حسن نعمت شاهی خبر عزل خود از شورای شهر سبزوار را تکذیب کرد / ادامه بازار داغ خبرهای ضد و نقیض پیرامون شورای چهارم شهر !

این روزها حال و هوای شورای شهر سبزوار در غبار غلیظی از شایعات ، اخبار  ضد و نقیض و دو دستگی ها و اختلافاتی فرو رفته که این پارلمان محلی غرب خراسان رضوی را در موقعیت بسیار ضعیف و شکننده ای قرار می دهد، گویا مجلسی که با حضور 13 عضو منتخب مردم باید برای حل مشکلات شهر چاره اندیشی می کرد، حالا خودش به یکی ازمشکلات شهر تبدیل شده تا مردم کم کم آرزو کنند، دستی از غیب برسد و اول مشکلات خود این شورا را حل کند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه یکی از بیشترین اخبار ضد ونقیض و شایعه گونه در روزهای اخیر پیرامون انفصال حسن نعمت شاهی عضو حقوقدان شورای چهارم سبزوار در رسانه ها منتشر شد. به طوری که حتی بعضی رسانه های شهرستان خبر قطعی سلب عضویت وی را منتشر نمودند و به نقل از حسین میردشتی معاون فرماندار سبزوار هم اظهاراتی را در تأیید این موضوع انتشار دادند.
 
به طور مثال یکی از سایت های محلی شهرستان که پیش از این نیز سابقه انتشار اخبار غیرواقعی و تحلیل های جهت دارسیاسی را در فعالیت های رسانه ای خود داشته است، در متن خبری با تیتر«حکم سلب عضویت حسن نعمت شاهی از شورای شهر سبزوار اعلام رسمی شد» نوشت:
 
وی[حسین میردشتی] با بیان این که نعمت شاهی، عضو فعلی شورای شهر در اجرای ماده ۸۲ قانون انتخابات شوراها محکوم به انفصال از خدمت شده است، افزود:این رای هم اکنون به این عضو شورا ابلاغ شده است و وی در مدت ۲۰ روز فرصت دارد به هیات مرکزی در تهران که در خصوص رسیدگی به تخلفات اعضای شوراها است اعتراض کند. بعد از اعلام قطعی رای توسط هیات مرکزی اقدامات برای ادامه کار یا انفصال از خدمت وی به صورت قطعی انجام شده و عضو علی البدل به جای نعمت شاهی وارد شورا می شود.
 
                                               *    *    *
 
اسرارنامه نیز البته در روزهای اخیر به نقل از بعضی کانال های تلگرامی نظیر عصرسبزوار و سبزوار95  در مطلبی با تیتر: «انفصال از خدمت و استعفای دو تن از اعضای شورای شهر سبزوار / ادامه حاشیه ها برای پارلمان محلی دیار سربداران» بدون تأیید یا رد این خبرها، مطرح شدن چنین مسائلی را در فضای مجازی شهرستان اطلاع رسانی کرده بود و از اینکه خبرگزاری ها و رسانه های رسمی شهرستان در این موقعیت حساس فعالیتی نمی کنند و خبرهای دقیق و معتبر را به موقع به دست مخاطبان خود نمی رسانند انتقاد کرده بود. 
 
اسرارنامه همچنین در مطلبی دیگر با تیتر: «شورای چهارم سبزوار درگیر حاشیه ها / اخراج عضو شورا از شغل دولتی، حقیقت یا شایعه ؟» در همین راستا نوشته بود:
شنیده شدن خبرهایی نظیر تخلفات سنگین اعضای شورای شهر در دوره کنونی یا دوره های قبلی که ممکن است منجر به انفصال آنان از خدمت در شورا شود و موارد دیگری نظیر آنچه در بالا گفته شد، چه صحت داشته باشد و چه در حد شایعه باشد، به هرحال نشان می دهد فضایی نا سالم و بسیار خصومت آمیز حداقل بین بعضی اعضای این شورای 13 نفره و یا بین اعضای شورا با بعضی از شخصیت های اداری و سیاسی شهرستان حاکم است و این موضوع تصویری مأیوس کننده از یکی از نهادهای مهم تصمیم گیری و اداره شهر در نظر مردم دیار سربداران را ترسیم می کند.»
 
حالا اما جدیدترین شماره نشریه ستاره شرق که از بعد از ظهر دیروز در سطح شهر توزیع شده است، خبر عزل حسن نعمت شاهی از شورا را درمصاحبه ای با وی به طور کامل تکذیب کرده است!
 
محدثه سادات حسینی خبرنگار ستاره شرق دراین مطلب کوتاه نوشته است:
 
عضو شورای اسلامی سبزوار خبر عزل از شورا را تکذیب کرد:
به خاطر منافع خودشان دیگران را تخریب می کنند
 
هفته گذشته اخبار زیادی در رسانه ها پیرو شورای اسلامی شهر منتشر شد. در این بازار داغ خبر، شایعات هم با سرعت برق وباد دست به دست چرخیدند. در این میان خبر برکناری و عزل بعضی از اعضای شورا نیز منتشر شد.
 
حتی گاهی کانال ها و گروه ها اخباری را در مورد حضور عضو علی البدل شورا نیز درج کردند. این هفته یکی از مهمترین شخصیت هایی که در صدر این اخبار بود، با ستاره شرق به گفت وشنود نشست.
 
حسن نعمت شاهی ، عضو شورای اسلامی شهر، اخبار منتشر شده درباره خودش را دروغ دانست و گفت: «متأسفانه بعضی افراد مغرض، سودجو و معلوم الحال که در جهت پیشبرد اهداف سیاسی و منافع شخصی خود با تکیه بر جایگاه و پست های غیرقانونی و اعمال قدرت که آن را به غیر حق تصاحب کرده اند با شایعه پراکنی در فضای مجازی قصد تخریب را دارند.» وی افزود: «این جانب به عنوان عضو شورای اسلامی شهر سبزوار به صراحت اعلام می نمایم که در شورای شهر سبزوار کما فی السابق در خدمت مردم بودده و خواهم بود.» 
 
این اظهارات به این معنی است که هرآنچه در این مورد گفته شده، شایعه ای بیش نبوده است. حال اینکه پشت پرده این خبرسازی ها و جنجال های رسانه ای چه کسانی حضور دارند و چه انگیزه ای دارند، بحثی جداست که نیاز به بررسی و تحلیل دارد. 
 
لازم به یادآوری است که در هفته های گذشته، چالش مهمی میان شورای اسلامی شهر سبزوار و شهردار وقت صورت گرفت که موافقان و مخالفان طرفین، سعی کردند با استفاده از رسانه ها، جو افکار عمومی را به دست بگیرند. کسانی هم هستند که در صورت تغییر شرایط منافع شخصی شان به خطر خواهد افتاد و به همین دلیل، با روش های مختلف سعی درنگه داشتن اوضاع فعلی دارند. تا اینجای قضیه که خبر منتشر شده از حسن نعمت شاهی عضو شورا شایعه بود تا در ادامه ببینیم چه قدر اخبار منتشر شده صحت داشته اند.
 
منبع: ستاره شرق
 
گفتنی است در بخش انتهایی مطلب فوق از نشریه ستاره شرق هنگامی که از اختلافات بعضی اعضای شورای شهر با شهردار سخن به میان آمده از عنوان «شهردار وقت» استفاده شده است. این در حالی است که عبارت «وقت» پس از عنوان شغلی یک مسئول معمولا زمانی به کار می رود که وی دیگر در آن سمت نیست و به زمانی در گذشته اشاره دارد.
 
هرچند ممکن است کاربرد این عبارت فقط یک اشتباه نگارشی ساده بوده باشد، اما از آنجایی که مهدی مقصودی مدیرمسئول نشریه ستاره شرق و عضو شورای چهارم سبزوار یکی از منتقدان جدی این روزهای دکتر طالبی شهردار کنونی است که حتی خواهان برکناری اوست، ممکن است کاربرد عبارت «شهردار وقت» در این مطلب ستاره شرق که بعد از ظهر یکشنبه توزیع شده است، معنای بیشتری از یک اشتباه نگارشی داشته باشد. بدین معنا که شاید تحریریه ستاره شرق در روزهای قبل هنگامی که شماره جدید این نشریه را می بسته و برای چاپ به مشهد می فرستاده اند، بر این گمان بوده اند که در جلسه روز شنبه (28 فروردین) شورای شهر پیرامون حضور یا عدم حضور دکتر طالبی در سمت شهرداری سبزوار تصمیم قاطعی گرفته و کار یکسره خواهد شد! به طوری که زمان توزیع این نشریه دکتر طالبی دیگر مشمول عنوان «شهردار وقت» می گردد!
 
*    *    *
به هرحال اینک که بعضی رسانه ها و احتمالا بعضی مسئولان با جدیت و قاطعیت خبر عزل حسن نعمت شاهی از شورای شهر را مطرح می کنند و بعضی دیگر از جمله خود نعمت شاهی این خبر را تکذیب می کند، پرواضح است که بالاخره در این ماجرا یکی از طرفین حقیقت را وارونه جلوه می دهند و یا به عبارتی صریح تر دروغ می گویند!
 
این مسئله بسیار مهمی است، که نه تنها به آبروی اعضای شورای شهر و رسانه های محلی بلکه به آبروی شهرستان سبزوار هم لطمه خواهد زد.
 
در این شرایط باید امیدوار بود هرچه سریعتر ابرهای متراکم حاشیه ها و خبرسازی ها و ضد و نقیض گویی ها از آسمان شورای چهارم شهرسبزوار رخت بر ببندند و اعضای شورا یا سایر مسئولان مرتبط شهرستان در یک جلسه شفاف و علنی با حضور خبرنگاران پاسخ های روشنی به همه ابهامات به وجود آمده بدهند و بساط شایعه پراکنی ها و سوءتفاهمات هفته های اخیر را پیرامون این موضوع، به طور قاطعانه ای بربچینند!
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما