با همت دانشگاه حکیم سبزواری

دومین نشست علمی سالانه بزرگداشت حکیم سبزواری به مناسبت 8 اسفند برگزار می شود

وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری خبر داد:
 
(خبر ویرایش شده)
 
دومین نشست علمی سالانه ی حکیم سبزواری
 
شرح حال عالمان و متفکران برای همگان سودمند است و آشنایی با رمز و راز موفقیت آنان در رشد ، تهذیب و تکامل انسان ها خصوصاً نسل جوان سازنده تر است . حاج ملا هادی سبزواری یکی از بزرگ ترین فیلسوفان قرن سیزدهم هجری بود که اگر دوران تکامل فلسفۀ اسلامی را به سه مرحله تقسیم کنیم : حاجی سبزواری در آخرین حلقۀ تکامل فلسفه قرار گرفته است. حکیم حاج ملاهادی سبزواری ، متخلص به «اسرار»، معروف به «حکیم سبزواری »، بعد از ملاصدرا، بزرگترین و مشهورترین حکیم الهی وفیلسوف درسه چهار قرن اخیر و پرآوازه­ ترین دانشمند سبزواری در تاریخ سبزوار است.
 
به منظور روز ملی حکیم سبزواری مراسم بزرگداشتی توسط انجمن علمی فلسفه، معاونت فرهنگی و اجتماعی وهمچنین همکاری دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزارمی شود.
 
دومین نشست علمی سالانه بزرگداشت حکیم سبزواری با موضوع” آشنایی با اندیشه‌های فلسفی فیلسوف بزرگ عالم اسلام حاج ملاهادی سبزواری  با حضور دکتررضا اکبری(استاد دانشگاه امام صادق(ع)) و دکتر فاطمه فنا (دانشیار و مدیرگروه فلسفه بنیاد دایره المعارف اسلامی) در ساعت صبح 8 تا 10 صبح چهارشنبه 12 اسفند سال جاری برگزارخواهدشد.
 
دومین نشست علمی سالانه حکیم سبزواری،با سخنرانی دکتر فاطمه فنا با موضوع «طرح برخی اشکالات حکیم سبزواری بر ملاصدرا» و دکتر رضا اکبری با عنوان «عوامل تحقق معجزات از دیدگاه حکیم سبزواری» برگزارخواهدشد.
 
همچنین از دیگر برنامه های این نشست علمی، برگزاری کارگاه آموزشی-پژوهشی «الگوهای خداباوری از منظر معرفت‌شناسی دینی معاصر» برای اعضای هیات علمی در ساعت ۱۴ تا ۱۸ روز سه شنبه در سالن اجتماعات علوم انسانی توسط دکتر رضا اکبری می باشد.
 
لازم به ذکر است  آیین غبار روبی و عطرافشانی مقبره این فیلسوف ساعت 16 تا 18 عصر روز چهارشنبه ۱۲ اسفند ماه با حضور مسئولان دانشگاه و نیز مسئولان شهر و مهمانان ویژه برگزار خواهد شد.
 
مکان و ساعت دومین نشست علمی:۸/۳۰ چهارشنبه تالار محمدتقی شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما