فرمانده انتظامی سبزوار در گفتگو با مهر:

کاهش 16 درصدی آمار جرایم در سبزوار / 6 قتل از ابتدای سال 94 تا کنون در سبزوار

سبزوار- فرمانده انتظامی سبزوار گفت: تعداد جرائم نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته و به همت نیروهای پلیس میزان کشفیات نسبت به دوره های قبل ۵ درصد افزایش یافته است.
 
سرهنگ سید محمد هاشم زاده هاشمی در گفت و گو با مهر اظهار کرد: میزان موفقیت پلیس در میزان رضایت مندی مردم است لذا اگر شهروندان از عملکرد ما راضی باشند پلیس موفقی خواهیم بود در غیر این صورت باید تلاش بیشتری داشته باشیم .
 
وی با بیان اینکه تعداد جرائم این شهر نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته افزود: با همت نیروهای پلیس همچنین میزان کشفیات در این شهرستان نسبت به دوره های قبل ۵ درصد افزایش یافته است.
 
وی تعداد قتل های صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون را ۶ مورد بیان کرد و گفت: با بازرسی های انجام شده تمامی قاتلان توسط کارگاهان پلیس شناسایی و کشف شده اند و مورد مبهمی در این موضوع نداریم.
 
سرهنگ هاشم زاده هاشمی  در پاسخ به سوال خبرنگار ما  مبنی بر وعده ایجاد امنیت و آرامش بود نیز اظهار کرد: وضعیت عمومی شهر حاکی از تلنگر جدی پلیس به گردنکشان و ارازل است  و لذا همان طور  که قول دادیم شهر را از وجود اوباشان پاک خواهیم کرد.
 
فرمانده انتظامی سبزوار افزود: در همان ابتدا به همه گردنکشان فرصت دادم تا توبه کنند در غیر این صورت حضور مقتدرانه پلیس را در مقابل خود خواهند دید.
 
وی تصریح کرد: به نظر می رسد این افراد که تعدادشان بسیار اندک است آرامش و سلامت را به فرار و دربدری، زندان و مسائل دیگر ترجیح داده اند.
 
وی افزود: پلیس از جنس مردم است لذا روزانه و به طور مستمر تعداد بسیار زیادی از این مردم با مراجعه به پلیس اسرار سربه مهر را برای ما بازگو می کنند.
 
آماده باش کامل پلیس در سه شنبه آخر سال
 
وی در بخش دیگر صحبت هایش به آماده باش کامل پلیس در سه شنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: طرح های بسیار منظم و جدی در این مورد برنامه ریزی و به نیروهای انتظامی ابلاغ شده است .
 
سرهنگ هاشمی افزود: چهارشنبه سوری سنتی است دیرینه و لذا پلیس مخالف نشاط و شادی شهروندان  نیست اما چنانچه این نشاط موجب سلب آسایش مردم شود قطعاً حق الناس و نوعی هنجار شکنی  است که در این مورد ما قاطع و جدی برخورد خواهیم کرد.
 
فرمانده انتظامی سبزوار ضمن هشدار به متخلفان راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: در آخرین چهارشنبه سال وسایط نقلیه متخلف توقیف و تا پایان تعطیلات نوروز برابر تدابیر و سلسله مراتب ناجا تحویل داده نخواهد شد.
 
وی  جمع آوری موتورسیکلت های مزاحم، طرح ترافیک در محدوده های خاص، کنترل آپاراتی و اوراق فروشی ها و طرح مهار را از جمله طرح های امنیتی این روز برشمرد و از شهروندان خواست تا مراقب تردد و حضور خود در چهارشنبه سوری باشند تا خدایی ناکرده متحمل خسارت جبران ناپذیر نشوند.
 
سرهنگ هاشم زاده هاشمی همچنین از مردم خواستار شد تا ازآتش زدن لاستیک در معابر عمومی که متحمل هزینه برای شهر است پرهیز کنند همچنین افراد کمتر از ۱۵ سال با نظارت والدین از حضور در اماکن شلوغ پرهیز کنند .
 
وی تاکید کرد: چنانچه شهروندان از وجود مواد محترقه دست ساز  و ذخیره شده شده توسط شخص یا اشخاص مطلع هستند پلیس را قبل از اینکه خطری متوجه مردم شود آگاه سازند.
 
وی گفت: شهروندان همچنین از وسایط نقلیه شخصی در این روز جلوگیری کنند تا مانع حجم ترافیک و مسدود شدن معابر اصلی در شهر شوند.
 
فرمانده انتظامی سبزوار در پایان گفت:در رابطه با تامین  امنیت مسافرین نوروزی نیز  در بیش از ۱۰ نقطه  شهری و جاده ای  ایستگاه و چادر مستقر خواهد شدو در تمامی میادین شهر نیز حضور پررنگ نیروهای پلیس احساس می شود.
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما