مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی روز گذشته با حضور معاون مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی، شماری از اصحاب فرهنگ و هنر دیار سربداران والبته خبرنگاران واصحاب رسانه سبزوار در محل سالن جلسات این اداره برگزار شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در این جلسه محبوبه طبسی اولین مدیر زن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار که از آبان 92 مسئولیت کفالت و سپس از تیر93 مسئولیت سرپرستی این اداره را برعهده داشت، سرانجام پس از اینکه از چند ماه قبل استعفای خود را به اداره کل اعلام کرده بود، در روز 5 اردیبهشت 95 مسئولیت خود را به محمد علی آبادی واگذار کرد.
 
جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برخلاف آنچه عده ای اعلام کرده اند با دعوت قبلی و با حضور خبرنگاران شهرستان سبزوار انجام شد که حداقل از دو خبرگزاری و سه وبسایت و یک نشریه محلی خبرنگارانی در مراسم حضور داشتند.
 
در همین زمینه خبرگزاری تسنیم خبر مراسم مذکور و اظهارات مهدی یونسی معاون اداره کل ارشاد خراسان رضوی را به شرح زیر منتشر کرده است:
 
معاون ارشاد خراسان رضوی مطرح کرد
استفاده از هنرمندان سبزواری برای تروج فرهنگ بومی
 
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هنرمندان زیادی در سبزوار زندگی می‌کنند که با استفاده از هنر آنها می‌توان فرهنگ بومی این شهر را ترویج داد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار مهدی یونسی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار اظهار داشت: این آداب و سنن هویت فرهنگی و تاریخی ماست که بایستی حفظ شود.
 
وی با بیان اینکه مدیران ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در زمینه زنده نگه داشتن این آداب و سنن تلاش کنند، تصریح کرد: توجه به حفظ آداب و رسوم و پرورش اخلاق مداری در جامعه از وظایف تعیین شده برای مدیران این نهاد است که باید با حمایت از هنرمندان این حوزه آنها را زنده نگه داریم.
 
یونسی با بیان اینکه فعال شدن انجمن‌ها و کانون‌های زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها سبب  رونق بخشی و توسعه این بخش می‌شود، خاطرنشان کرد: ثمره فعال شدن این بخش‌ها سبب ایجاد شادابی و نشاط در جامعه  و شهر می‌شود.
 
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه شورای فرهنگ و عمومی از ارکان شورای انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: فعال شدن شورای فرهنگ و عمومی سبب افزایش مشارکت ادارات و سایر نهادهای شهرستان در حوزه‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها می‌شود.
 
یونسی با بیان اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد باید به سمت افزایش مشارکت‌های بخش خصوصی و دانشگاهی در زمینه‌های مختلف حرکت کنند، افزود: انتظارات ما از مدیران ادارات ارشاد در سطح استان بهره برداری از همه ظرفیت‌های موجود و دسترس است که بایستی به آنها توجه شود.
 
وی عنوان کرد: شهرستان سبزوار از شهرستان‌های پیشرو در حوزه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و اسلامی در استان است و هنرمندان خوبی در این منطقه شناسایی شده که زندگی می‌کنند و می‌توانند در ترویج این فرهنگ مؤثر باشند.
 
*     *      *
 
در پایان این نشست از زحمات محبوبه طبسی سرپرست این اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار تقدیر و محمد علی آبادی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.
 
شماری از هنرمندان و مسئولان انجمن ها یا موسسات فرهنگی ، هنری و قرآنی سبزوار  نیز در این مراسم با اهدای هدایایی به محبوبه طبسی از زحمات وی در دو سال و نیم گذشته، تقدیر کردند.
 
استاد حسین ماستیانی، سید حمیدرضا شرافت و سید نورالله رضوی نیز دراین جلسه سخنان کوتاهی را در تقدیر از زحمات محبوبه طبسی بیان داشتند که به زودی متن بعضی از این سخنان منتشر می شود.
 
محمد علی آبادی رئیس جدید اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار نیز در پایان مراسم طی گفتگوی کوتاهی با خبرنگار اسرارنامه از اهداف و برنامه های خود درمدت مدیریتش سخن گفت که متن این مصاحبه نیز تا ساعاتی دیگر در اسرارنامه انتشار خواهد یافت.
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 

 

نظرت را بنویس
comments

هی هی

یعنی بعداز این خبر فهمیدم تنها اداره ای که شهرستان مهم نیست،اداره ی فرهنگ وارشاد است.. خوب خانم طبسی چه کار مثبتی برای فرهنگ وهنر شهر انجام داده.. مدیریت جندنفر توی یه اداره ی داغون فکرمیکنید هنره...؟؟؟؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما