نشست ویژه انجمن شعر آیینی سبزوار به مناسبت روز ملی حکیم سبزواری

هرچند  در ضمیمه تقویم جمهوری اسلامی ایران روز هشتم اسفند به عنوان بزرگداشت حکیم سبزواری درج شده است، اما امسال به دلیل مصادف شدن این تاریخ با روزهای اوج برگزاری و شمارش آراء دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان ، برگزاری مراسم بزرگداشت حاج ملاهادی سبزواری با چند روز تأخیر به روزهای یازدهم و دوازدهم اسفندماه موکول شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری امروز در مطلبی فهرست برنامه های این مراسم را به شرح زیر اعلام کرده است:
 
برنامه های بزرگداشت روز ملی حکیم حاج ملاهادی سبزواری در دانشگاه حکیم تشریح شد
 
برنامه های بزرگداشت روز ملی حکیم حاج ملاهادی سبزواری در دانشگاه حکیم تشریح شد .
 
عضو هیات علمی گروه فلسفه دانشگاه حکیم سبزواری با تشریح برنامه های این دانشگاه به مناسبت بزرگداشت روز فیلسوف نامی شرق، حاج ملاهادی سبزواری گفت: این مراسم شامل دومین نشست علمی سالانه حکیم سبزواری، کارگاه آموزشی-پژوهشی و نیز مراسم آیینی غبار روبی و عطر افشانی و نشست انجمن شعر آیینی در مقبره حکیم سبزواری می‌باشد.
 
وی  تصریح کرد:این برنامه به همت دانشکده الهیات و انجمن علمی فلسفه دانشگاه و با همکاری معاونت فرهنگی و پژوهشی دانشگاه برگزار می شود.
 
وی مهمانان ویژه این مراسم  را دکتر فاطمه فنا، مدیر گروه فلسفه بنیاد دایره المعارف اسلامی و دکتر رضا اکبری استاد تمام دانشگاه امام صادق [عنوان کرد]
 
دکتر علوی شروع این مراسم را با برپایی کارگاه آموزشی-پژوهشی «الگوهای خداباوری از منظر معرفت‌شناسی دینی معاصر» برای اعضای هیات علمی در ساعت ۱۴ تا ۱۸ روز سه شنبه در سالن اجتماعات علوم انسانی توسط دکتر رضا اکبری عنوان کرد.
 
استاد مشاور انجمن فلسفه افزود: دردومین نشست علمی سالانه حکیم سبزواری که صبح روز چهارشنبه برگزار می شود دکتر فاطمه فنا با موضوع «طرح برخی اشکالات حکیم سبزواری بر ملاصدرا» و دکتر رضا اکبری با عنوان «عوامل تحقق معجزات از دیدگاه حکیم سبزواری» به سخنرانی می‌پردازند.
این استاد دانشگاه حسن ختام مراسم بزرگداشت روز ملی حاج ملاهادی سبزواری را آیین غبار روبی و عطرافشانی مقبره این فیلسوف و نشست انجمن شعر آیینی عنوان کرد و افزود: آیین غبار روبی و عطرافشانی و نشست انجمن شعر آیینی سبزوار درمقبره حاج ملا هادی ساعت۱۶ تا ۱۸ عصر روز چهارشنبه ۱۲ اسفند ماه با حضور مسئولان دانشگاه و نیز مسئولان شهر و مهمانان ویژه برگزار خواهد شد.
 
نشست ویژه انجمن شعر آیینی سبزوار به مناسبت روز ملی حکیم سبزواری
 
دکتر حسن دلبری عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواریچهره ادبی برجسته شهرستان  از برگزاری نشست ویژه انجمن شعر آیینی شهرستان در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی حکیم سبزواری خبر داد.
 
دکتر دلبری گفت: شاعران انجمن شعر آیینی سبزوار با هماهنگی دانشگاه حکیم سبزواری نشست روز چهارشنبه خود را در مقبره حاج ملاهادی سبزواری برگزار می کنند.
 
وی افزود: این نشست که از سلسله نشست های هفتگی این انجمن می باشد این هفته و به صورت تلفیقی همراه با دیگر آیین های مراسم از قبیل غبار روبی ، اهداء دسته گل و عزل خوانی از دیوان حکیم سبزواری در جوار مقبره اسرار تشکیل می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: در این نشست شاعران انجمن تازه ترین سروده های خود و شعرهای تقدیمی به حاجی سبزواری را قرائت می کنند.
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما