افتتاح دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه های منطقه 9 کشور در سبزوار

دکتر حسن دلبری: روابط عمومی ها باید به سازمان های روزآمد، برنامه مدار و فراگیر ارتقاء یابند

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های منطقه 9 کشور گفت: مهمترین وظیفه روابط عمومی ها، آگاهی بخشی به جامعه است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر حسن دلبری روز یکشنبه در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی منطقه 9 کشور که به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، افزود: باید نگاه به روابط عمومی به عنوان یک سازمان مراسمی و تشریفاتی اصلاح شود و روابط عمومی ها به جایگاه اصلی خود به عنوان سازمان های روزآمد، برنامه مدار و فراگیر ارتقا یابند.
 
دلبری همچنین گفت: از آن جایی که روابط عمومی ها به عنوان بخشی از سازمان که وظیفه خطیر اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطب درون و برون سازمانی را بر عهده دارند، توجه به مجموعه روابط عمومی هم با توجه به نقش و کارکرد آن باید توجه ویژه ای باشد.
 
وی نقش روابط عمومی دانشگاه ها را در کوتاه کردن دیوارهای دانشگاه نقشی مهم و بی بدیل توصیف کرد و افزود:روابط عمومی ها نقش مهمی در برقراری ارتباط موثر بین دستگاه مربوطه و رسانه ها ایفا می کنند که این ارتباط بستر رشد و تعالی دانشگاه ها را فراهم می کند.
 
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های منطقه 9 کشور خاطرنشان کرد: برای این که با این نگاه ویژه به روابط عمومی ها نگریسته شود، باید خود روابط عمومی ها با درایت و خوش فکری و تعامل سازنده با واحدهای درون و برون سازمانی به تقویت و تبیین جایگاه روابط عمومی ها کمک کنند.
 
در ابتدای این نشست دکتر رحیمه پورخاندانی سرپرست دفتر ریاست دانشگاه در سخنانی کوتاه  از طرف دکتر جواد حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزورای به مدیران و مسئولین حاضر در نشست خیرمقدم گفت.
 
در ادامه مدیران و کارشناسان شرکت کننده در این نشست به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و بر استفاده از ظرفیت های بالقوه فضاهای مجازی، ارتقای سازمانی روابط عمومی ها در چارت سازمانی دانشگاه ها، ایجاد پل ارتباطی موثر بین دانشگاه و مراکز پژوهشی و پارک های علم و فن آوری  جهت هدایت دانشجویان به سمت این مراکز و لزوم ایجاد بستری مناسب جهت استفاده از تجریبات روابط عمومی های دانشگاه های منطقه تاکید کردند.
 
در پایان این نشست دبیرخانه منطقه ۹ کشور در  حوزه ی روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری افتتاح شد.
 
لازم به ذکر است ادای احترام شرکت کنندگان به جایگاه شامخ شهدای گمنام دانشگاه حکیم سبزورای و شرکت در کارگاه آموزشی”نقش روابط عمومی در پیشبرد اهداف دانشگاه” ،دانشگاه گردی و غرس نهال در بوستان سروقامتان در راستای طرح یادگار سبز از دیگر برنامه های این نشست یک روزه بود.
 
دانشگاه حکیم سبزواری با 3 دهه سابقه و نزدیک به 10 هزارنفر دانشجو در شمال شهر سبزوار واقع شده است.
 
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما