کتاب «زندان موصل» در سبزوار رونمایی می‌شود

کتاب «زندان موصل» با حضور رئیس دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در شهر «سبزوار» زادگاه راوی این کتاب رونمایی می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از «کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر سبزوار»، مراسم رونمایی از کتاب «زندان موصل» با حضور مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری برگزار می‌شود.
 
برای مشارکت در اجرای این مراسم شماری از نهادهای شهرستان سبزوار و موسسه پیام آزادگان اعلام آمادگی کرده‌اند و از جواد کامور بخشایش، نویسنده این کتاب نیز دعوت شده است تا همراه با تعدادی از آزادگان سبزواری و عموم علاقه‌مندان در این مراسم شرکت کنند.
 
این مراسم 29 فروردین 1395 با حمایت شورای اسلامی شهر سبزوار و با همکاری برخی فعالان فرهنگی این شهر، برگزار خواهد شد.
 
کتاب «زندان موصل» که به قلم جواد کامور بخشایش به نگارش در آمده است، خاطراتی از علی‌اصغر رباط‌‌‌جزی، اسیر آزاد‌ه سبزواری را دربردارد که 10 سال از عمر خود را در اردوگاه‌های مختلف یک، دو، سه و چهار موصل به اسارت گذارنده است.
 
رباط‌جزی شخصیتی است که پیش از انقلاب به دلیل مشارکت در مبارزات ضد رژیم شاه توسط ساواک مجروح و به زندان افتاد و پس از انقلاب نیز در حالی که فقط سه ماه از ازدواجش می‌گذشت، به جبهه رفت.
 
حواشی کتاب «زندان موصل» به نوعی دایره‌المعارف اسارت است و اطلاعات جامعی را از زندان، اردوگاه‌های موصل و شخصیت‌های دوران اسارت بیان می‌کند. به عبارت دیگر حواشی این اثر منبعی برای شناسایی تاریخ دوران اسارت محسوب می‌شود.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما