دارالمومنین سبزوار قطب مهم تولید و پخش اخبار در صدا وسیمای خراسان رضوی


رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار گفت : دفتر خبر این شهرستان با تحت پوشش قرار دادن 50 درصد از خبرهای صدا و سیمای خراسان رضوی در رده دوم جدول استان قرار دارد و به عنوان رسمی ترین دفتر خبر این استان پس ازمشهد مقدس محسوب می شود.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، رضا نامنی در جدیدترین جلسه شورای اداری شهرستان سبزوار در محل فرمانداری این شهر افزود : نکته قابل توجه دیگر این است که حدود یک سوم خبرهایی که در مدت های اخیر توسط دفتر خبر سبزوار تهیه شده ، بازتاب کشوری پیدا کرده و در شبکه های سراسری و صدا و سیما پخش شده است.
مدیر دفتر خبر سبزوار در همین راستا اظهار داشت : امروز دارالمومنین سبزوار در صدا و سیمای خراسان به عنوان یک قطب مهم خبری مطرح است وکارشناسان بخش خبر صدا و سیمای استانی با لوگو وگزارش های سبزوار ، به خوبی آشنا هستند.
وی تصریح کرد : تنوع خبر در بخش های مختلف اقتصاد ، کشاورزی ، دانشگاهی و ورزشی باعث شده تا شهرستان سبزوار حضور پر رنگی در شبکه های یک ، دو ، چهار ، قرآن و خبر داشته باشد و توجه مسوولان استانی و کشوری به غرب خراسان رضوی جلب شود.
نامنی افزود : حضور مکرر اخبار وگزارش های سبزوار در برنامه هایی چون اخبار بیست و سی و صرفاً جهت اطلاع به عنوان تأثیرگذارترین برنامه ها از نگاه مدیران ارشد استانی وکشوری ، گواهی بر این ادعاست.
وی ادامه داد : قطعاً تلاش عوامل وگزارشگران فعال دفتر خبرسبزوار ، در کسب این موفقیت ها موثر بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.
نامنی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی شبکه دیجیتال صدا وسیما در مناطق مختلف کشور از جمله دارالمومنین سبزوار و برخی از بخش ها و روستاهای این شهرستان ، اشاره کرد و این اقدام را در راستای پرکردن سالم اوقات فراغت خانواده ها و روشی موثر در مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی غرب دانست .
وی همچنین اظهار داشت : راه اندازی تلویزیون دیجیتال در منطقه با پیگیری های مجدانه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه سبزوار ، وهمچنین دفتر خبر صدا و سیما بوده است .
وی در ادامه از زحمات خالصانه مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی ومعاون فنی وی نیز تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود ، که در آینده نزدیک در سایر شهرها و روستاهای غرب خراسان رضوی که هنوز از رادیو وتلویزیون دیجیتال برخوردار نشده اند ، امکان برخورداری از این نعمت فراهم آید.
گفتنی است ، رضا نامنی یکی از فعالان پرتلاش رسانه ای خراسان رضوی است که تجربه بیش از یک دهه فعالیت در در صدا و سیمای این استان را  در قالب کارگردان ، تهیه کننده و پژوهشگر و ...دارد.
وی همچنین در حال حاضر حدود 2 سال است که تجربیات خود در عرصه رسانه ای را به شهر زادگاه خود سبزوار آورده است و در این مدت با اتخاذ یک مدیریت صحیح در دفتر خبر سبزوار به همراه سایر همکاران پرتلاشش آقایان درقدمی ، فاتحی ، برزویی و... این دفتر را به یکی از قطب های خبری در شمال شرق کشور تبدیل کرده است.
یکی دیگر از فعالیت های فرهنگی ماندگار او درهمین مدت کوتاه ،حضور ومشارکت در ساخت نماهنگ زیبای سرود ویژه شهرستان سبزوار است که این سرود با تلاشی که شماری از مسوولان وفعالان فرهنگی سبزوار بزرگ در جهت تهیه آن به کار بردند ، به یکی از بهترین سرودهای ویژه شهرستان های خراسان تبدیل شد و تا کنون در چند مرحله مورد توجه مسوولان استانی و کشوری قرار گرفته است.
نامنی علاوه بر مدیریت دفتر خبر شهر بیهق و مشارکت در ساخت نماهنگ سرود ویژه سبزوار ، ریاست هیأت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران را نیز برعهده دارد که این انجمن در همین مدت کوتاه ، با برگزاری چند جلسه داخلی بین خبرنگاران غرب خراسان رضوی و نیز دو جلسه نشست مطبوعاتی خبرنگاران با نمایندگان سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی ، حضور فعالانه ای از خود به نمایش گذاشته است.
البته به نظر می رسد ، انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان برای پاسخگویی به نیازهای درحال رشد و توانمندی های درحال شکوفایی جامعه خبری سبزواربزرگ ، باید بیش از پیش فعال باشد و انسجام بیشتر وهدف گزاری های دقیق تری را میان فعالان رسانه ای این منطقه ایجاد نماید.
یکی دیگر از اقدامات انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار ، در دوره مدیریت رضا نامنی تلاش برای به دست گرفتن احیا وساماندهی نشریه محلی سربداران بود ، که متأسفانه این انجمن در عمل نسبت به ساماندهی نشریه سربداران موفق نشد و درحال حاضر سربداران هنوز با کیفیتی بسیار پایین که هرگز در شأن جایگاه فرهنگی وتاریخی دارالمومنین سبزوار نیست ، در شهرستان های سبزوار ، نیشابور ، جوین ، جغتای وخوشاب منتشر می شود و حتی در پاره ای از موارد اعتراض شماری از هم استانی های گرامیمان را در شهرهای نام برده ، برانگیخته است.
بااین حال امید می رود با وجود همه استعدادها و تجربیات ارزشمند نامنی در زمینه فعالیت های رسانه ای ، دوران مدیریت او بر دفتر خبر وانجمن صنفی خبرنگاران سبزوار ، به یکی از دوره های طلایی نهادهای نام برده تبدیل شود.
فعالیت خوب رسانه ای سبزوار به ویژه در بخش های خبری صدا و سیمای استان خراسان رضوی ، تاکنون بارها مورد توجه والگو برداری هم استانی های خراسانی در سایر شهرستان ها قرار گرفته است.
نمونه بارز این موضوع رامی توان در متن بعضی از مطالب ونیز نظرات مردم در بعضی از رسانه های محلی شهر دوست وهمسایه نیشابور مشاهده کرد.
 (منبع1) ، (منبع2) ، (منبع3)
باتوجه به همه این توانمندی ها و ابهت رسانه ای سبزوار بزرگ و پیشگامی همیشگی سرزمین سربداران در زمینه مسائل فرهنگی خراسان و نیز با  ظهور چندین وبسایت خبری و تحلیلی و نشریه کاغذی در سال های اخیر ، به نظر می رسد ، دیار سربداران در حال حاضر آمادگی و شایستگی لازم برای راه اندازی یک صدای و سیمای مستقل محلی را دارد.
لزوم تأسیس صدا و سیمای محلی غرب خراسان رضوی در شهرستان سبزوار را پیش از این در مطلبی مفصل در همین مجله به صورتی مفصل مورد بحث وبررسی قرار داده ایم که بااستقبال و نظرات متعدد مخاطبان گرامیمان مواجه شده است.(منبع)
البته به جز دارالمومنین سبزوار شهر دیرینه های پایدار ومادرشهر فرهنگی خراسان ، شهرهای دیگری نظیر نیشابور نیز ازمدتی قبل پیگیر راه اندازی صدا وسیمای مستقل در شهر خود بوده اند.(منبع)
اینک با توجه به اینکه همواره اکثر کارهای بزرگ ، ابتدا با یک فکر یا ایده مختصر شروع می شوند ، امید می رود جامعه رسانه ای دارالمومنین سبزوار والبته آقای رضانامنی مدیر دفتر خبر و رئیس انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان ، با پیگیری این نیاز مهم فرهنگی مبنی بر داشتن صدا و سیمای مستقل محلی در غرب خراسان رضوی ، گام دیگری برای توسعه پایدار در سرزمین سربداران بردارند.
مردم سبزوار پیش از این باهوشمندی و آگاهی خود ، در فراهم آوردن برخی امکانات اساسی توسعه ای در شهر و دیار خود تلاش های موفقیت آمیز وقابل ستایشی  انجام داده اند که شاید اگر قرار بود منتظر اقدامات وکمک های دولت باشند ، این پروژه ها هیچ گاه به ثمر نمی رسید.
به عنوان مثال ساخت فرودگاه بین المللی ، کسب موفقیت های متعدد ورزشی توسط تیم های وابسته به موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج ، ساخت بزرگترین هتل شهرستان های خراسان رضوی در سبزوار پس از هتل های شهر مشهد ، احداث کارخانه سیمان در منطقه پروند و ... از آن جمله اند.
شاید استقرار دفتر مستقل صدا وسیمای محلی در سبزوار حتی قبل از تشکیل استان سربداران ، یکی دیگر از نیازهای مهم منطقه باشد ، که باتوجه به پتانسیل رسانه ای بالا در سبزوار و سایر توانمندی های فرهنگی ، اقتصادی ، دانشگاهی ، تاریخی ، سیاسی ، ورزشی و... این شهرستان راه اندازی صدا و سیمای مستقل محلی دراین خطه فرهنگ پرور و تمدن ساز ، چندان هم دشوار نباشد.

در پایان گفتنی است ، رضا نامنی به همراه تعدادی دیگر از خبرنگاران شهرستان سبزوار ، پیش از این خبری با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه به مصاحبه پرداخته است که شما مخاطبان گرامی هم اکنون می توانید برای مطالعه این مصاحبه روی اینجا کلیک کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
رضانامنی : رسانه و مدیریت رسانه ای
نظرت را بنویس
comments

هما

وای این نیشابوری ها چه قدر .......... و جنگ جوان. چی کار دارن که اینقدر توی سایتای ما می چرخن و اصررار دارن نظرات متعصبانه خودشونو به دیگران تحمیل کنن!!! واقعا بعضیاشون خیلی تو توهمنا . فکر میکنن مثلا مبصر کلاسن که باید بقیه شهرای خراسانو به تحت امر و فرمان خودشون دربیارن وهمه رو مطیع خ ودشون کنن ولی تو فکر و خیال باطلن بیچاره ها!کسی این............ رو عددی حساب نمی کنه

جعفر1370

من موندم این نیشابوری ها با این همه عقده حقارت و حس جنگجویی توی سایتای ما چی میخوان که یک سره نظرات .................... ارسال می کنن . سبزواری های عزیز نگران نباشید این رفتارنیشابوریا نشون میده چه قدرنگاهشون به سبزواره و خودشون قبول دارن که سبزوار بهتر از نیشابوره.برای همینه که همش خودشونو با سبزوار مقایسه می کنن. یعنی کم اوردن یک کلام ختم کلام.

کیان

سایت عقده ای هاااااااااااااااااااا

خبرنگار نیشابور

با سلام و احترام " ویل لکل همزه لمزه" ارائه پاسخ اینجانب به این سایت صرفا از این بابت بوده و هست که خوانندگان سبزواری و گاها نیشابوری که اینجا مراجعه می کنند با خواندن این مطالب پی به توهم نویسندگان پرتال ببرند. توهمی که ریشه در تعصب و کج فهمی و البته سفسطه امثال جناب عالی دارد.نه اینکه مهر تاییدی بر مطالب پرتال باشد.البته بابت این کار شما خیلی جای تعجب نیست. اکثریت مطالب شما(پاسخ ارائه شده ) به هیچ وجه پاسخ من نبوده و نیست. و نیز اینکه بیشتر نوعی سکوت شما را به مستندات ارائه شده گواه است. هرچند که برای خوانندگان براحتی فهم مطالب قابل تشخیص است.بخصوص تعاریفی که از خود کرده اید. دوست جوان و متعصب ام مشک آن است که مردم بگویند نه جناب عالی. حال شما هزار بار هم بگو کجا کانون تولید خبر است... از یک سایت غیر حرفه ای و ناسیونالیست متعصب انتظاری جز این نیست... برای گردانندگان این پرتا به عنوان آدم هایی با انتهای کوته فکری و تعصبات فراوان و بیجا بسیار متاسفم و قطعا روزی از این خیانتی که وحدت ملی را نشان گرفته اید بسیار پشیمان خواهید شد. مشکل شما قرائت نوارگونه خودتان از تاریخ است. بسیار متاسف شدم وقتی دنیا ایران را به نیشابور می شناسد و شما آدم های متعصب به دنبال اهداف سلیقه ای و منطقه ای پوچ خود هستید. در وصف نیشابور همین بس که نیشابور فشرده ای است از ایران بزرگ. با این اوصاف مطالب هجو شما علیه این شهر مهم تاریخ که کاملا مشهود است ره به جایی نمی برد. در جای جای مطالب این پرتال به وضوح دیده می شود که شما با زیرسوال بردن نیشابور قصد بزرگ کردن سبزوار را دارید.کاری که نه نیشابوری ها و نه سبزواری ها هیچ کدام نمی پسندن.

بهروز

سبزوار‏ ‏هم‏ ‏1316 میباشد http://portal2.moi.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=acba9e9d-33d8-4823-88df-8b02d009eb2e

سام

ضمنا تاریخ شهرستان شدن نیشابور هم سال 1320 می باشد نه 1329 این مورد هم در سایت وزارت کشور با سرچ مشخض میشود. http://portal2.moi.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=acba9e9d-33d8-4823-88df-8b02d009eb2e

سام

این هم .صفحه مورد نظر نام سبزوار ونیشابور را سرچ کنید تا متوجه شوید ؟در قسمت اطلاعات تقسیمات کشوری http://portal2.moi.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=8f931308-c67e-4cf4-a5e7-3c1bbb1a6f32

ناگفه هایی از دل تاریـخ

نیشابوری هایی که اینقدر با تعصب در موضوعات مربوط به سبزوار و نیشابور نظر می دهند یا اطلاعات تاریخی کمی دارند یا خود را به آن راه زده اند. اگرنه هرکسی که یک اندکی با تاریخ خراسان آشنایی داشته باشد می داند که قبل از اسلام اصلا نیشابور پایتخت نبوده و فقط یکی از شهرهای محسوب می شده و پایتخت ایران اکثرا در شیراز (تخت جمشید) و همدان (هگمتانه) و دیگر شهرهای در آن نواحی بوده است. بعد از اسلام هم که در سه دوره به پایتختی رسیده اصلی ترین دلیل اهمیت پیدا کردن نیشابور ، نزدیکی این شهر به بیهق (سبزوارامروزی) بوده. چون مردم سبزوار معروف به شیعه و طرفدار سرسخت اهل بیت پیامبر به خصوص حضرت علی بودند همواره در مقابل حکومت های فاسد شورش می کردند و قدرت زیادی هم داشتند چون نیرویشان نیروی ایمان بود. به همین دلیل حکومت ها برای اینکه به سبزوار نزدیک باشند ، و بتوانند این شهر را کنترل کنند ، پایتخت خود را در نیشابور قرار می دادند. اگرنه اگر به دلیل خوش آب و هوایی یا سرسبزی و ... بود ، به قول بعضی دوستان که در مباحث قبلی گفته بودند ، شهرهای شمالی ایران در ساحل دریای خزر از همه جا سرسبز تر هستند ، و اگر به کوهستانی بودن باشد آذربایجان و اردبیل و چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و ... و حتی تهران در نزدیکی قله دماوند از همه جا کوهستانی ترند. در خراسان هم مناطق جوین وجغتای از نیشابور هم سرسبز تر هستند و قوچان پربارندگی و سرسبزترین شهر خراسان است. بنابراین اگر دوستان کمی مطالعات تاریخی داشته باشند به خوبی تشخیص می دهند دلیل بزرگ شدن نیشابور در بعضی دوره ها به خاطر خود نیشابور و توانمندی های طبیعی یا اجتماعی این شهر نیست بلکه به خاطر نزدیکی به سبزوار بوده که همواره مرکز توجه حاکمان و مورد هراس سلسله های پادشاهی بوده است. از دوران صفوی هم که دیگر تشیع مذهب رسمی ایران می شود، و در نتیجه دیگه قدرت سبزواری ها که همه شیعه بودند تهدیدی علیه حکومت ها محسوب نمی شده ، می بینیم که فشارها و محدودیت ها از روی سبزوار برداشته می شود و این شهر به رشد سریعتری از گذشته دست پیدا می کند و به جایگاه واقعی خودش در خراسان (اولین شهر مهم بعد از مشهد) دست پیدا می کند و در نقطه مقابل نیشابور دیگر هیچ وقت نمی تواند جایگاه مهمی مثل گذشته داشته باشد. چون در حکومت شیعیان در منطقه ای که شهرهای مهمی مثل مدینه الرضا مشهد مقدس و دارالمومنین سبزوار هستند ، برای شهری مثل نیشابور که پایتخت فرزندان طاهر ذوالیمینین ، فرمانده سپاه مأمون عباسی بوده ، جایگاهی وجود ندارد. بنده هیچ وقت فکر نمی کردم روزی مجبور شوم این واقعیت ها را این طور بی پرده در مورد نیشابور بیان کنم . اما از آنجایی که می بینم دوستان نیشابوری در شناخت حد و اندازه واقعی خود دچار مشکل هستند و همان موضوع توهم خود بزرگ بینی درمیان بعضی نیشابوری ها باعث شده ، شهر خود را بیشتر از آنچه واقعا هست ببینند و حساسیت ها و رقابت های ناسالمی با سبزوار راه بیاندازند که فقط به خودشان ضربه می زند مجبور شدم این حرف ها را مطرح کنم. بنده مدتی است پیگیر تمام مباحثی هستم که در سایت های مختلف در رابطه با جر و بحث میان سبزواری ها و نیشابوری ها راه افتاده است. و به خوبی طرز فکر و روش های مورداستفاده نیشابوریان را در این مدت شناخته ام. از آنجایی که رشته دانشگاهیم تاریخ بوده است اسناد و اطلاعات زیادی دارم که به تدریج به آنها خواهم پرداخت و به زودی وبلاگی راه اندازی خواهم کرد که این اسناد و مدارک را منتشر کنم. امیدوارم دوستان اسرارنامه هم در این کار به من یاری برسانند. قدردان حوصله مندیتان در خواندن این متن طولانی هستم

محمود

خبر خوش سبحانی فر: استقرار اداره استاندارد سبزوار، به زودی سبزواری ها از این پس برای تائیدیه گواهی استاندارد به نیشابور نخواهند رفت به گزارش سبزوار نیوز ،علی سبحانی فر در گفت وگو با خبر نگار ما گفت ، سال گذشته در خواست ایجاد اداره استاندارد به رییس موسسه استاندارد کشور مبنی بر ایجاد اداره استاندارد را دادم و ایشان موافقت نمود ودر ابتدای امسال ساختار سازمانی را تصویب و به اداره کل استاندارد خراسان رضوی برای اجرا ابلاغ نمودند و انشاء الله بزودی این واحد استاندارد در سبزوار مستقر خواهد شد ونیازهای شهرستانهای جغتای – جوین – خوشاب – داورزن و ششتمد در سبزوار برآورده خواهد شد و برای تائیدیه که به نیشابور می رفتند نیاز نمی باشد.

محمدی

در حاشيه تذکر فيفا/ با اين "افتضاح بين المللي" چه کنيم؟ آيا مسئولان سبزوار اين جرات و جسارت را خواهند داشت که از مردم عذرخواهي کنند و يا استعفاء دهند؟ بدون شک عذرخواهي از مردم و استعفاء کمترين هزينه اين افتضاح بين المللي است. "وي همچنين درباره اينکه فيفا از فدراسيون درباره برگزاري مراسم اعدام در يکي از ورزشگاه‌هاي سبزوار توضيح خواسته است، تصريح کرد: فيفا براي ما نامه نوشت اما اين موضوع مربوط به ۲ ماه پيش است. فيفا در آن نامه از فدراسيون ايران توضيح نخواسته بود بلکه تذکر داد که اين کار در ورزشگاه‌ها انجام نشود. ما هم نامه را به مراجع ذي‌صلاح ارجاع داديم تا بررسي کنند و ديگر شاهد چنين برنامه‌هايي نباشيم." نمي دانيم ديگران با شنيدن يا خواندن اين خبر چه احساسي پيدا مي کنند اما قطعا هيچ سبزواري با خواندن آن احساس خوبي نخواهد داشت. در سال ۹۱ خيلي ها تلاش کردند تا سبزوار به خوبي و نيکي در رسانه ها مطرح شود. اما در همين سال دو اتفاق ناگوار رخ داد که بخش زيادي از اين تلاش ها را خنثي و بي اثر کرد. و با توجه به اينکه هر دو "اتفاق" نادر و خاص بود مي توان گفت اين دو تا بيشتر در اذهان باقي ماند و کام سبزواري ها را تلخ کرد. جالب تر اينکه هر دو اتفاق ناشي از بي تدبيري و سوء مديريت مسئولان محترم شهري بود که چهره سبزوار را در افکار عمومي خدشه دار کرد. يکي از اين اتفاق ها خبر کشف چشمه چند هزار ساله بود که بعدا معلوم شد شلنگ آب بوده است. يادتان هست که اين خبر در بخش صرفا جهت اطلاع ۲۰ و ۳۰ پخش شد. اتفاق ديگر هم برگزاري مراسم اعدام در ورزشگاه شهيد مظهري بود که خبر و عکس هاي آن به طور گسترده در همه رسانه ها پخش شد. حالا هم به گوش فيفا رسيده و به فدراسيون فوتبال ايران تذکر داده است. به عبارت ديگر اين خبر جهاني شده است. خيلي شانس آورديم اگر برگزاري اين مراسم را بعنوان يک اتفاق نادر و استثنايي در کتاب گينس ثبت نکنند و يا به خاطر اين کار، ايران را به نقض حقوق بشر متهم نکنند. شايد بشود گفت خبر کشف چشمه چند هزار ساله، اشتباه و بي دقتي يک مسئول ميراث فرهنگي بود اما بدون شک برگزاري مراسم اعدام در ورزشگاه ناشي از سوء تدبير و کج سليقگي مسئولان شهري است. چرا که قطعا برگزاري اين مراسم در ورزشگاه، تصميم شخصي نبوده و حضرات در جلسه اي به اين تصميم رسيده اند. جلسه اي که احتمالا در آن مسئولاني از فرمانداري، شهرداري، دادگستري، نيروي انتظامي، شوراي شهر و ديگر نهادها حضور داشته اند. شايد خبر کشف چشمه چند هزار ساله را سوتي يک مسئول بدانيم اما برگزاري مراسم اعدام در ورزشگاه حالا به يک "افتضاح بين المللي" تبديل شده است که نه تنها آبروي سبزوار بلکه آبروي ايران را هم برد. مي دانيم که در مجامع بين المللي نمي گويند در "سبزوار" مراسم اعدام در ورزشگاه برگزار شد بلکه مي گويند در "ايران" مراسم اعدام را در ورزشگاه برگزار کردند. براي همين فيفا به فدارسيون فوتبال ايران نامه زده و تذکر داده است نه به اداره ورزش و جوانان سبزوار. حالا که اين افتضاح، بين المللي شده آيا مسئولان سبزوار جرات و جسارت را خواهند داشت که درباره اين تصميم اشتباه خود به مردم شهر توضيح دهند؟ آيا مسئولان سبزوار اين جرات و جسارت را خواهند داشت که از مردم عذرخواهي کنند و يا استعفاء دهند؟ بدون شک عذرخواهي از مردم و استعفاء کمترين هزينه اين افتضاح بين المللي است. آيا نمايندگان محترم هم از اين تصميم با خبر بودند؟ و اگر با خبر بودند آن موقع نظر و واکنش آنها به اين تصميم آقايان چه بوده است؟ اگر مخالف بودند آيا تلاشي هم براي جلوگيري از برگزاري اين مراسم در ورزشگاه کرده اند؟ آيا مسئولان شهري براي اين افتضاح بين المللي هم نشست و هم انديشي خواهند گذاشت؟ و از همه اينها مهم تر، آيا وقت آن نرسيده است که حضرات يک تجديد نظر جدي نوع نگاه و مديريت خود بکنند؟

سام

مهم تاریخ شهر شدن است نیشابور سال 1310 ولی سبزوار 1315 می باشد. منبع سایت وزارت کشور

خبرنگار نیشابور

دوست عزیز هیچ یک از استنادات جناب عالی عنوان سندیت جامعی را ندارد. مگر اینکه جنابعالی ادعا بفرمائید شما و اندک مخاطبان تان نماینده کلیت مردم زحمتکش سبزوارید!!! و نیز اینکه برخی انتقادهایی که بلحاظ ملاحظات دست و پا گیر اداری از طرف مرکز استان توسط اینجانب پاسخ داده نشده و عمدتا از سوی فردی خاص مطرح شده نیز نظر کل جامعه فرهیخته نیشابور است!!! دوست عزیز مردم نیشابور قبل از انقلاب و اوایل انقلاب از رادیوی محلی برخوردار بوده اند.و هم اکنون خواهان رسانه ای مستقل هستند که بحق در برابر ظرفیت های این ابرشهر مهم خراسان نیز هیچ است... در ثانی و مهمتر اینکه رقابت قدیمی بین این دو شهر از زمانی که سبزوار این شهر دلاور خیز از تن نیشابور بزرگ خراسان جدا شد تا فرداهای دور ادامه خواهد داشت و همیشه برخی دوستان از هر دو شهرستان به دنبال مقایسه این دو شهر قدیمی خراسان بزرگ هستند که این نیز موضوع تازه ای نیست و جای استناد غرض ورزانه شما را ندارد. با همه زحمت همکار خوبم آقای درقدمی نقدهای سبزواری ها هم به گوش حقیر می رسد.اما باید پذیرفت که عمده نقدها، تقاضایی بیش از ظرفیت عظیم این بزرگوار و خارج از دایره انصاف است. حتی اگر شما ادعا کنید که در سبزوار همه چیز آرام است باید بپذیرید تاخیر در پخش خبرها و گاها عدم پخش برخی اخبار به تشخیص بزرگان مشهد نشین، نیشابور و سبزوار بردار نیست و نمونه های فراوانی موجود است که خارج از وظیفه و مسئولیت خبرنگار است. همچنین سه سند ادعا شده جناب عالی از یک پرتال نیشابور است. بد نیست توجه شما را به مهمترین و داغ ترین بحث همان پرتال و البته به اصلاح استنادات شما ادعا جلب کنم: \" http://www.rovzane.com/blog/show/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B1.html \" و این مطلب و توضیح مدیر سایت: روزنه: ضمن تشکر از کلیه ی عزیزانی که دغدغه ی نیشابور دارند و بدون غرض ورزی های شخصی، مسائل را پیگیری کرده و با انتقادات و پیشنهادات خود، سعی در بهبود شرایط دارند. متاسفانه با پیگیری IP کامنت ها و گزارشات دوستان ،مطلع شدیم، برخی بدنبال مقاصد شخصی خود، با استفاده از اسامی مختلف و حتی نام برخی شناخته شده ها در عرصه ی خبرنگاری، اقدام به کامنت گذاری و مخاطب قرار دادن دیگران نموده اند. ضمن عذر خواهی از عزیزانی که مخاطب قرار گرفته اند؛ یادآور می شویم \"حق الناس\" و \"یوم لا تنفع نفس لنفس شیئا\" به همین دلیل کامنت های این بخش غیر فعال گردید. ---------------------------------------------------------------------------------- به نظر حقیر جناب عالی یک عذرخواهی بدهکارید اگرچه قضاوت با مردم هنر پرور نیشابور و شریف سبزوار است. در موضوع انتقاد و اعتراض اینجانب نیز به این سایت بحث جناب عالی با این عنوان که : فعال بودن خبرنگاران سبزوار مورد توجه و الگوبرداری مردم و رسانه های نیشابور قرار گرفته است. دروغ هم نگفته ایم نیز حرف نسنجیده ... از سر انصاف باید گفت و پذیرفت که : مطلب شما گزافه ای بیش نیست.

خبرنگار نیشابور

دوست عزیز آقای نامنی فرمودند گزارش های نیشابور و شهرستان های دیگر از کارهای سبزوار کپی می شه یا جنابعالی به عنوان کارشناس رسانه ملی این حرف مفت رو زدی؟ دوست عزیز عزت و سربلندی در سایه تلاش و اخلاق اسلامی و حرفه ای کاری میسر می شود نه خواب دیدن و تعصبات خشک منطقه ای. بهرحال به عنوان خبرنگار نیشابور و به عنوان نقل قول از مدیر ارزیابی خبر استان عرض می کنم که کارهای تولیدی اینجانب و آقای درقدمی هیچ یک کپی برداری از دیگری نیست و نخواهد بود. به نظرم بهتره شما هم برای بولد کردن تعصباتت دنبال راه بهتری جز اختلاف و خیانت به مردم این دو شهر باشی.

....... مال خوبی هستی. موفق باشید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما