سهم بن‌کارت دانشجویان و دانش آموزان برای نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

متقاضیان بن کارت نمایشگاه کتاب بخوانند
 
خبرگزاری فارس: سهم بن‌کارت دانشجویان و دانش آموزان برای نمایشگاه کتاب اعلام شد.
 
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از افزایش 50 درصدی یارانه‌های خرید کتاب در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار یارانه خرید کتاب به دانش‌آموزان تعلق خواهد گرفت.
 
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای بن کارت‌های دانشجویی 30 میلیارد تومان است. از این میزان 12 میلیارد تومان سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 18 میلیارد تومان آورده دانشجویی خواهد بود.
 
بر اساس این گزارش، دانشجویان در این طرح باید 60 هزار تومان پرداخت کرده و سهم ارشاد هم 40 هزار تومان خواهد بود (در بن های خرید کتاب اختصاص یافته به دانشجویان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 40 درصد و دانشجو 60 درصد از مبلغ را پرداخت خواهند کرد.) که مجموعا هر دانشجو کارت 100 هزار تومانی دریافت خواهد کرد.
 
همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از افزایش 50 درصدی یارانه‌های خرید کتاب در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار یارانه خرید کتاب به دانش‌آموزان تعلق خواهد گرفت.
 
امیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون این بن کارت‌های دانش آموزی اعلام کرد: سقف 50 هزار تومان برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است که دانش آموز 25 هزار تومان و ارشاد نیز 25 هزار تومان سهم خود را پرداخت کرده و مشارکت 50 درصدی خواهد بود.
 
امیرزاده همچنین به بخش بین‌الملل هم اشاره کرد و توضیح داد: امسال طرح حمایت از کتابخانه‌های تخصصی غیر دولتی در دستور کار است، جزئیات این طرح نیز در دست بررسی است و به زودی طرح نهایی به شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ارسال می‌شود و هنوز اعتبار آن قطعی نشده است.
 
وی زمان آغاز ثبت نام دانش آموزان و دانشجویان را از 20 فروردین به بعد عنوان کرد.
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما