بازار کتاب عرضه می شود.

حسین خسروجردی که معمولا در آثار خود به دردهای اجتماعی و مسائل سیاسی کشور توجه دارد، این رمان را با عبارت« با بهاری کوچک در منقار و برای همخوانی با سوسن های آزاد» برای دکتر تقی ارانی پدر اندیشه چپ در ایران نوشته است.

تقی ارانی فعال سیاسی و ناشر ایرانی و آغازگر فکری حزب توده در ایران بود. وی از اعضای برجسته گروه ۵۳ نفر بود که از اواخر سال ۱۳۱۵ تا اوایل سال ۱۳۱۶ به تدریج دستگیر و در زندان موقت تهران و قصر زندانی شدند.
 
این گروه که به گروه ۵۳ نفر معروف شدند متهم بودند که از مرام اشتراکی و کمونیستی پیروی می‌کنند. اعضای گروه ۵۳ نفر تا پیش از دستگیری با هم ارتباطی نداشتند و این نام پس از دستگیری به آنها اطلاق شد. آنها عمدتاً زیر شکنجه‌های جانکاه مأموران اداره آگاهی (تأمینات) شهربانی رضاشاه قرار گرفتند و با پرونده‌هایی که برای آنها ساخته شد به زندان‌های درازمدت محکوم و راهی زندان قصر شدند.
 
دکتر تقی ارانی در ۱۳ شهریور ۱۲۸۲ خورشیدی در تبریز زاده شد و بین روزهای ۱۰ تا ۱۴ بهمن ۱۳۱۸ به طرز مشکوکی در زندان درگذشت.
 
از حسین خسروجردی تا کنون آثار دیگری نظیر «تگرگ تاتار»، «جهان بانان»، «ماه گل»، «به نسیم عطر تو می آیم»، «کوشش پروانه» و ... به چاپ رسیده است.
 
حسین خسروجردی در کنگره بین المللی سربداران که آذرماه 94 برگزار شد، به خاطر رمان زیبای «تگرگ تاتار» مورد تقدیر قرار گرفت.
 
اگر می خواهید با تقی ارانی به طور کامل تری  آشنا شوید، هم اکنون به آدرس زیر مراجعه کنید:
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما