موفقیت های پی در پی علمی برای شهرستان جوین نگین سبز خراسان


رسانه های خطه سربداران در روزهای اخیر میزبان خبرهای مسرت بخشی از موفقیت های علمی شماری از جوانان این منطقه بوده اند.
کسب رتبه اول کنکور دکتری نانوتکنولوژی و برگزیده شدن به عنوان دانشجوی نمونه کشوری توسط دو تن از جوانان شهرستان جوین ، دو موفقیت علمی است که در روزهای اخیر نصیب منطقه غرب خراسان رضوی شده است.
وبسایت محلی نسیم جوین که یکی از  رسانه های شناخته شده محلی در غرب خراسان رضوی است ، هر دو خبر مسرت بخش فوق را در آدرس های زیر منتشر کرده است :


هادی شمس آبادی دانشجویان نمونه کشوری شد.

دانشجوی جوینی رتبه اول کنکور دکتری نانو تکنولوژی کشور شد.


منطقه سبزوار بزرگ از دیرباز مهد پرورش دانشمندان ، علما ، فضلا و فرهیختگانی بوده است که برخی از آنها در سطح کل کشور و حتی جهان درخشیده اند.از همین رو منطقه سبزوار بزرگ به مهد دانشوران بیدار ملقب شده است.

به نظر می رسد در  دوره کنونی  نیز کسب این افتخارات برای خاک پرآفرین خطه سربداران همچنان ادامه دارد.

به طوری که در سال های اخیر نیز شاهد موفقیت های علمی ارزشمند و متعددی برای مردم این ناحیه بوده ایم.
شاید چند مورد از چشمگیرترین این موفقیت ها انتخاب دکتر علی اصغرمولوی  استاد دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دانشمند جوان فیزیک پزشکی جهان (منبع) ، انتخاب دکتر سیدمحمدعلوی مقدم استاد جرسته دانشگاه های معتبر خراسان به عنوان چهره ماندگار ادبیات فارسی (منبع) ، انتخاب دکتر امید سبزواری به عنوان دانشمند برتر سایت ISI(موسسه بین المللی اطلاعات علمی) و قرار گرفتن وی در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان (منبع) باشد.

همچنین از دیگر موفقیت های علمی مردمان غرب خراسان رضوی در مدت های اخیر می توان به کسب رتبه اول بخش  ارائه مقاله با پوستر درکنگره NANOSMAT در آمریکا توسط دکتر آراز سبزواری (منبع) و نیز اختراع دستگاه کنترل مصرف لامپ های گازی توسط متخصصان برق سبزوار (منبع) اشاره کرد.که البته همه این موارد تنها تعدادی از دست آوردهای علمی جوانان منطقه سبزوار بزرگ در چند سال اخیر است.

البته نا گفته نماند که در هفته گذشته خبر ناخوشایند درگذشت دکتر عزیزالله جوینی محقق  برجسته کشور و استاد پیش کسوت زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تهران نیز در رسانه ها منتشر شد (منبع1) ، (منبع2) که جامعه علمی کشور به ویژه مردمان خطه سربداران و شهر عزیز جوین را متأثر ساخت.
لیکن چنان که گفته شد ، اینک دو جوان جوینی در فاصله ای اندک موفق به کسب دو افتخار علمی درکشور شدند تا تضمین کننده پیشرفت های علمی بیشتر ایران اسلامی در سال های آینده باشند و جای بزرگان از دست رفته را پر کنند.
مجله اینترنتی اسرارنامه در اینجا موفقیت های کسب شده اخیر را به همه مردمان سبزوار بزرگ به ویژه برادران وخواهران عزیز جوینی تبریک عرض می کند.
در پایان به انتشار متن کامل خبر انتخاب شدن یک جوان جوینی به عنوان دانشجوی نمونه کشور در سال 91 می پردازیم :


هادی شمس دانشجوی تمونه کشوری شد

هادی شمس( شمس آبادی) دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شد.

این  دانشجوی نمونه کشوری  امشب در گفتگوی اختصاصی با مدیر نشریه نسیم جوین گفت:  هر ساله وزارت علوم  در تمامی مقاطع دانشگاهی  اعم از کاردانی و کارشناسی و تکمیلی و دکتری در سطح کشور  اقدام به انتخاب دانشجوی نمونه کرده  و اعلام می نماید،

شمس تصریح نمود:  انتخاب دانشجوی نمونه  کشوری بر اساس فعالیت های تحقیقاتی و فعالیت در انجمن های علمی  و نشریات و سایر ملاک ها از قبیل معدل و غیرو انجام می پذیرد.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری ۴۰ نفر از دانشجویان کشور در کلیه مقاطع  به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شده ایم و در روز دوشنبه همین هفته در یک مراسمی با حضور رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری  از این دانشجویان کشور تجلیل به عمل خواهد آمد.

این دانشجوی جوینی خاطر نشان نمود: بنده دانشجوی ارشد  در رشته زیست شناسی با گرایش فیزیو لوژی  دانشگاه گلستان بوده و فرداجلسه دفاع از پایان نامه دارم .

در خور ذکر است که پس از برگزاری مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری در نهاد ریاست جمهوری در همین هفته گزارش کاملی از فعالیت های این دانشجوی پر افتخار جوینی در همین سایت و سایر رسانه ها ی کشوری و استانی و محلی  ارائه خواهد شد.
مبنع : وبسایت نسیم جوین


توجه : نظرات مخاطبان برای این مطلب با چند روز تأخیر تأیید می گردد.


کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:
سبزوار قطب علمی و دانشگاهی شرق کشور است.
نظرت را بنویس
comments

شمس آبادی

با سلام و تشکر فراوان از پیگیری های علمی و رسانه ای آن سایت ورین

نيما

با سلام منظور شما را از نگين سبزوار خراسان نفهميدم؟؟؟؟ اشتباه تايپي بوده يا به عمد نگين سبز خراسان را نگين سبزوار عنوان كرده ايد؟؟؟؟ اميدوارم كه اشتباه تايپي بوده باشد.چون در متن حضرتعالي اشتباهات تايپي متعددي وجود دارد. لطفاً اصلاح فرمائيد.

رحیم

سلام جناب اسرارنامه میشه عنوان خبر رو تشریح کنید. شهرستان جوین نگین سبزوار خراسان یعنی..... این عنوان بیشتر جا افتاده تره و در اکثر جاها از این عنوان استفاده میشه شهرستان جوین نگین سرسبز خراسان
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما