طرح های آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افتتاح شد

وزیر بهداشت: امیدواریم در آینده شاهد افزایش رشته های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار باشیم

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت یازدهم در سومین سال حضور خود در این سمت امروز برای سومین بار به شهرستان سبزوار سفر کرد و به افتتاح بعضی پروژه های درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان پرداخت.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه یکی از طرح های مهمی که امروز در سبزوار افتتاح شد ساختمان دو دانشکده پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان بود.
 
خبرگزاری ایرنا گزارش سفر وزیر بهداشت به سبزوار را به شرح زیر منتشر کرده است:
 
سه طرح آموزشی و درمانی با حضور وزیر بهداشت در سبزوار بهره برداری شد
سبزوار- ایرنا- سه طرح درمانی و آموزشی عصر سه شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در سبزوار بهره برداری شد.
 
به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل هتلینگ بخش های مختلف بیمارستان شهیدان مبینی، ساختمان دانشكده پزشكی و پیراپزشكی پردیس دانشگاه علوم پزشكی سبزوار و مركز بهداشتی درمانی شبانه روزی شهدای روستای مزینان شهرستان داورزن می باشد.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان دانشكده پزشكی و پیراپزشكی سبزوار گفت: این شهرستان در اجرای طرح نظام سلامت در بین بسیاری از شهرستانها پیشرو است. 
 
سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: در حوزه سلامت، خدمات ارزشمندی در این منطقه به بیماران ارائه شده و زیرساخت های خوبی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان فراهم شده است كه نتیجه زحمات و تلاش مدیران شهری و دانشگاه علوم پزشكی می باشد.
 
وی اظهار كرد: طراحی خوبی در این دانشكده صورت گرفته كه امیدواریم در آینده شاهد افزایش رشته های پزشكی در این شهرستان باشیم. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشكی سبزوار نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: برای اجرای سه طرح آموزشی و درمانی مزبور 227 میلیارد ریال هزینه شده است. 
 
دكتر علیرضا مسلم افزود: احداث ساختمان آموزشی دانشكده پزشكی و پیراپزشكی این دانشگاه در سال 1387 آغاز و برای ساخت آن 200 میلیارد ریال هزینه شده است. 
 
وی اظهار كرد: طرح هتلینگ بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار نیز با وسعت 10 هزار متر مربع و با هزینه 18 میلیارد ریال در بخش های جراحی زنان، مراقبت های ویژه نوزادان و بخش پس از زایمان اجرا شده است. 
 
وی گفت: برای ساخت مركز بهداشتی درمانی شبانه روزی شهدای مزینان شهرستان داورزن با زیربنای 550 متر مربع و مساحت یك هزار 500 متر مربع نیز 9 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
روستای مزینان در پنج كیلومتری جنوب شهر داورزن قرار دارد و سبزوار و داورزن به ترتیب در 230 و 310 كیلو متری غرب مشهد مقدس قرار دارند. 
 
هم اكنون پنج دانشكده، شش بیمارستان، 37 مركز بهداشتی و درمانی و 197 خانه بهداشت با حدود سه هزار نیروی درمانی، اداری و خدماتی در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب استان خراسان رضوی زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی سبزوار فعالیت دارند. 
 
*    *    *
لازم به ذکر است در حال حاضر در استان خراسان رضوی با 28 شهرستان ، 4 دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان های مشهد، سبزوار، گناباد و تربت حیدریه تأسیس شده است.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
ساختمان دانشکده پزشکی سبزوار در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی افتتاح می شود
 
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما