یادداشت قدردانی افسانه بایگان از کنگره بین المللی سربداران

وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری نوشت:
 
افسانه بایگان هنرمند و بازیگر ارزنده کشورمان با ارسال پیامی به دانشگاه حکیم سبزواری ضمن قدردانی از برگزاری با شکوه و بیادماندنی کنگره بین الملی سربداران از میزبانی شایسته دانشگاه حکیم سبزواری تشکر کرد.
 
متن پیام خانم بایگان به شرح ذیل است:
 
*به نام خدا*
وقتی عزیزی خبر داد که در سبزوار کنگره بزرگداشت جنبش سربدارن برپا می شود خدا می داند که چقدر خوشحال شدم شب سفر پرواز بنده و همراهم خانم دبیری کنسل شد ولی از شوق این پرواز معنوی ما با یک اتومبیل خود را به شهر شما و دانشگاه حکیم سبزواری رساندیم. از این همه مهر سپاسگزارم. از اینکه جایگاه ویژه استادم جناب مهندس نجفی را به دیگران نمایاندید سپاسگزارم.
از اینکه دیدم بعد ۳۴ سال از ساخت سریال سربداران امروز توانسته ایم زنده و جاودانه بودن اثرمان را در قلب شما ببینم مسرورم. پاینده باشید
با مهر فراوان حق یارتان
یاعلی مدد
افسانه بایگان
 
***********
 
لازم به ذکر است کنگره بین المللی بزرگداشت هفتصدمین سال قیام سربداران درحالی طی روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه ۹۴ به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد که بی تردید یکی از بزرگترین کنگره های علمی و فرهنگی منطقه تا به امروز بوده است.کنگره ای که در بزرگداشت یکی از انقلاب های مهم و تأثیرگذار تاریخ ایران و به عبارتی دیگر بزرگداشت تاریخ سبزوار و خراسان و بخش درخشانی از تاریخ ایران اسلامی در قرن هشتم هجری برگزار شد. از جمله بخشهای مهم اختتامیه این همایش بزرگ مراسم تقدیر از محمدعلی نجفی کارگردان و افسانه بایگان بازیگر سریال سربداران بود.
 
 
*     *      *
 
افسانه بایگان و محمد علی نجفی در روز بعد از برگزاری کنگره بین المللی سربداران به گردشی در شهر سبزوار و روستای باشتین خاستگاه قیام سربداران پرداختند که تصاویر زیر از این بازدیدها توسط محمد عبدالله زاده ثانی کارشناس میراث فرهنگی سبزوار ارسال شده است:
 
افسانه بایگان بازیگر نقش ترکان خاتون در سریال سربداران در میان استقبال گرم مردم روستای باشتین
 
افسانه بایگان و محمدعلی نجفی در مقابل یک خانه قدیمی در روستای تاریخی باشتین
 
افسانه بایگان و محمدعلی نجفی در موزه مردمشناسی سبزوار
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما