بازی در «شهربازی» سبزوار ممنوع است / راه اندازی شهربازی و استفاده مردم از آن بخشی از وظایف مدیریت شهری است

سبزوار- شهربازی سبزوار که در زمره معدود مکان های تفریحی ومحل تفرج کودکان این شهر محسوب می شود متاسفانه بیش از چهار سال است که بازی در آن برای کودکان ممنوع شده است.
 
به گزارش خبرنگار مهر،خردادماه سال ۹۰ با افتتاح پارک بانوان واقع در محل پارک بوستان، شهربازی سبزوار نیز به پارک شهدای گمنام در «توحید شهر» منتقل شد و با اینکه از آن زمان تاکنون مسئولان شهری هر بار با وعده های متعدد شروع به کار مجدد شهربازی را نوید دادند اما این وعده ها در مقام عمل نتیجه ای نداشته است.
 
سال گذشته پس از گذشت چهار سال وسایل جدیدی در شهربازی نصب و راه اندازی شد و مسئولان در اقدامی غیر رسمی و تبلیغاتی این مکان را در سکوت خبری افتتاح و به بهره برداری رساندند.
 
هر چند آغاز به کار مجدد  این مکان تفریحی در خرداد ماه سال گذشته روزنه ای از امید در دل خانواده ها ایجاد کرد اما متاسفانه این خوشحالی در کمتر از سه ماه فروغ خود را از دست داد.
 
چرا تعطیلی؟
 
رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار در پاسخ به چرایی این موضوع در گت و گو با مهر ابراز می کند: راه اندازی شهربازی و استفاده مردم از آن بخشی از وظایف مدیریت شهری است و شهرداری ها با در اختیار گذاشتن زمین مناسب با مشارکت سرمایه گذار اقدام به ساخت چنین فضاهایی در شهرها می کنند.
 
جلال تعصبی افزود: بعد از گذشت چهار سال از تعطیلی قدیمی ترین شهربازی سبزوار که در داخل شهر واقع شده بود شهرداری با پیش بینی قطعه زمینی در مجاورت پارک شهدای گمنام شهربازی جدید را به این مکان منتقل کرد.
 
وی اظهار کرد: این مکان در خرداد ماه سال گذشته افتتاح شد اما در کمتر از یک ماه زخم شورای شهر و شهرداری سر باز کرد و نوع وسایل و نحوه استاندارد آن مورد انتقاد قرار گرفت.
 
تعصبی ادامه داد: طبق قرار داد سرمایه گذار طرح ملزم به استفاده از وسایل نو و استاندارد در راه اندازی شهربازی بود اما به مرور زمان با خرابی دستگاه ها، دست دوم بودن آن ها ثابت شد هر چند سرمایه گذار هنوز مدعی به استفاده از وسایل نو است.
 
رئیس شورای شهرستان سبزوار با بیان اینکه در پایان شهریور ماه تعطیلی شهربازی تا رفع نواقص در شورای شهر به تصویب رسید گفت: شهرداری ملزم شد تا موضوع را پیگیری و نسبت به اخذ تائیدیه از اداره استاندارد اقدام کند.
 
وی بیان کرد: بر این اساس دستگاه های دست دوم  که قیمت گذاری آن توسط سرمایه گذار بر حسب دستگاه های نو بوده  مقرر شده تا اصلاح شود.
 
تعصبی با تاکید بر اینکه سرمایه گذار طرح تا فصل جدید باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند ادامه داد: وظیفه ما تامین امنیت جان مردم است لذا سرمایه گذار تا زمانی که نواقص این فضای تفریحی را حل نسازد شهربازی در تعطیلی به سر خواهد برد و بازی در آن ممنوع است.
 
*     *     *
 
گفتنی است عکس استفاده شده در این صفحه از شهربازی سبزوار، متعلق به خانم سیمرا سعیدی است که مدتی قبل برای صفحه قاب اسرارنامه در اینستاگرام ارسال کرده است.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما