محلات 8 و 9 توحید شهر پروانه ساختمانی می گیرند / تا سال 1404 در توحیدشهر و سجادشهر 75 هزارنفر اسکان داده می شوند

معاون شهرسازي خبر داد: محلات ۸ و ۹ توحيد شهر پروانه ساختماني مي گيرند
 
معاون معماري و شهرسازي شهرداري سبزوار از آغاز صدور پروانه و مجوز ساخت و ساز در محلات ۸ و ۹ توحيد شهر خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، مرتضي احمدي با اعلام اين خبر افزود: به منظور پياده سازي اهدف طرح جامع Master Plan  شهر سبزوار مصوب سال ۹۱ و پيشگيري از رشد سكونتگاه هاي غيررسمي در حاشيه شهر امكان ساخت و ساز در محلات شهري ۸ و ۹ توحيد شهر براي شهروندان فراهم شده است.
 
وي با اظهار اينكه در حال حاضر ۲۸ هزار نفر در توحيد شهر و مسكن هاي مهر ساكن هستند، اظهار داشت: براساس سياست ها و راهبردهاي طرح جامع قديم مصوب سال ۷۶ و طرح جامع جديد مصوب سال ۹۱ به صورت دو هسته جمعي منفصل طراحي شده كه در هسته جمعيتي دوم واقع در اراضي توحيد شهر و سجاد شهر مي بايست تا سال ۱۴۰۴ جمعيتي معادل ۷۵ هزار نفر اسكان داده شوند.
 
احمدي تصريح كرد: به منظور افزايش قابليت و بهبود شرايط زندگي در شهرك توحيد و سجاد اتوبان هاي شمال شرقي و غربي شهر در دست اجراست كه باعث سهولت و سرعت در رفت و آمد ساكنين توحيد شهر و دسترسي آسان و ايمن آنان به خدمات مناطق شهري خواهد شد.
 
معاون معماري و شهرسازي شهرداري سبزوار همچنين اضافه كرد: جانمايي و تامين زمين تمامي مراكز دانشگاه هاي غيرانتفاعي احداث و توسعه باغ ايراني در ۳ فاز پارك شهداي گمنام، محور سلامت و جانمايي مركز خريد در پارك مركزي و توسعه حمل و نقل همگاني و.. باعث افزايش خدمات شهري در توحيد شهر مي شود.
 
او بيان كرد: از طرفي به موازات اين اقدامات از ديگر راهبردها و استراتژي ها جهت افزايش جمعيت توحيد شهر ، اجراي كمربند حفاظتي سبز همزمان با احداث اتوبان هاي پيراموني در داخل شهر مي باشد كه باعث تشخيص شدن مرز محدوده شهر شده و نهايتا از رشد حاشيه نشيني و بورس غير قانوني خريد و فروش زمين جلوگيري خواهد شد و از اين به بعد تقاضا و تامين نياز مسكن فقط در اراضي سجاد و توحيد شهر ميسر مي شود.
 
وي در عين حال گفت: تسطيح خيابان هاي اصلي محلات ۸ و ۹ توحيد شهر  توسط شهرداري و كوچه ها بر عهده شهروندان مي باشد.
 
احمدي گفت: همه اين اقدامات نيازمند مشاركت مردم سبزوار است و انشاء ا… شاهد تحقق برنامه ريزي كلان شهري مطابق با سند چشم انداز ده سال آينده سبزوار ۱۴۰۴ باشيم.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

رحمانی

با سلام همه مخارج را به عهد شهروندان است وقتی به عوارض وپروانه میرسد شهرداری مسول است آیا این همان عدل است بعد از 12 سال تازه یادتان آمده

یک کارمند بازنشسته اداره منابع طبیعی خراسان رضوی

با سلام و احترام : جناب آقای احمدی پس تکلیف اراضی واگذار شده به کارمندان منابع طبیعی خراسان رضوی بعد از 23 سال انتظار چه می شود که هنوز بلاتکلیف هستیم لطفا تکلیف ما را روشن فرمایید .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما