بررسی وضعیت دما و بارش در شهرستان های خراسان رضوی / در 24 ساعت گذشته سهم بارندگی شهرهای استان چه قدر بوده است؟

در دو روز گذشته بیشتر شهرستان های خراسان رضوی پس از سپری کردن چند روزی که به جهت افزایش دمای هوا و عدم بارندگی شباهت کمی با ایام فصل زمستان داشت، بارندگی های خوبی را به همراه کاهش نسبی دما تجربه کردند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه البته با وجود بارندگی های خوب روز 25 اسفند در اکثر شهرهای استان، باز هم به دلیل کاهش یافتن نزولات جوی از ابتدای سال آبی جاری تا کنون، در نهایت میانگین بارندگی ها در اکثر شهرهای خراسان رضوی در حال حاضر کمتر از میانگین دوره بلندمدت آماری و نیز کمتر از مدت مشابه در سال گذشته است. اما به هرحال بارندگی های روز گذشته کمک کرد تا حداقل فاصله بارندگی های امسال در بسیاری از شهرها با میانگین سال های گذشته کاهش پیدا کند.

البته در این بین شهرستان تایباد به صورت یک استثناء میزان بارندگی هایش در سال آبی 95 - 94 هم نسبت به دوره بلند مدت آماری و هم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

بارندگی های امسال سرخس نیز نسبت به دوره بلندمدت آماری 9 درصد افزایش را نشان می دهد اما بقیه شهرهای خراسان رضوی که دارای ایستگاه های سینوپتیک هستند، همه کاهش قابل توجه بارندگی ها را در سال آبی جاری که از مهر 94 شروع شده و تا مهر 95 ادامه دارد، نشان می دهند.

گفتنی است بر اساس آمارهای اعلام شده توسط وبسایت اداره هواشناسی خراسان رضوی از ابتدای مهر 94 تا صبح چهارشنبه 26 اسفند همین سال، شهرستان قوچان با 164 ، شهرستان فریمان با 150 و شهرستان های سرخس و درگز با بیش از 145 میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش ها و شهرستان های گناباد با 40، بردسکن با 54 و جغتای با 62 میلیمتر کمترین میزان بارندگی های امسال خراسان رضوی را داشته اند.

شهرستان سبزوار امسال با 87 میلیمتر بارندگی تا کنون تقریبا در جایگاه متوسط بارندگی های خراسان رضوی قرار دارد اما نسبت به دوره بلند مدت آماری 29 درصد و نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش بارندگی ها را نشان می دهد.

سهم بارندگی های سبزوار از سامانه بارشی که روز 25 اسفند 94 اکثر نقاط خراسان رضوی را تحت تأثیر قرار داد، بیش از 11 میلیمتر بوده است.

منبع:

وبسایت هواشناسی خراسان رضوی (آمار بارش)

وبسایت هواشناسی خراسان رضوی(وضع دما)

 

 

نظرت را بنویس
comments

همشهری

ممنون از گزارش جامع.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما