شورای چهارم سبزوار درگیر حاشیه ها / اخراج عضو شورا از شغل دولتی، حقیقت یا شایعه؟

شورای شهر سبزوار این روزها حال چندان خوشی ندارد چرا که از 13 عضو این مجلس محلی دیار سربداران، حداقل برای 3 نفر از آنها اخیراً پرونده هایی از تخلفات قانونی تشکیل شده است که حتی ممکن است در نهایت به انفصال دائمی این اعضا از حضور در شورای شهر منجر شود.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در همین بین شایعاتی هم درباره تخلفات یکی دیگر از اعضای شورا به گوش می رسد که این بار البته این تخلفات موقعیت وی را در شورا به خطر نمی اندازد، اما سبب اخراج او از شغل دولتی ای خواهد شد که پیش از ورود به شورای چهارم سبزوار به آن مشغول بوده است.
 
یک منبع آگاه در همین زمینه به خبرنگار اسرارنامه گفت: این عضو جوان شورا که از چند سال قبل به عنوان معلم در استخدام آموزش و پرورش بوده است، هنگامی که برای ثبت نام در شورای شهر سبزوار اقدام می کند و انتخاب هم می شود، قوانین راطوری دور می زند که بدون حضور در کلاس درس هم حقوق معلمی را می گیرد و هم حقوق مقرری شورای شهر را. در حالی که وی می بایست پس از انتخاب شدن در شورای شهر سبزوار و عدم حضور در شغل معلمی خود، از آموزش و پرورش مرخصی بدون حقوق می گرفته است.
 
این منبع آگاه در همین زمینه افزود: این عضو شورا تا کنون به دلیل همین تخلف سنگین سه مرتبه مورد شکایت و پیگیری آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار گرفته است که دفعات اول موضوع با بعضی پادرمیانی ها و روابط مسکوت باقی می مانده، اما این بار ظاهراً وی در آستانه اخراج از آموزش و پرورش قرار گرفته است.
 
این منبع آگاه ادامه داد: البته تخلفات این عضو شورای شهر سبزوار فقط به مورد بالا محدود نمی شود و او در مواردی نظیر تبانی با بعضی بخش های حساس شهرداری سبزوار و اعمال نفوذ در عزل و نصب نیروهای شهرداری و نیز در اقداماتی نظیر زمینه سازی برای تصرف و بهره برداری از فضاهای عمومی ، تاریخی و فرهنگی شهر به نفع دوستان و آشنایان خود (نظیر خانه ترشیزی که قرار است بعد از خروج دفتر سرمایه گذاری شهرداری سبزوار از آن محل به یکی از دوستان نزدیک این عضو شورا و صاحب یکی از پیتزافروشی های معروف سبزوار ، جهت راه اندازی کافی شاپ و انجام فعالیت اقتصادی سپرده شود) ، تخلفات گسترده دیگری مرتکب شده است که اگر این موارد نیز پیگیری شود، قطعا به مشروعیت حضور وی در شورای شهر نیز لطمه وارد می آید.
 
این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در پاسخ به این پرسش خبرنگار اسرارنامه که برای اثبات صحت یا عدم صحت این ادعاهای سنگین مدرک و سند معتبر نیاز است و همچنین به رسم عدالت باید از خود عضو شورای شهر نیز درباره این ادعاها سئوال شود، گفت: مدرک لازم برای اثبات ادعاهای خود را دارد ولی به هرحال پرسیدن نظر خود این عضو شورای شهر خالی از لطف نیست.
 
* * *
 
به دنبال مطرح شدن این ادعاها، خبرنگار اسرارنامه برای پرهیز از نگاه غیرمنصفانه و یک طرفه به ماجرا، با این عضو شورای شهر تماسی تلفنی برقرار کرد.
 
عضو شورای چهارم سبزوار در این گفتگوی کوتاه خبر اخراج شدنش از آموزش و پرورش را تکذیب کرد و گفت: وضعیت اشتغال او در آموزش و پرورش در طول دو سال و نیم گذشته به این شکل بوده است که از  مهر 92 تا مهر 94 انتقالی موقت برای سبزوار گرفته و در این دو سال همزمان باکار شورا در پژوهشرا مشغول به فعالیت بوده و از مهر سال 94 مرخصی بدون حقوق از آموزش و پرورش گرفته که مدرک آن موجود است و بنابراین مرتکب تخلفی در این زمینه نشده است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه بنده استخدام آموزش و پرورش جوین هستم و به همین خاطر رفت و آمد هایم در آموزش و پرورش سبزوار مشاهده نمی شود، برای عده ای چنین تصوری پیش آمده که تخلف کرده و اخراج شده و یا در حال اخراج شدن هستم.
 
وی در ادامه با اشاره به وضعیتی که برای سه تن دیگر از اعضای شورای شهر سبزوار پیش آمده و ممکن است به دلیل برخی تخلفات منجر به انفصال آنان از عضویت در شورا شود، گفت: احتمالاً عده ای که قصد تخریب شخصیت بنده را دارند، تصمیم گرفته اند با استفاده از این موقعیت شایعاتی درباره تخلفات اینجانب نیز بر سر زبان ها بیاندازند.
 
* * *
 

گفتنی است به نظر می رسد برخی از اعضای شورای شهر سبزوار در اکثر دوره ها به ویژه در دوره چهارم به شدت درگیر جنگ قدرت، سیاسی بازی، منفعت جویی های شخصی و حاشیه هایی از این دست بوده و هستند به طوری که این حواشی فضای آرامش و همدلی لازم جهت اندیشیدین و برنامه ریزی برای مسائل مهم شهر را از بین برده است.
 
شنیده شدن خبرهایی نظیر تخلفات سنگین اعضای شورای شهر در دوره کنونی یا دوره های قبلی که ممکن است منجر به انفصال آنان از خدمت در شورا شود و موارد دیگری نظیر آنچه در بالا گفته شد، چه صحت داشته باشد و چه در حد شایعه باشد، به هرحال نشان می دهد فضایی نا سالم و بسیار خصومت آمیز حداقل بین بعضی اعضای این شورای 13 نفره و یا بین اعضای شورا با بعضی از شخصیت های اداری و سیاسی شهرستان حاکم است و این موضوع تصویری مأیوس کننده از یکی از نهادهای مهم تصمیم گیری و اداره شهر در نظر مردم دیار سربداران را ترسیم می کند. تصویری که بر طبق آن گویا اعضای شورا این روزها بیشتر وقتشان را در حال پرونده سازی، رو کم کنی، انتقام جویی و خنثی سازی توطئه دیگران و یا تلاش برای پاسخ دادن به اتهاماتی صرف می کنند که به خاطر تخلفاتشان به آن ها وارد می آید.
 
شورای شهر سبزوار البته علاوه بر آنچه در بالا گفته شد، کم و کاستی های دیگری هم دارد. به طور مثال در بین 13 عضو این مجلس محلی حتی یک بانو به نمایندگی از هزاران زن سبزواری فرصت حضور در این نهاد مهم مدیریت شهری را به دست نیاورده است و یا اینکه از همان ابتدا در نحوه انتخاب بعضی از اعضا شبهه و حرف و حدیث های بسیاری وجود داشت.
 
البته برشمردن همه موارد منفی فوق به معنای انکار حضور بی حاشیه و موثر بعضی دیگر از اعضا در شورای شهر نیست. اما به هرحال آنچه از برآیند فعالیت این مجلس محلی مشاهده می شود، چندان رضایت بخش نیست و قطعا شورایی به این شکل نمی تواند تاثیر مثبتی بر اداره صحیح امور شهری دیار سربداران داشته باشد.
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 

 

نظرت را بنویس
comments

م.ی

جناب آقای ........... ؛ یک عضو محترم شورای شهر با رای زیاد مردم محترم سبزوار نباید دروغ بگوید شما بهتر بود می گفتی بله حکم اخراج من توسط هیات تخلفات صاد شده ولی به دلیل بازی های سیاسی و وساطت آقای سید جواد حسینی مدیر کل محترم آموزش و پرورش ؛ این حکم لغو گردیده است ؛

شهروند

با سلام ضمن تشکر از مطالب به روز و خوبتان. بقول شما کاش یک خانم در بین اعضای شورا وجود داشت. و اینکه این اعضا هر کاری که می کنند جه رو کم کنی ، چه انتقام جویی و یا هر چیز دیگری کاش به ناموس این شهر کاری نداشته باشند به واسطه پول و سمتی که دارد ذهن دختران مارا شستشو ندهد و باعث بدبختی دختری از دختران ما نشود. کاش همه ما آگاه باشیم زمان رأی دادن
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما