امضاء تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه لیون فرانسه قطب علمی اروپا

وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری روز گذشته از امضاء تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه با دانشگاه لیون فرانسه به عنوان یکی از قطب های علمی اروپا خبر داده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه سبزوار دومین قطب علمی و دانشگاهی شمال شرق کشور (استان های خراسان رضوی و شمالی) پس از مشهد مقدس است و در بین چندین دانشگاه موجود در این شهرستان دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان بزرگترین دانشگاه ملی این شهر با سابقه چنددهه فعالیت یکی از مهمترین نقش ها را برعهده دارد.
 
این دانشگاه در سال های اخیر حرکت خوبی را در مسیر برقراری همکاری های علمی و پژوهشی با دیگر دانشگاه های مطرح جهان آغاز کرده است که جدیدترین این موارد امضای تفاهم نامه با دانشگاه لیون فرانسه است و مدتی قبل از آن نیز چنین تفاهم نامه ای با دانشگاه تورین ایتالیا امضا شده بود.
 
متن کامل خبر وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری درباره امضای تفاهم نامه با دانشگاه لیون پاریس به شرح زیر است:
 
ارتقاء چشمگیر علمی و آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری منجر به امضاء تفاهم نامه با یکی از قطبهای علمی اروپا، دانشگاه لیون فرانسه شد.  
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از امضاء تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه لیون فرانسه به عنوان قطب علمی اروپا خبرداد.
 
دکترجواد حدادنیا با اعلام این خبر اظهارداشت: این تفاهمنامه همکاری در زمینه های آموزشی و پژوهشی و در راستای انجام فعالیت های مشترک آموزشی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو امضا شده است.
 
وی با بیان این که گسترش همکاری های بین المللی در حوزه های علمی و پژوهشی از برنامه های اصلی دانشگاه حکیم سبزواری است، تصریح کرد: جایگاه بسیار مناسب دانشگاه لیون فرانسه به عنوان قطب علمی اروپا در رتبه بندی های بین المللی موجب خواهد شد تا ارتباطات علمی و پژوهشی خوبی میان این دو دانشگاه برقرار شود.
 
وی امضای این تفاهمنامه جدید را فرصتی مناسب برای گسترش همکاری های دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه لیون دانست و اظهار کرد: بهره برداری مناسب اعضای هیأت علمی از شرایط مناسب فرصت مطالعاتی، بهره مندی دانشجویان دکتری از فرصت های کوتاه مدت و انجام طرح های مشترک از مهمترین مصادیق این همکاری است.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری تاکید کرد: این تفاهم‏نامه‏، افزایش سطح علمی دانشگاه را در پی دارد و امکان بهره‏ گیری اساتید و پژوهشگران دانشگاه از دانش روز را مهیا می‏سازد.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه یکی از اهداف مهم دانشگاه تلاش در راستای تبادل آخرین دستاوردهای علمی و فناوریهای جدید با دانشگاه ها و سایر نهادها و سازمان های علمی بین المللی است تصریح کرد: برآنیم از گذر این تبادل ها جایگاه علمی دانشگاه و اعضای هیات علمی را ارتقاء داده و ضمن معرفی دانشگاه، دستاوردهای علمی آن را در مجامع بین المللی ارائه نماییم.
 
منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری
 
علاوه بر وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری، خبرگزاری ایرنا نیز دیروز این خبر را پوشش داده و در این رابطه با دکتر حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و دکتر مولوی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری نیز به شرح زیر مصاحبه کوتاهی انجام داده است:
 
انعقاد تفاهم همکاری بین دانشگاه حکیم سبزواری و دو دانشگاه اروپایی
 
سبزوار- ایرنا- رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از انعقاد دو تفاهمنامه میان این مرکز آموزش عالی و دو دانشگاه از کشورهای فرانسه و ایتالیا خبر داد.
 
به گزارش ایرنا، جواد حدادنیا روز چهار شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این تفاهمنامه ها اخیرا با دانشگاه تورین ایتالیا و لیون فرانسه برای مدت چهار سال در زمینه فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و تبادل دانشجو و استاد منعقد شد.
 
وی گسترش فعالیتهای علمی و آموزشی را از مهمترین برنامه های دانشگاه حکیم سبزواری ذکر و بیان کرد: توسعه فعالیتهای مشترک علمی با دانشگاههای اروپایی و آسیایی بر افزایش سطح دانش اساتید و دانشجویان بسیار موثر است .
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری استفاده اعضای هیأت علمی از شرایط فرصت مطالعاتی، بهره مندی دانشجویان دکترا از فرصتهای کوتاه مدت و انجام طرحهای مشترک را از مهمترین موضوعات این همکاری برشمرد.
 
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: نوع همکاری ما با دانشگاه تورین ایتالیا در زمینه فیزیک و دانشگاه لیون فرانسه در حوزه فنی و مهندسی است که در سال آینده این همکاریها در رشته های دیگر نیز افزایش می یابد.
 
علی اصغر مولوی افزود: هم اینک شش استاد و دانشجوی دکترا دانشگاه حکیم سبزواری برای فرصتهای مطالعاتی به دانشگاه تورین ایتالیا اعزام شده اند.
 
حدود 9 هزار دانشجو در 10 دانشکده دانشگاه حکیم سبزواری مشغول تحصیل هستند.
 
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:

 

نظرت را بنویس
comments

حامد

خیلی هم خوب.موفق باشید.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما