انفصال از خدمت و استعفای دو تن از اعضای شورای شهر سبزوار / ادامه حاشیه ها برای پارلمان محلی دیار سربداران

بعضی کانال های خبری متعلق به سبزواری ها در شبکه اجتماعی تلگرام، امروز خبر انفصال از خدمت حسن نعمت شاهی و نیز استعفای کاظم کرامت دو تن از اعضای شورای چهارم شهر سبزوار را منتشر کرده اند و گفته اند پس از سلب عضویت حسن نعمت شاهی از شورای شهر سبزوار، کاظم ارشادی مقدم عضو علی البدل اول به شورای راه می یابد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه کانال تلگرامی عصر سبزوار در همین زمینه نوشته است:

نعمت شاهی رفت، ارشادی مقدم عضو جدید شورا
صبح امروز نامه سلب عضویت قطعی نعمت شاهی عضو پیشین شورای اسلامی شهر سبزوار به وی ابلاغ شد و ایشان عملا در دوره بعدی نیز امکان حضور در انتخابات شورا را نخواهد داشت.این رای توسط سازمان بازرسی کل کشور در مرحله تجدیدنظر مجددا تایید شده است.حکم پرونده یک عضو دیگر شورا نیز در مرحله بدوی به سلب عضویت منجر شده و باید دید در مرحله تجدیدنظر چه اتفاقی خواهد افتاد شایان ذکر است با خروج نعمت شاهی، عضو علی البدل اول یعنی کاظم ارشادی مقدم به عنوان عضو جدید شورا معرفی خواهد شد.
 
همچنین کانال تلگرامی سبزوار95 نیز همین خبر را با توضیحات بیشتری درج کرده است:
 
خانه تکانی در شورا ، ارشادی منتظر برادران برای صدور اعتبار نامه
به گزارش سبزوار 95 ، سرانجام حکم انفصال دائم حسن نعمت شاهی از حضور در شورای شهر از سوی فرمانداری سبزوار به وی و شورای شهر ابلاغ شد و کاظم ارشادی مقدم برای حضور در شورا فقط منتظر بازگشت معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار برای صدور اعتبار نامه وی است ، اعتبار نامه ای که با توجه به مرخصی احمد برادران و سپری کردن دوران استراحت پس از عمل وی شاید توسط حسین میردشتی معاونت سیاسی، امنیتی فرماندار صادر شود.
 
نکته ای قابل توجه اینکه به نظر می رسد این آخرین تغییر در شورای شهر نباشد و با توجه به استعفای کاظم کرامت و صدور حکم بدوی برای ا.ن دیگر عضو شورای شهر ، شاید به زودی شاهد حضور قربانعلی کلمیشی و علی اکبر فروغی مقدم به عنوان اعضای دوم و سوم علی البدل ، در شورای شهر چهارم باشیم ، اتفاقی که خانه تکانی اساسی در شورای شهر محسوب می شود.
 
گفتنی است هرچند این خبرها از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم نیز تشنه شنیدن خبرهای دقیق و صحیح دراین زمینه هستند، اما هنوز هیچ یک از خبرگزاری های رسمی و پرسابقه ای که در سبزوار فعالیت می کنند نظیر ایرنا، مهر، فارس، ایسنا، در این زمینه خبری منتشر نکرده اند و نیز سایت های رسمی فرمانداری سبزوار و شورای اسلامی شهرستان سبزوار نیز که مدت هاست در حالت تعطیلی یا نیمه تعطیلی به سر می برند هیچ گزارشی در این زمینه به مخاطبان خود نداده اند!
 
اگر همه این خبرها صحیح باشد و در روزهای آینده به شکل های مختلف تأیید شود، نشان دهنده آن است که کانال های تلگرامی به طور چشمگیری در فعالیت های خبری و اطلاع رسانی به مردم از رسانه های رسمی نظیر خبرگزاری ها و حتی بعضی وبسایت های پرمخاطب محلی سبزوار پیشی گرفته اند و اصحاب رسانه سبزوار برای عقب نماندن از این جریان پیش رونده آزاد اطلاعاتی می بایست هم سرعت عمل خود را افزایش دهند و هم رویکردهایی جدید در سوژه یابی و تولید اخبار مورد نیاز و درجه یک جامعه را اتخاذ نمایند.
 
گفتنی است این روزها شورای 13 نفره شهر سبزوار در دوره چهارم به خاطر حاشیه هایی که برای حداقل 3 تن از اعضای آن پیش آمده است ونیز به خاطر انتقاداتی که به عملکردهای ضعیف برخی دیگر از اعضای این شورا وارد می آید، به شدت زیر ذره بین نگاه کنجاوانه مردم قرار گرفته و از نظر انتظاراتی که از این مجلس محلی برای مدیریت بهتر شهر و کمک به توسعه سبزوار وضعیت مأیوس کننده ای پیدا کرده است.
 
 
 

 

نظرت را بنویس
comments

Amir Maskani

شاید کم کاری خبرنگاران رسمی را بشود به فضای امنیتی رسانه ها مربوط دانست. دوستان زیادی از همین جمع خبرنگاران این روزها با پرونده های مختلفی روبرو و درگیر شده اند که ثمره عدم حمایت مدیران مربوطه از رسانه ها می باشد. یکی از مزایای تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی، سهولت در ارسال اخبار و دامنه پایین مسئولیت ها حقوقی در آن است.

شهروند

کاظم ارشادی مشکل حقوقی دارند نمی توانند عضو شورا باشند .

محمد

سلام. با عرض معذرت آقای فروغی عضو دوم علی البدل می باشند.لطفا تصحیح بفرمایید .با تشکر

سلام هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک. اقای نعمت شاهی مثلا حقوق دان است وقتی حقوق دان چنین تخلفاتی بکند وای به حال بقیه. شعار جناب نعمت شاهی در انتخابات این بود: جهانی فکر کنیم و منطقه ای عمل کنیم. جناب نعمت شاهی چند ماه پیش در مصاحبه ای با گردن کلفتی گفته بود من چاه عمیق دارم و ماهی فلان میلیون درامد دارم و نیازی به شورا ندارم. کسی که این روحیه را دارد چرا باید عضو شورا شود؟ واقعا خیلی خوب به شعرش عمل کرد. این گند شورای شهر عاملش دو چیز است 1- عدم شفافیت در شورای شهر و این نتایج جلسات غیر علنی شوراست که غیر قانونی هم هیت. شورا در دوره پیش اکثر جلساتش غیر علنی بود و هر کاری دوست داشتند می کردند. 2- کوتاهی و کم کاری رسانه های شهرستان. اگر خبرنگارای شهرستان واقعا خبرنگار بودنو و رسانه ها خوب عمل می کردند هیچ وقت اجازه نمی دادند چنین تخلفاتی اتفاق بیفتد. هیچ کدام از این اعضای متخلف تا حالا یک بار هم صحبتی نکردند و حرفی نزوند انگار بود نبودشان فرقی نمی کند. در حالی که خبرنگارها بابد مسولان از جمله اعضای شورا را به صلابه بکشند تا جرات نکنند از این کارها کنند و هم رای مردم را به بازی بگیرند و هم ابروی شهر را ببرند. نکته اخر اما این که این اتعاقات برای شهر خیر است چون هم متخلفان رسوا شدکد و هم شودای شهر پالایش شد و کسانی که لیاقت وکالت مردم را تدارند حذف می شوند. اما تنها راه جلو گیری از این اتفاقات شفافیت در کارهای شورا و هوشیاری و بیداری رسانه هاست. رسانه ها نیاید بگذارند کار به این جاها بکشد چون چشم بیدار مردم و جامعه هستند. و گر نه وظیفه شان را انجام ندادند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما