در جشنواره بازی های بومی و غذاهای محلی:

اهدای گل به بانوان روستای نصرآباد خوشاب توسط همسرانشان

در نهمین روز از فروردین 95 روستای نصرآباد شهرستان خوشاب میزبان برگزاری جشنواره بازی های بومی و غذاهای محلی بود که با استقبال خوبی از سوی مردم نصرآباد و بعضی دیگر از شهرها و روستاهای اطراف اجرا شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، اما یکی از زیباترین بخش های این برنامه، ادای احترام مردان نصرآبادی به همسرانشان و اهدای شاخه های گل به آن ها در آستانه روز زن بود.

مشاهده چنین صحنه هایی شاید در شهرهای بزرگ و متوسط به خاطر تفاوت های فرهنگی که با شهرهای کوچک تر یا روستاها دارند، چندان عجیب نباشد، اما وقتی که این شاخه های گل در دستان زبر و زمخت مردان بی ریا، سخت کوش و باصفای روستایی قرار می گیرد و قرار است به بانوانی تقدیم شود که در نهایت سادگی و خلوص تمام عمر و زندگی خود را صرف خدمت به همسر و فرزندان و مشارکت در کارهای سختی که چه در داخل و چه خارج از منزل برعهده یک زن روستایی است، کرده اند، زیبایی آن چند برابر افزایش پیدا می کند.

اسرارنامه در ادامه تعدادی از تصاویر این مراسم را که توسط دکتر اسماعیل نصرآبادی یکی از همشهریان فرهیخته سبزواری و از فرزندان روستای نصرآباد در اختیار این مجله قرار گرفته است، را منتشر می کند:



 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما