اولین وقف سبزوار در سال 95 به ارزش 2 میلیارد تومان به ثبت رسید

اولین وقف سبزوار در سال 95 به ثبت رسید/ وقفی با ارزش دو میلیارد تومان
 
 رئیس اداره اوقاف‌ و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب با بیان اینکه اولین وقف شهرستان در نوروز 95 به ثبت رسید، گفت: سه باب مغازه و یک قطعه زمین به متراژ 631 متر مربع به ارزش 20 میلیارد ریال وقف گردید.
 
حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف‌ و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: سه باب مغازه و یک قطعه زمین به متراژ 631 متر مربع جهت هزینه‌های جاری مسجد فاطمه زهرا(س) و مصارف مجالس اهل بیت ائمه اطهار(س) و مجالس قرآنی در سبزوار وقف شد.
 
وی با بیان اینکه این زمین و مغازه‌های یاد شده در حاشیه کمربندی جاده سبزوار به ارزش 20 میلیارد ریال قرار گرفته است، تصریح کرد: این وقف اولین وقف ثبت شده در سال 95 به شمار می‌رود و توسط بانوی خیر فاطمه اسفندیاری وقف شده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب همچنین با بیان اینکه 23 بقعه متبرکه در سبزوار به ثبت رسیده است که در محل پنج بقعه طرح آرامش بهاری اجرا شد، ابراز کرد: در این طرح 9 روحانی مبلغ در غرفه‌هایی از جمله پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه کودک‌و‌نوجوان و مشاوره درباره وقف مشغول فعالیت هستند.
 
حجت‌الاسلام نیساری با ذکر اینکه این طرح از 29 تا 15 اسفند ادامه دارد، خاطر نشان کرد: در ده روز اول اجرای طرح آرامش بهاری در سبزوار حدود 90 هزار نفر زائر حضور و دو هزار و 500 نفر اسکان یافتند.
 
وی اضافه کرد: بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع)، امامزاده شعیب(ع)، زیارتگاه ابورفاعه، زیارتگاه خسروجرد نزدیک سبزوار و زیارتگاه آزادمنجیر از اماکن زیارتی هستند که طرح آرامش بهاری در آن‌ها در حال اجراست.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما