آمار بارندگی شهرستان های خراسان رضوی در 24 ساعت اخیر

طی 24 ساعت گذشته بارندگی های خوبی در اکثر نقاط کشور و از جمله در بیشتر شهرستان های خراسان رضوی اتفاق افتاد که باعث شد، میزان بارندگی های بعضی شهرستان های استان حتی از میانگین بلندمدت آماری نیز بالاتر برود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه هرچند سه ماهه زمستان 94 در اکثر مناطق خراسان رضوی به لحاظ میزان بارندگی ها چندان وضعیت مناسبی حاکم نبود، اما از ابتدای فروردین ماه تا کنون با وقوع چند مرحله بارش چشمگیر کمی از شدت خشکسالی این استان در سال آبی جاری (95-94) کاسته شد و اوضاع در اکثر مناطق به وضعیت نرمال نزدیک شد.

بدین ترتیب بر اساس آماری که امروز وبسایت اداره هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرده است، شهرستان های قوچان با 266 میلیمتر، درگز با 224 میلیمتر، سرخس با 218 میلیمتر و فریمان  با 217 میلیمتر بیشترین بارندگی های سال آبی خراسان رضوی را داشته اند و شهرستان گناباد با 56میلیمتر، خواف با 90 میلیمتر، بردسکن با 92 میلیمتر و جغتای با 106 میلیمتر به ترتیب کمترین بارندگی های سال آبی 95-94 را در خراسان رضوی به خود اختصاص داده اند.

همچنین در 24 ساعت گذشته شهرستان سرخس با 30 میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارندگی های اخیر استان را به نام خود ثبت کرده است.

میانگین بارندگی شهرستان های مختلف خراسان رضوی از ابتدای مهر 94 تا 28 فروردین 95 کمی بیش از 163 میلیمتر ثبت شده است که از میانگین دوره بلندمدت آماری 7 میلیمتر کمتر است.

شهرستان سبزوار در سال آبی جاری تا کنون 122 میلیمتر بارندگی داشته است که 41 میلیمتر کمتر از میانگین استان و 32 میلیمتر کمتر از میانگین خود این شهرستان در دوره بلند مدت آماری است.

منبع: وبسایت اداره هواشناسی خراسان رضوی

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما