با دستور دادستان

تولید یکی از صنایع دستی مهم کوی گلستان سبزوار ممنوع شد

عضو شورای شهر سبزوار گفت: با دستور دادستان سبزوار یکی از تولیدات مهم اهالی کوی  گلستان که در زمره صنایع دستی این محله محسوب می شد، ممنوع شده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، مسعود پسندیده در یک نشست خبری که به تازگی در ارتباط با همایش «کیچه» برگزار شد، افزود: بعد از ممنوع شدن تولید چوب تنه قلیان توسط اهالی کوی گلستان، اکنون بیش از 12 مغازه در این کوی به تعطیلی کشیده شده است.

وی ادامه داد: بازار اصلی چوب قلیان هایی که در کوی  گلستان سبزوار تولید می شد، در اصفهان و شیراز بود و علاوه بر آن این محصول به کشورهای امارات ، هند و برخی دیگر از کشورهای خارجی نیز فروخته می شد.

پسندیده همچنین اظهار داشت: اکنون اهالی کوی گلستان مجبورند به جای چوب تنه قلیان، چوب عسل تولید کنند که چندان کاربرد ندارد زیرا هیچ کدام از ما با چوب عسل نمی خوریم و همچنین در کشورهای خارجی هم متقاضی برای صادر کردن این محصول نداریم.

وی گفت: بزرگترین گلایه مندی اهالی کوی گلستان فقرشان است و این تصمیم به فقر آن ها دامن می زند.

عضو شورای شهر سبزوار سپس گفت: البته دادستانی هم حتما دلایل خود را برای این تصمیم دارد دارد که شنیدنی است، ولی ما پیگیری های خود را برای تجدید نظر در این باره خواهیم  کرد.

وی سپس با اشاره به همایشی تحت عنوان «کیچَه» که در روزهای اول ودوم اردیبهشت با همت شورای شهر، دانشگاه حکیم سبزوای و دانشجویان رشته معماری این دانشگاه و همچنین با همکاری خود اهالی کوی گلستان برای نشان دادن بیشتر و واضح تر مشکلات و نیز توانمندی های اهالی کوی گلستان برگزار خواهد شد، گفت: امیدواریم یکی از دستاوردهای این همایش این باشد که بین اهالی کوی گلستان و سایر شهروندان سبزواری ارتباط و صمیمیت بیشتری ایجاد شود و نیز دادستان محترم نیز در حکم خود برای ممنوعیت تولید چوب قلیان توسط اهالی این محله تجدید نظر کنند.

گفتنی است در سه ماه این دومین تصمیم دادستانی است که باعث نارضایتی شماری از شهروندان سبزواری می شود و اعتراض برخی مسئولان شهرستان را بر می انگیزد و در رسانه ها نیز انعکاس می یابد.

پیش از این نیز در بهمن ماه 94 سید محمد حسینی ناگهان با ارسال یک نامه کتبی برگزاری کنسرت موسیقی محمد دستمزدی هنرمند سبزواری و خواننده تیتراژ بعضی سریال های معروف تلویزیونی را بدون هیچ توضیحی لغو کرد، در حالی که این کنسرت از چند هفته قبل مجوزهای لازم را گرفته و بلیط های سالن محل برگزاری کنسرت نیز به فروش رسیده بود و همزمان با سبزوار در دیگر شهرهای خراسان رضوی خوانندگان مجاز موسیقی پاپ به اجرای کنسرت می پرداختند.

تصمیم بهمن ماه دادستان سبزوار باعث دلخوری شمار زیادی از هنرمندان و هنردوستان سبزواری شد و اخیراً نیز خبر ممنوعیت تولید چوب قلیان در محله محروم کوی گلستان به عنوان یکی از اصلی ترین صنایع و منابع درآمد ساکنان این کوی مورد دیگری است که نشان می دهد، شاید دادستان محترم در تصمیمات خود بیشتر به توقعات و نیز به دشواری های زندگی مردم در سبزوار توجه داشته باشد.

دادستانی یکی از بالاترین مراجع تصمیم گیری در هر شهرستان است به طوری که هر تصمیم دادستان باید اجرایی شود و هیچ مرجع دیگری نمی تواند جلو حکم دادستان را بگیرد.

در دو مورد اخیر که اشاره شد، هرچند انشاالله تصمیم شخص دادستان محترم به انگیزه خیرخواهی مردم صورت گرفته است، اما باید این مهم را نیز در نظر داشت که در شهری مانند سبزوار که مهمترین مشکلات مردم این شهر در حال حاضر به بیکاری و بحران های اقتصادی و نیز در میان جوانان علاوه بر بیکاری، مشکل کمبود تفریحات سالم وبهانه های شاد بودن (در مرزهای مجاز قانون) بر می گردد، بنابراین دو تصمیم اخیر دادستان شهرستان در لغو یک کنسرت موسیقی دارای همه مجوزهای قانونی و نیز تصمیم بعدی این مقام در ممنوع کردن یکی از منابع  اصلی اشتغال و درآمدزایی ساکنان محله ای محروم و پرآسیب در قلب شهر، نمی تواند پاسخ مناسبی به دردهای اصلی مردم و در واقع در راستای ستاندن داد دردمندان باشد.

با این حال همانطور که مسعود پسندیده نیز در اظهارات اخیرش، عنوان کرده است، دادستانی نیز حتما دلایل خاص خود را برای این تصمیمات دارد که شنیدنی است و امید می رود دادستان محترم جهت تنویر افکار عمومی درباره آن دسته از تصمیمات خود که بعضاً اعتراضاتی  را در شهروندان سبزواری ایجاد می کند، از طریق رسانه های شهرستان یا از هر طریق مطمئن دیگری پاسخگو باشد.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

لغو کنسرتی که همه مجوزهای قانونی را دارد، اجحاف به هنرمندان است

 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما