در جهت تسهیل روابط دو کشور همسایه:

ایران پیگیر لغو روادید سفر به عراق است

حضور موثر ایرانی ها در بازسازی عتبات عالیات بسیار بارز است
 
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی گفت: حضور موثر ایرانی ها در بازسازی عتبات عالیات بسیار بارز است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه میر مسعود حسینیان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری اولین همایش مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سبزوار درجمع خبرنگاران افزود: ایران تقریبا بازسازی کل مناطق مذهبی عراق را برعهده گرفته و استانی از کشورمان مأمور یک بخش شده است و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی تا آنجا که آمار و ارقام نشان می دهد در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا حضور دارد.
 
وی افزود: علاوه بر این ایرانی ها حضور زیادی در عراق وکربلا دارند و اوج این حضور را در ایام اربعین شاهد هستیم که امسال حداقل سه میلیون نفر ایرانی در این ایام به کربلا سفر کردند.
 
حسینیان حضور ملیونی ایرانیان در عراق را نشانه ی نزدیکی دو جامعه ایرانی و عراقی دانست، زیرا در ایام اربعین دولت توانسته بود در نهایت برای 100 الی 120 هزارنفر از زائران شرایط اسکان را فراهم آورد و بقیه که بیش از دو و نیم میلیون نفر زائر ایرانی را شامل می شد در خانه ها و موکب های عراقی ها جای گرفتند و این وجود یک ارتباط فرهنگی ، اجتماعی و خانوادگی خوبی بین دو ملت را نشان داد.
 
وی افزود: اربعین تبدیل به رمز و سمبل وحدت شیعه شده و در سال های اخیر توانسته است با نزدیک تر کردن مردم دو کشور به یکدیگر رسوباتی که از در ذهن بعضی از عراقی ها از زمان صدام به وجود آمده بود را برطرف کند.
 
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا سپس اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه هایی که ایران برای تسهیل روابط پیگیری می کند، لغو روادید است.
 
وی در همین زمینه توضیح داد: از آنجایی روادید یکی از منابع درآمد دولت عراق به خصوص در شرایط فعلی است که با توجه به فعالیت های داعش ازمیزان فروش نفت آن هم کم شده است، طرف عراقی فعلا آمادگی حذف روادید را ندارد ولی ایران همچنان پیگیر لغو روادید بین دو کشور هست.
 
حسینیان افزود: قدم دیگری که برداشته شده، این است که در فرودگاه بین المللی مشهد به عراقی ها ویزا داده می شود و دیگر نیازی ندارد که در عراق ویزا بگیرند.
 
وی همچنین گفت: گام دیگر که برداشته ایم سرعت در صدور ویزا است  و هم اکنون حداکثر در یک نصف روز ویزا به عراقی ها می دهیم.
 
گفتنی است اولین همایش مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سبزوار امروز با حضور ائمه جماعات شهرستان، معاونت فرماندار و استاندار خراسان رضوی،خیرین و برخی مسئولان ادارات سبزوار درمحل تالار کاشفی این شهرستان برگزار شد.
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما