نماینده مردم در مجلس ، راهبردهای اساسی توسعه شهرستان داورزن را تشریح کرد.


انتظار شیرین مردم داورزن برای شهرستان شدن ، بالاخره با معرفی اولین فرماندار این شهرستان به سر آمد.
اینک با تأسیس فرمانداری و مستقر شدن مهندس اسماعیل غفاری در شهر داورزن ، از این به بعد مردم این شهرستان  ، خود را در مسیر حرکتی مستقل ، اما همسو با سایر مناطق سبزوار بزرگ برای پیشرفت می بینند.
طبق اطلاعات مجله اینترنتی اسرارنامه ، شهرستان شدن داورزن پروژه پرتب و تابی بوده است. آن هم در حالی که چندین بخش پرجمعیت در سطح استان خراسان رضوی وجود دارند که به دلیل مشکلات درونی ، بعد از سالها انتظار هنوز نتوانسته اند به شهرستان ارتقاء یابند.
اما ثمره اتحاد و همدلی در منطقه غرب خراسان رضوی بار دیگر با تأسیس پنجمین شهرستان خطه سربداران ، برای همگان به نمایش گذاشته شد.
اما با تأسیس فرمانداری و مستقر شدن فرمانار در شهرستان داورزن ، همه کارها به پایان نرسیده است ، بلکه باید گفت : تازه از این به بعد باید دور جدیدی از تلاش ها و پیگیری ها برای سرعت بخشیدن به توسعه این منطقه محروم آغاز شود.
قطعاً همت مردم و مسوولان و تلاش پیگیرانه نمایندگان غرب خراسان رضوی در تأسیس شهرستان داورزن نقش موثری داشته است باید از این به بعد نیز به همین شکل ادامه یابد تا ان شاءالله در آینده ای نزدیک ، از داورزن شاهد چهره شهرستانی توسعه یافته و آباد در مبدأ ورودی خراسان رضوی باشیم.
همچنین امید می رود اینک که منطقه سبزوار بزرگ موفق شده است به آرامی با تأسیس 4 شهرستان جدید جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن رکورد دار تقسیمات سیاسی در کشور باشد ، پروژه  تأسیس شهرستان ششتمد نیز با جدیت دنبال شود و بعد از آن شهرستان شدن بخش روداب نیز مد نظر مسوولان و نمایندگان توانمند غرب خراسان رضوی قرار گیرد.
در روز 22 بهمن 91 که رسماً فرماندار شهرستان داورزن معرفی شد ، شماری از مقامات ارشد سبزوار بزرگ به ایراد سخنانی پرداختند که حائز توجه است .
برای مطالعه این مطالب به پیوند زیر مراجعه نمایید :
فرمانداری شهرستان تازه تأسیس داورزن استقرار یافت

همچنین دکتر محمدرضا محسنی ثانی رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی نیز امروز در یک مصاحبه جدید که در وبسایت شخصی وی منتشر گردیده ، راهبردهای اساسی توسعه داورزن را با دقت تشریح کرده است.
وی که به عنوان یکی از توانمندترین نمایندگان غرب خراسان رضوی در دوران پس از انقلاب اسلامی شناخته می شود ، در تمام سال های فعالیتش در مجلس هشتم و نهم پروژه های مهمی را در مقیاس ملی و محلی دنبال کرده و به نتیجه رسانیده است.
توسعه  دائمی فرودگاه بین المللی سبزوار (افزایش پروازهای داخلی ، برقراری و ادامه پروازهای عتبات عالیات ، پشتیبان شدن فرودگاه سبزوار برای فرودگاه مشهد ، ساخت پروژه های عمرانی فرودگاه و ...) ، تأسیس دانشگاه های جدید و گسترش دانشگاه های قبلی ، تأسیس شهرستان های جدید (خوشاب و داورزن) و تسریع و اتمام فرآیند بسیار طولانی شده شهرستان شدن جوین و جغتای ، حمایت از استقرار پروژه های بزرگ صنعتی در شهرهای سبزوار ، جوین ، جغتای ، داورزن ، خوشاب و ... بخشی از فعالیت های به ثمر رسیده  او در مقیاس محلی است که البته با همکاری و همراهی دیگر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسوولان بلندپایه خطه سربداران صورت گرفته است.
وی همچنین پروژه های مهمتری نظیر افتتاح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار ، کشیدن دستک خط آهن سبزوار به سلطان آباد ، احداث کارخانه فولاد جوین ، احداث مجتمع پتروشیمی سبزوار ، کارخانه سیمان فرجاد خوشاب ، کارخانه فروکروم جغتای ، نیروگاه برق سبزوار ، برقراری پروازهای حج از فرودگاه سبزوار ، احداث بزرگراه ترانزیتی ترکمنستان به ایران از مسیر سبزوار و ... را هم اکنون در دستور کار خود دارد.که باز در این موارد هم قطعاً از همکاری و همراهی های بی دریغ دیگر نماینده پرتلاش مردم در مجلس نهم آقای سبحانی و سایر مقامات محلی سبزوار برخوردار است.
البته پرواضح است که برخی مسائل کلان کشور نظیر تحریم های بین المللی و بحران های اقتصادی و سیاسی کشور در موقعیت کنونی بر روند اجرای تمامی پروژه های کلان در سرتاسر کشور تأثیرات منفی گذاشته که سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد نیز از این موضوع مستثنا نبوده اند.
اما مردمان فهیم غرب خراسان رضوی با درک دلایل منطقی این موضوع قطعاً مانند همیشه همراهی و همدلی خود را در این موقعیت سخت با مسوولان و نمایندگان دلسوز خود حفظ خواهند کرد و اجازه نخواهند داد که سودجویان و تنگ نظران از این فضای به وجود آمده در کل کشور ، برای فرستادن موج منفی ، تخریب گری و طرح انتقادات ناسالم وغیرمنصفانه در جهت دلسرد کردن مردم از انتخاب ها ، دست آوردها و موفقیت های خود سوء استفاده کنند.
در همین راستا گفتنی است ، دکتر محسنی متأسفانه، مانند سایر افراد توانمند و اثرگذار در توسعه شهرستان سبزوار در ماه ها و سالهای اخیر به شدت مورد حسادت و تنگ نظری عده ای از مخالفان آبادانی دیار سربداران قرار گرفته است. اما همه توهین و توطئه ها تا کنون کمترین تأثیری بر فعالیت این مدیر توانمند در غرب خراسان رضوی نگذاشته و حتی نگرش مردم را نیز نسبت به او تغییر نداده است.
به طوری که وی در انتخابات سال 90 علی رغم تمامی توهین و تخریب هایی که علیه او صورت گرفته بود برای بار دوم با میزان آرائی بیشتر از انتخابات قبلی به عنوان اولین نماینده سبزوار به مجلس شورای اسلامی راه یافت.
خوشبختانه دیگر نماینده غرب خراسان رضوی آقای رمضانعلی سبحانی فر نیز با تلاش و پشتکار قابل تحسین خود در مسیر اتحاد با دیگرهمتای سبزواریش درمجلس نهم ، قرار گرفته و بدین ترتیب 5 شهرستان سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن در آینده از چشم انداز خوبی برای توسعه برخوردار هستند.
همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار مهندس قاسم شعبانی عطار نیز به عنوان مدیری با تجربه علی رغم برخی انتقادات که در زمینه مدیریت فرهنگی شهرستان بر او وارد است (منبع) ،  در زمینه مسائل توسعه عمرانی و زیرساختی سبزوار  تلاش های خوبی از خود نشان داده است که جای تقدیر و تشکر دارد.
شاید از همین روست که در حال حاضر با تأسیس شهرستان داورزن ، خطه سربداران در سایه وفاق و همدلی مردم و مسوولان ، یک گام بلند دیگر برای رسیدن به آروزی دیرینه خود در تشکیل استان سربداران (خراسان غربی) به مرکزیت سبزوار برداشته و فاصله خود را در شایستگی برای استان شدن ، با سایر رقبا در خراسان رضوی بسیار افزایش داده است.
اینک به نظر می رسد مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن ، ششتمد ، بردسکن ، خلیل آباد و .... باید با اشتیاق هرچه تمام تر برای جدا شدن از حوزه شلوغ و تمرکزگرای خراسان رضوی و بنا نهادن استانی دنج ، کوچک و مستقل در شمال شرق کشور با نام زیبای سربداران ، لحظه شماری کنند. 

اینک برای حُسن خِتام ، به انتشار متن کامل سخنان دکتر محسنی ثانی در خصوص راهبردهای اساسی توسعه در شهرستان داورزن می پردازیم :

شهرستان تازه تأسیس داورزن استعدادهای فراوانی برای توسعه دارد
نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی ، گفت : شهرستان تازه تأسیس داورزن استعداد های فراوانی برای توسعه دارد.

به گزارش روابط عمومی وبسایت دکتر محسنی ثانی ، وی روز دوشنبه ، ضمن تبریک استقرار فرمانداری در شهرستان داورزن ادامه داد : فرآیند ارتقاء بخش های مختلف سبزوار بزرگ به شهرستان های مستقل ، فعالیتی طولانی مدت و بسیار زیرساختی بود که خوشبختانه در مدت 4 سال تلاش شبانه روزی ، این توفیق به دست آمد که 4 شهرستان جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن به طور کامل مستقل شوند و مسیر توسعه خود را بپیمایند.

وی سپس اطمینان خاطر داد ، که پیگیری های لازم برای استقرار فرمانداری ششتمد نیز در حال انجام است .
نماینده مردم همچنین اظهار داشت : با وجود تأسیس شهرستان های متعدد در غرب خراسان رضوی هم اکنون موتور توسعه این  منطقه با سرعت بیشتری از همیشه در حال حرکت و فعالیت است.
دکتر محسنی سپس به شماری از توانمندی های شهرستان داورزن اشاره کرد و گفت : این شهرستان به عنوان اصلی ترین دروازه ورودی خراسان رضوی از مسیر جاده پرتردد تهران است و از همین حیث شانس های زیادی برای توسعه دارد.
وی ادامه داد : با توجه به همین موقعیت جغرافیایی داورزن و نیز با کمک توانمندی های تاریخی و فرهنگی این منطقه به عنوان زادگاه بزرگان و اندیشمندان و خاستگاه نهضت ملی مذهبی سربداران ، باید جهت توسعه صنعت گردشگری در داورزن سرمایه گذاری کرد.
وی وجود روستاهای تاریخی مهر ، مزینان ، باشتین با کاروانسراهای قدیمی و جاذبه هایی نظیر زیارتگاه امام زاده سلطان سیدقریش شملق ، باقی مانده های آتشکده آذربرزین مهر و سایر بناهای تاریخی در این شهرستان را از دیگر سرمایه های ارزشمندی دانست که با توجه صحیح و کافی به این توانمندی ها می توان بستر رونق گردشگری داخلی و خارجی را در داورزن فراهم آورد.
وی همچنین گفت : داورزن علی رغم داشتن موقعیت بیابانی و قرار گرفتن در حاشیه کویر ، به لحاظ تولید برخی محصولات با کیفیت زراعی نیز از استعداد مناسبی برخوردار است و از همین رو اید به شیوه های نوین کشاورزی در این شهرستان توجه شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم استقرار آن دسته از صنایع مادر در داورزن که با توانمندی های منطقه ای تناسب دارند ، تأکید کرد و گفت : مسوولان محلی باید به سرعت شرایطی را فراهم آورند که سرمایه گذاران بخش صنعت ، برای سرمایه گذاری در این شهرستان تازه تأسیس رغبت نشان دهند.
منبع : وبسایت دکتر محسنی ثانی


گالری تصاویر تأسیس فرمانداری در شهرستان داورزن.



توجه : نظرات مخاطبان برای این مطلب با چند روز تأخیر تأیید می گردد.


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
از این به بعد بگوییم شهرستان داورزن

مسوولان پیگیری کنند / شهرستان شدن داورزن و ششتمد خواسته عمومی مردم غرب خراسان روضوی
نظرت را بنویس
comments

ایمان

می گم حالا که بخشهای سبزوار کم شده و فقط دو بخش مرکزی و روداب رو داره پیشنهاد می کنم اون بخش شهر همجوار که به سبزوار چسبیده را ضمیمه سبزوار کنند و بعد هم به شهرستان تبدیلش کنند تا حداقل اون بنده خداها هم به نوایی برسند چون شهر همجوار ترس دارد که بخشهاشو تبدیل به شهرستان کنه

چاپلوسي و تملق تا به كجا

مهدی حسین پور

ایجاد استان سربدارن آرزوی قلبی مردم ششتمد

همشهری

باسلام.خداروشکر.ایشااله که مبارک بچه های باصفای داورزن باشه.انصافامشخصه که پروسه زمان بری بوده این قضیه شهرستان شدن داورزن واقعادست مریزاددکترمحسنی وسبحانی دوست داشتنی .بنده حدودچندماه قبل این خبروپیشاپیش به همه داده بودم ازطریق دوستان حاضردرجلسه ملاقات نماینده های مجلس باجناب واعظ طبسی.خداروشکرپشت استان سربداران گرمه به صنعت جوین.سخت کوشی خوشابی ها(نحوه فوق العاده شهرستان شدنون که هنوزم حال همه بدخواهان روگرفتند)جغتای خوش آب وهواوحالا داورزن که معروف هستند به تربیت مدیران ممتاز.وبه خواست خدا بزودی ششتمدکه مهدکشاورزی زعفران نابه .ودورنیست تنها بخش باقی مانده سربداران رودآب که اونم بامدیریت نماینده ها فکرهایی براش کردند.بازم مبارک باشه برای همه استان سربداران

عليرضا

با سلام اهالي ششتمد مشتاقانه منتظر استقرار فرمانداري هستند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما