به مناسبت روز مادر:

به پاس مهر مادری

مهر مادری یکی از ارزشمندترین هدایای فراگیر الهی به مخلوقات است که هر چند تنها بخش کوچکی از مهر و عطوفت خداوند نسبت به آفریدگانش را جلوه گر می سازد، اما ضامن بقای نسل در همه مخلوقات است. چرا که بی شک اگر این مهر بی نهایت و رایگان در نهاد مادران قرار داده نمی شد، شاید هرگز نوزادان کوچک ، ضعیف و پر زحمت در انسان یا در دیگر جانداران مجال رشد و نمو را پس از تولد پیدا نمی کردند.
 
جلوه های مهر مادری چه در انسان و چه در میان سایر جانداران بی نهایت زیبا و تأثیرگذار است هر چند که ممکن است در انسان که اشرف مخلوقات است این احساس نیز مانند سایر احساسات در حد کمال خود مشاهده شود.
 
در ادامه تصاویری از مهر فراگیر مادری را در موجودات مختلف مشاهده خواهید کرد که در همه آن ها حتی در خشن ترین حیوانات درنده ای که می شناسیم، عطوفتی بی پایان ، آرامشی عمیق و کرنشی عاشقانه در طرز نگاه، نوع رفتار و حالت بدن مادرانی که در تماس با فرزندان خود قرار گرفته اند، به خوبی قابل تشخیص است.
 
پس از مشاهده این تصاویر  آیا هیچ انسانی هرگز حاضر خواهد بود، برای لحظاتی تفریح اسلحه ای به دست بگیرد و در طبیعت خداوندی به شکار حیوانات برود؟ آن هم با در نظر گرفتن این احتمال، که ممکن است هر تیری که شلیک می شود، یکی از این مادران را از فرزند دلبندی جدا کند و یک رشته محکم از مهر مادری را برای همیشه و به تلخ ترین شکل ممکن بگسلد.
 
 
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما