دانشگاه حکیم سبزواری پویا در عرصه علمی و پیشرو در مسیر توسعه

کانال دانشگاه حکیم سبزواری در تلگرام امروز عتصویر دسته جمعی زیبایی را از تعدادی از دانشجویان این دانشگاه که در مقابل ساختمان مرکزی عکس گرفته اند با شعار «پویا در عرصه علمی و پیشرو در مسیر توسعه» منتشر کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دانشگاه حکیم سبزواری هم به لحاظ قدمت و هم به لحاظ تعداد دانشجویان، رشته و مساحت ساختمانی دومین دانشگاه بزرگ  ملی در استان های خراسان رضوی و شمالی است که در کنار دانشگاه فردوسی مشهد بخش مهمی از بار فعالیت های علمی، پژوهشی ، فرهنگی و هنری شمال شرق ایران را در حوزه دانشگاهیان به دوش می کشد.

البته این دانشگاه تا چند سال قبل در حوزه تحصیلات تکمیلی چندان توسعه مطلوبی نداشت، اما در سال های اخیر به ویژه در دوران حضور دکتر حدادنیا در جایگاه ریاست این دانشگاه مسیر گسترش تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه حکیم سبزواری سرعت گرفته است.

دانشگاه حکیم سبزواری علاوه بر زمینه علمی و آموزشی در زمینه های عمرانی و فرهنگی نیز معمولا مسیر توسعه سریعی را طی کرده و اکنون بعضی از پروژه های مهمی نظیر آزمایشگاه ها، کتابخانه ها و سالن آمفی تئاتر مرکزی با ظرفیت 1000 نفره دانشگاه که ساخته شده و یا در مراحل پایانی احداثند، نه تنها برای خود دانشگاه حکیم حائز اهمیتند بلکه در زمره امکانات و زیرساخت های مهم غرب خراسان رضوی محسوب می شوند.

گفتنی است در حال حاضر دانشگاه های فردوسی مشهد با 22 هزار، دانشگاه حکیم سبزواری با 10 هزار و دانشگاه بجنورد با 3500 نفر دانشجو به ترتیب 3 دانشگاه بزرگ ملی درمحدوده شمال شرق ایران (استان های خراسان رضوی و شمالی) هستند و پس از این ها دانشگاه تربت حیدریه با 2000نفر دانشجو در جایگاه چهارم قرار دارد.

سبزوار از دیرباز یکی از مهدهای مهم علم و فرهنگ ایران زمین و به ویژه سرزمین کهن خراسان بوده است. به طوری که بنای تاریخی مدرسه فخریه با قدمت بیش از 1100 سال در سبزوار که قدیمی ترین مدرسه ایران است(منبع) ، خود گواهی روشن بر دیرنگی دیار بیهق در عرصه فعالیت های علمی و آموزشی شمال شرق کشور می باشد.

برای ورود به کانال تلگرام دانشگاه حکیم سبزواری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما