نقد یک شهروند سبزوار بر عملکرد دکتر طالبی در شهرداری سبزوار / جوابیه ای به یادداشت علی نورآبادی

همزمان با بالا گرفتن بحث های مربوط به عزل یا ابقاء دکتر طالبی در سمت شهرداری سبزوار توسط شورای شهر، رسانه های محلی دیار سربداران این روزها مطالب متعددی را منتشر می کنند که هریک بیان گر دیدگاه موافق یا مخالف یکی از خبرنگاران یا تحلیل گران و صاحب نظران عرصه سیاسی، اجتماعی و اداری شهرستان سبزوار در مورد عملکرد شهردار و شورای شهر است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه همین چند روز قبل علی نورآبادی تحلیل گر مسائل سبزوار یادداشتی مفصل در ستایش اقدامات دکتر طالبی را برای انتشار در اختیار مجله اینترنتی اسرارنامه قرار داد، که تا کنون به یکی از پربازدیدترین مطالب اسرارنامه در یک هفته اخیر تبدیل شده و نظرات متعددی برای آن ارسال شده است. (برای مطالعه آن مطلب هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.)
 
در ادامه همین تب داغ اظهار نظرها بر سر عملکرد دکتر طالبی در شهرداری سبزوار، امروز یکی از مخاطبان اسرارنامه مطلبی را در نقد یادداشت اخیر علی نورآبادی ارسال کرده است که بسیاری از مواردی را که نورآبادی به عنوان نقاط قوت مدیریت دکتر طالبی بیان کرده بود، رد کرده و حتی برعکس آن ها عنوان کرده است.
 
اسرارنامه در ادامه متن کامل یادداشت این مخاطب گرامی را که با نام مستعار «یک شهروند سبزواری ساکن سبزوار» به تحریریه این مجله رسیده است، بدون قضاوت درباره محتوای آن و صرفا جهت اطلاع رسانی آزاد و بی طرفانه ، منتشر می کند.
 
تأکید می شود، انتشار این مطلب به معنای موافقت یا مخالفت اسرارنامه با دیدگاه های مطرح شده در آن نیست:
 
جوابیه عامه مردم به روزنامه نگاری که سنگ دکتر طالبی را به سینه زد......
 
در جوابیه جناب علی نورآبادی در مجله اسرارنامه باید گفت تمام مردم سبزواراز وظایف یک شهردار مطلع هستند و می دانند که تا چه حیطه دست شهردار در جذب سرمایه و کارهای زیربنایی باز است و چه می تواند در مبلمان شهری انجام دهد تا زیربناهای استان شدن شهربزرگی مانند سبزوار مهیا گردد که این امر تاقبل از شهرداری جناب طالبی به طرز معجزه آسایی رو به افزایش بود که بعد از رفتن شهردار سابق و به کارآمدن شهردار جدید این امر مهم به رکود رفت و تقریبا به صفر رسید. شهرداری نیاز به سیاست زدایی دارد و مردم از سیاست بازی و باندبازی بیزار شده اند، از پرونده سازی علیه مسئولین گرفته تا به هردر زدن برای ابقا در پستی که لیاقت آن را ندارد بیزار شده اند.
 
در اینجا و در جواب این دوست عزیز نیاز است تا نکاتی را متذکر شویم تا به گوش مردم عزیز برسد: 
 
1شما از کدام مدیریت بی حاشیه صحبت میکنید؟این که در دوسال بالغ بر 20 پست مدیریتی در شهرداری تعویض شود و یا اینکه افرادی بی سواد در پست های مهمی قرار گیرند؟
یا شاید هم فرد ....... که الان در فضای سبز است و تازه چندوقت است که کارشناسی نامربوط خود را از دانشگاه علمی کاربردی گرفته است را بی حاشیه بودن نامیده اید ؟
اصلا بهتر است شما یک تعریف از کلمه بی حاشیه به مردم اعلام دارید تا بفهمیم نظر شما چیست!!!
 
2 شهرداری سبزوارطبق آمار در اوج چندین ساله خود قرار داشت و انتظار می رفت با آمدن دکتر طالبی ادامه داشته باشد اما بی سیاستی و حزب بازی شهردار این امر را نابود کرد و مردم با چشمان خود دیدند و حس کردن این سیاست بازی را.
 
3- شهرداری این دوسال از این بابت خوب پیش رفت اما دلایل مهمی باعث این روابط خوب شد :
- مهره چینی های بزرگ باندجناب شهردار
-روی کار گذاشتن جناب دلبری در پست مهم حراست شهرداری
-ترس مسئولین از پرونده سازی جناب دلبری درصورت تعامل نداشتن با دکتر طالبی
-حمایت شدید چندی از اعضای شورای شهر 
-و چندین مورد دیگر که شاید در حوصله شما نگنجد
 
4- شفاف سازی یکی از اصول است و اصول اگر باشد وظیفه است و اگر نباشد عیب است در حالی که این امر همیشه بوده است حتی برای مثال رقم بودجه و مقدار افزایش یافته آن بعد از رفتن شهردار سابق علنی اعلام شده بود پس کار مهمی توسط دکتر طالبی انجام نشده است.
حال باید بگویید شما دقیقا کدام بودجه را مدنظر دارید؟نکند بودجه ای که محقق نشد را می گویید؟
 
5- درست است که بالغ بر 100 مورد قول و برنامه های نا فرجام را دکتر عنوان کردند اما خیلیها خوب حرف میزنند مهم این است که چه کسی مرد عمل باشد و بهتر کار می کند؟
حال خود شما بگویید آیا دکتر طالبی واقعا برای شهرمان کار کرده اند؟؟؟
 
6 - در مورد روابط شهرداری با جاهای دیگر باید گفت این امر همیشه انجام میشد و برای مثال رابطه نزدیک شهرداری سبزوار با شهردار تهران و چندشهر دیگر و حتی کمک مالی و غیر مالی شهردار سابق به بخش های متمرکزه سبزواربزرگ.
در ضمن از هراس شهردار از حضور جلسات شورا باید عنوان کرد که بسیار محکم و پافشارانه و ملتمسانه به صندلی قدرت چسبیده اند و اصلا فکر رفتن و استعفا دادن را ندارند و حتی فکر رفتن جلسات را نمیکنند و این یعنی توهین به شعور مردم است !!!!
 
7- بطور علنی و جدی می توان اعلام کرد بودجه یا سرمایه جدیدی در شهرداری اضافه نشده است یا اگر شده بسیار ناچیز است. و حتی زمین ها و بودجه های پیشین هم از دست رفته است.بسیاری تعدیل نیرو شده اند و جمعیت بسیار زیادی از کارگران شهرداری از نوع شهرداری این دوره بسیار ناراضی اند.و بسیاری از ساخت و سازهای شهر کاملا متوقف شده اند.
 
8 - یکی از گره های مهم و بسیار سخت در شهرسبزوار ، گره باند دکتر طالبی می باشد که دوتن از اعضای اصلی این باند می توان به جناب دلبری مسئول حراست و جناب پسندیده عضو شورای شهر اشاره کرد.
 
9 - در این دوره کار خاصی انجام نشده و هرچه بوده جز تبلیغات نبوده است بهتر است مردم سبزوار در مورد فلسفه همایش کیچه در زمان شروع تبلیغات انتخابات شورای شهر و از همه مهمتر در مورد حال فعلی منزل ترشیزی جویا شوند.
 
10 - شهردار گفته است گرفتار حاشیه نمی شود اما چه شد که الان به این روز افتاده است آیا این حاشیه های بی مزه تقصیر عامه مردم است یا بی کفایتی شهردار کنونی؟
آیا عزل و نصب های نامربوط و بی منطق حاشیه نیست؟
آیا نصب یک دیپلمه در پست حراست حاشیه نیست؟
آیا نارضایتی کارگران حاشیه نیست؟
آیا استعفای بی تاریخ دادن حاشیه نیست؟
 
11- شهردار بیش از دوسال زمان داشت برای تمام کردن طرح های نیمه تمام پس چرا تمام نکرد؟
چرا ایستاد تا قبل از جلسه استیضاح به آسفالت گذاری خیابان بین فلکه آل احمد و بیضی انجام دهد؟
چرا الان شروع به انجام کارها کرده است؟
اینها همه برای بقا است و این هم یعنی جاه طلبی و مقام دوستی!!!!
 
12 - طبق آمار و مقایسه ها و نظرسنجی های مردمی این دوره شهرداری پرحاشیه ترین و پر دغدغه ترین دوره بوده است و مسبب این کار فقط مسئولین بی ...... هستند که با چرب زبانی و بی سیاستی پا به عرصه سیاست سبزوار نهاده اند و غیر از رکود سبزوار چیزی نمی خواهند.
 
13- یک فایل از قول های شهردار در سایت ها هست که بیش از 80درصد آن انجام نشده است و آیا این درست است که یک مسئول با قول های رنگین و باجلب اعتماد کاذب شورای شهری ها پا به این پست مهم بگذارد و باعث این رکود بزرگ شود؟
 
مردم از شهردار کار می خواهند که این عملی نشد.در دل مردم مظلوم سبزوار ده ها سوال بی جواب هست که این ها با جلسه استیضاحی توسط مردم جواب داده خواهد شد . اما آیا طالبی دل دادن جواب را  دارد؟
 
اصلا جوابی برای گفتن دارد که بدهد؟
 
چرا دکتر طالبی کارهای انگشت شمار خود را بنر می کند و در ملاعام نصب می کند؟
در علم مدیریت این کار به معنی کارضعیف یک مسئول است و در بین مردم یعنی عامه فریبی.
 
14 - طالبی در این دوسال جز خیانت به اعتماد مردم انجام نداد و فقط باعث ترس مردم از انتخاب اشتباه چندی از اعضای شورای شهر شد.
مردم باید در انتخاب این افراد دقت کنند اگر نه باز هم مانند دوره بعد این می شود وضع شهری چون سبزوار!!!!
 
 
در اینجا نیاز است که از دوستانی که این مطلب مهم را مطالعه کردند تشکر کنم و بازهم تذکر دهم که سیاست بازی را از مسئولین مادور کنید وگر نه سبزوار به خوابی خواهد رفت که دیگر کار هرکسی نخواهد بود که آن را از خواب غفلت بیدار کند.
ممنون
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:

 

نظرت را بنویس
comments

اسماعیل تدین فرد

باسلام rnنوشته این آقا مانند گفته های کائنان معبد در فیلم یوسف پیامبر می ماند. فکر مکنم ایشان کسی است که منافع خود را از دست داده که بدون در نظر گرفتن واقعیتها از جمله شرایط رکودی که در کل جامعه است مطلب نوشته. لطفا در نوشته هایت کمی دقت کن

قضیه دکتر طالبی قضیه علاقه و ارادت احمدی نزاد به مشایی است و بس آقای دکتر اصلاح طالب برای ماندن باید قید دلبرت را بزنی

طرف زیادی خوشحال بوده که گفته:در جوابیه جناب علی نورآبادی در مجله اسرارنامه باید گفت تمام مردم سبزواراز وظایف یک شهردار مطلع هستند و می دانند که تا چه حیطه دست شهردار در جذب سرمایه و کارهای زیربنایی باز است و چه می تواند در مبلمان شهری انجام دهد تا زیربناهای استان شدن شهربزرگی مانند سبزوار مهیا گردد» خوب مگه با مبلمان شهری جایی هم استان می شه؟تفکر مقصودی که می گن همینه دیگه؟ مگه نه؟

نه

رضا

فکر کنم یارو از افراد دست راست شهردار قبلی بوده

سلام این مطلب کجا و یادداشت اقای نورابادی کجا. این بنده خدا فکر کنم اصلا منظور و اصل یادداشت اقای نورابادی را درست متوجه نشده. اقای نرابادی از اصول مبنایی مدیریت درست در شهرداری و هر نهاد دیگری گفته بود و اینکه شهرداری شرع کرده که به این سمت بره و هنوز هم در اول راهه و تا این اصول جا بیفته خیلی کار دارا و باید زحمت بکشیم. اما این شهروند محترن انگار اینها رو متوجه نشده. این بنده خدا در این مطلب که خیلی هم هیجانی نوشته انگار از چند انتصاب از جمله مثلا از حراست شهرداری عصبانی و ناراضی است و چیزی نوشته. اینها خیلی جزیی است و ممکنه یکی با این انتصابها موافق و یکی مخالف باشه اما حرف اقای نورابادی اصلا این نیست برای همین تو مطلبش اسم کسی رو نیاورده. اگه یه بار دیگه دقیق تر اون یادداشت رو بخونیم اینو متوجه میشیم.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما