بیانیه جامعه دانشگاهی به نامزدهای دهمین مجلس شورای اسلامی

وبسایت تونل باد (پاتوق خبری بچه های دانشگاه حکیم سبزواری نوشت) در آستانه انتخابات مجلس دهم بیانیه ای از سوی جامعه دانشگاهی خطاب به نامزدهای انتخابات را منتشر کرده است.
 
اسرارنامه بدون رد یا تأیید محتوای این بیانیه تنها به قصد اطلاع رسانی بی طرفانه در موضوعات انتخاباتی به انتشار این مطلب می پردازد:
 
بسمه تعالی
 
… تشکل دانشجوئی با حزب فرق دارد. احزاب و سازمانهای سیاسی در وضع رائج و متعارف عالم، تشکیلاتی هستند که برای رسیدن به قدرت به وجود آمده‌اند. احزاب در دنیا اینجورند. یعنی مجموعه‌هائی تشکیل میشوند برای اینکه قدرت سیاسی را در جامعه در دست بگیرند. این خاصیت حزب است. تشکل‌های دانشجوئی مطلقاً برای این به وجود نمی‌آیند و نمی‌خواهند قدرت را در دست بگیرند. تشکل‌های دانشجوئی برای رسیدن آرمان‌ها به وجود می‌آیند که فراتر از مسئله‌ی به قدرت سیاسی رسیدن و حکومت را به دست گرفتن، است. این – قدرت سیاسی – برایشان مطرح نیست. البته احزاب بدشان نمی‌آید که از این مجموعه‌های دانشجوئی برای رسیدن به قدرت استفاده کنند. به نظر ما این، روا نیست و خودِ دانشجوها باید به این توجه داشته باشند. …
 
بیانات رهبری در دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت ۱۳۸۷/۰۹/۲۴
 
کاندیداهای محترم نمایندگی مجلس شورای اسلامی
 
این‌بار جامعه دانشگاهی و دانشجویان آگاه و هوشیار شما را مورد خطاب خود قرار داده‌اند،تا ضمن بیان نکاتی افکار عمومی را نسبت به موضوعاتی آگاه سازند.
 
این روزها آن قدر در سودای رسیدن به کرسی های بهارستان غرق شده اید که فراموش کرده اید دارید چه می کنید.فراموش کرده اید که دارید به بهانه تبلیغات انتخاباتی،تمرین بی اخلاقی های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی می کنید.
 
جامعه دانشگاهی ضمن دعوت کاندیدای محترم به اخلاق مداری این نکته را یادآور می شود،مگر نه این است که شما مدعی نمایندگی مردم هستید و قرار است در آینده حامی منافع شهر و کشورتان باشید پس ایجاد آشوب و دروغ‌پراکنی، پاره کردن بنرهای انتخاباتی، چسباندن تبلیغات به در و دیوار خانه‌های مردم، شام و ناهار دادن، شایعه پراکنی و … از سوی شما کاندیدای محترم چه معنایی دارید؟ آیا این چیزی جز ملتهب کردن فضای انتخابات و آب به آسیاب دشمن ریختن است؟!
 
بدانید و آگاه باشید که اگر شما پیاده نظام احزاب سیاسی شده اید، دانشجویان عدالتخواه و آرمان گرا هیچ‌گاه وارد این‌گونه بازی‌ها و جریان‌ها نشده و نخواهند شد؛چون دانشجویان از دل همین مردم هستند و می‌دانند که امام پابرهنگان برای این مردم انقلاب کرد، نه برای ائتلاف‌ها و حزب‌ها و پول‌های بعضا کثیف و شاید حرامشان.ما از تمامی احزاب اعلام برائت کرده و بیان می داریم که این جناح بندی ها مورد قبول ما نیست و نتیجه اش برای ما و مردم می شود چند باند قدرت بدون مبانی درست.
 
جناح های چپ و راست وابسته به جریان زر و زور و تزویر ما را در یک دو قطبی قرار می دهند که  به یقین ما را از انتخاب اصلح دور خواهد کرد.دغدغه اصلی جریان دانشجویی مسائل دست اول انقلاب است که چه کسی می تواند آن ها را حل کند. و این را با تمام وجود باور داشته باشید که آن دانشجویانی که وارد احزاب شده و پیرو جریان‌های سیاسی‌اند چیزی جز یک عروسک خیمه شب بازی نیستند.
 
تاثیر جامعه دانشگاهی بر رای مردم و حضور فعال و پر نشاط دانشجویان در عرصه انتخابات بر هیچ عاقلی، پوشیده نیست. پس بدانید که سوءاستفاده از نام دانشجو و دانشگاه و به دروغ حرف از حمایت جامعه دانشگاهی زدن در شأن فردی که خود را نماینده ملت می داند نیست.
 
در پایان هم لازم به ذکر است که جامعه دانشگاهی بار دیگر اعلام می‌دارد که ­­جریان دانشجویی حامی هیچ شخص و جناحی در عرصه انتخابات نبوده و تنها وظیفه خود را که روشنگری و کمک به انتخابی آگاهانه است را دنبال خواهد کرد.
 
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 
رونوشت به
فرمانداری‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن
دادستان محترم شهرستان
ستاد اقامه نماز شهرستان
شورای اسلامی شهر سبزوار
ستادهای انتخاباتی کاندیدای انتخابات مجلس: علی‌اصغر آب‌سالان، محمدرضا ابراهیم آبادی، سیدغلام‌رضا احمدی، غلام‌رضا امینی‌نسب، سیدمهدی بخش‌آبادی، علی بروغنی، رقیه بهشتی‌مقدم توپکانلو، سیدمجید حسین‌آبادی، مرتضی جلالی‌فر، محمدرضا راه‌چمنی، محمد ریوندی، محمد سالاری‌زارع، رمضان‌علی سبحانی‌فر، علی‌اصغر عنابستانی، فائزه فرامرزی‌نیا، ملک‌محمد فرخی، محمود کاهه، حسین مقدم، حسین مقصودی، محمد مهرآیین
…………………………………………………………………………………………………
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری (جنبش عدالت‌خواه دانشجویی)
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری
کانون انتظار دانشگاه حکیم سبزواری
کانون همراز جوان دانشگاه حکیم سبزواری
بسیج کارکنان دانشگاه حکیم سبزواری
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما