امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه حکیم سبزواری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام( ISC )

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از امضای تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین این دانشگاه و مرکز اطلاع رسانی علوم فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC) خبر داد.
 
دکتر جواد حدانیا گفت: بر اساس این تفاهم نامه ۵ ساله همکاری های مشترک علمی ، پژوهشی ، آموزشی و مسایل مرتبط با رتبه بندی دانشگاه ها و نگاشت علم بین این دو مرکز علمی انجام می شود.
 
وی تحلیل استنادی انتشارات علمی و پژوهشی دانشگاه، کمک به تبیین و تحقق شاخص های رتبه بندی دانشگاه، تعیین جایگاه دانشگاه در بین دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور و مقایسه آن با سایر دانشگاه های هم طراز در کشورهای اسلامی و جهان اسلام را از مفاد این تفاهم نامه برشمرد.
 
رئیس دانشگاه حکیم در ادامه افزود: همکاری در چاپ و نشر نشریات معتبر علمی پژوهشی و علمی ترویجی دانشگاه و پردازش این مجلات در ISC و ایران ژورنال و توزیع این آثار جهت ترویج علم از دیگر موارد این تفاهم نامه است.
 
دکتر حدادنیا همچنین اظهار داشت: این دو مرکز علمی بر اساس این تفاهم نامه متعهد شده اند که در زمینه برگزاری همایش ها ، کارگاه ها، دوره های دانش افزایی و سمینارهای داخلی و بین المللی با یکدیگر همکاری کنند.
 
وی تصریح کرد: بر طبق این تفاهم نامه دانشگاه حکیم سبزواری متعهد شد که در زمینه تبادل تجربیات در زمینه های علمی، تحقیقاتی و آموزشی و انتقال اطلاعات موجود در دانشگاه شامل فایل ها، نشریات و طرح های تحقیقاتی با مرکز همکاری کند و در مقابل از امکانات ISC به عنوان درگاه ورود به کشورهای اسلامی به منظور عقد تفاهم نامه ها و قراردادهای آموزشی و تحقیقاتی استفاده  نماید.
 
*    *    *
 
گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری دومین دانشگاه بزرگ و معتبر ملی در شمال شرق کشور است. این دانشگاه با حدود 10 هزاردانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکترا از مهمترین قطب های علمی، آموزشی و فرهنگی خراسان رضوی است.
 
دانشگاه حکیم سبزواری نزدیک به 30 سال سابقه فعالیت دارد اما شهر سبزوار از چندین قرن قبل از مراکز مهم علمی ایران و به ویژه خطه خراسان بوده است. به طوری که وجود مدرسه فخریه به عنوان قدیمی ترین مدرسه ایران (منبع1) ، (منبع2)  در شهر سبزوار خود گواهی بر سابقه دیرینه علمی و فرهنگی این کهن شهر دارد.
 
در حال حاضر نیز سبزوار پس از کلانشهر مشهد اولین قطب علمی و دانشگاهی در استان های خراسان رضوی و شمالی با نزدیک به 7 میلیون نفر جمعیت (هر دو استان) است.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما