شهردار سبزوار: مقدمات نوسازي، بازآفريني و اصلاح شبكه آب، فاضلاب ، گاز کوی گلستان آغاز شده است

” کیچه ”همایشی برای کوی گلستان سبزوار این بار در قاب
 
تالار شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری میزبان همایشی دو روزه برای توسعه و رونق کوی گلستان با عنوان کیچه بود.
 
به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، شهردار سبزوار در اين همايش گفت: شهرداري در ۳ سطح ملي، استاني و شهرستاني و در ۳ منظر اجتماعي، اقتصادي و كالبد شهري در اين حوزه ورود پيدا كرده كه همكاري خوب مجموعه شهرستان را در اين كوي شاهد هستيم.
 
محمد علي طالبي افزود: در اين راستا وزارت راه و شهرسازي در دو سال گذشته بارها از اين كوي بازديد داشته و در طراحي هاي شهري كمك كرده است.
 
وي با اظهار اينكه سال گذشته شهرداري سبزوار اقام به خرديد بزرگترين و وسيع ترين اثر اين اين كوي به نام كاروانسراي معمار زاده كرد، اظهار داشت: اين كاروانسرا به بزودي تحويل شهرداري خواهد شد و شهرداري اقدامات لازم را در اين رابطه انجام خواهد داد.
 
او با بيان اينكه با همراهي فرمانداري سبزوار و دستگاه هاي محلي مقدمات نوسازي و بهسازي اين كوي آغاز شد، افزود: اهالي كوي گلستان در اين رابطه با ما همكاري خوبي داشته اند بگونه اي كه در حال حاضر مقدمات نوسازي، بازآفريني و همچنين اقدامات اصلاح و مرمت شبكه آب، فاضلاب ، گاز آن آغاز شده است.
 
شهردار سبزوار با بيان اينكه در كوي گلستان ما با دو ديدگاه طراحي مدرن و نوسازي، بهسازي و بازآفريني روبرو هستيم، گفت: ديدگاه دوم بيشتر مورد نظر مجموعه شهري است و اميد است به زودي اين اتفاق با همراهي اهالي كوي صورت بگيرد.
 
رئیس همایش کیچه با بیان اینکه از حضور اهالی گلستان در این محله بیش از ۷۰۰ سال می گذرد گفت: عدم پذیرش اهالی کوی از سوی مردم سبزوار و قوانین سختی که اهالی برای مراوده و ازدواج با مردم سبزوار دارند دو عامل دور افتادگی و غربت کوی گلستان از شهر سبزوار است.
 
مسعود پسندیده با بیان اینکه جدای از بهسازی و نوسازی بافت کوی گلستان که از خواسته ها و ضروریات محله است ما نگاه گردشگری به کوی گلستان داریم افزود: بهترین جاذبه های گردشگری که مورد استقبال مسافرین قرار می گیرد هنرهای دستی مردم کوی گلستان است که در رشته های خراطی، آهنگری عمدتا فعال می باشد.
 
وی کوی گلستان را کلنی بی نظیر از هنرهای دستی عنوان کرد و گفت: در این بافت ۸ هکتاری حدود ۵هزار نفر زندگی می کنند که طبق اسناد تاریخی از سرزمین هند به اروپا مهاجرت کرده اند و بخشی از انها در سبزوار سکونت یافته اند مردمانی که بعد از گذشت سالها از ورود تکنولوزی و کالاهای صنعتی همچنان به تولید مصنوعات چوبی و فلزی خود به شکل سنتی و برای مصارف کشاورزی ادامه می دهند ما در این مدت از لحاظ ناهنجاری های اجتماعی مشکل خاصی در این محله نداشته ایم.
 
وی خواستار دغدغه مند کردن مردم سبزوار نسبت به وضعیت اهالی کوی گلستان شد و گفت: در این همایش به دنبال فروریختن دیوار بی اعتمادی بین مردم سبزوار و اهالی کوی گلستان هستیم و بدین خاطر در دکور همایش دیواری گذاشته ایم که پشت آن تصاویری از کوی گلستان است و مهمانان هر کدام با برداشتن اجری از این دیوار بی اعتمادی سعی در برطرف کردن این مشکل خواهند داشت.
 
در ادامه این همایش ارشادی نماینده بنیاد قدم به بیان تشکیل این بنیاد و اهداف پیش رو پرداخت و گفت: همایش کیچه نخستین اقدام این بنیاد است که با همکاری و مشارکت جوانان فرهنگ دوست سبزواری ایجاد شد.
 
سیاوش پور رئیس دانشکده معماری دانشگاه حکیم سبزواری دیگر سخنران این مراسم بود که حول محور چند تجربه در طراحی شهر به ایراد سخنرانی پرداخت وی بهسازی مناطقی همچون کوی گلستان را در گرو مشارکت تیم های کارشناسی مردمی و مدیرتی دانست و گفت: ساز و کار باید طوری باشد که دچار رفتارهای سلیقه ای و حذفی و دیدگاه های عقب افتاده نشود و با تغییر مدیر برنامه متوقف نگردد چراکه اعتماد مردم کوی که مهمترین پشتوانه اجرای طرح می باشد خسارت می بیند.
 
تخریب و بازسازی تا تجدید حیات شهری و مروری بر تجربه طراحی در بافت فرسوده تربت جام عنوان مقاله خانم نعمتی مهر از اساتید دانشگاه شهید بهشتی تهران بود که در این همایش قرائت شد .
گفتني است اجرای موسیقی سنتی توسط اهالی کوی گلستان و تئاتر تک نفره با موضوع مشکلات کوی گلستان از دیگر برنامه های روز نخست این همایش بود.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 

 

نظرت را بنویس
comments

نوشتن کلمه " فقط " نه تخصص می خواهد و نه سواد کودکان مهد هم می توانند بنویسند

دقت کرده اید شهردار ففط از افعال مستقبل استفاده می کند و چون کارنامه ای از خود بجای نگذاشته توان استفاده از افعال ماضی و مضارع را ندارد.

احمد

برو غلط املایی داری درست کن بعد بیا اظهار نظر کن تا اقدامات کلان شهردار رو بگم داداش
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما