مسئول انجمن موسیقی سبزوار:

لغو کنسرتی که همه مجوزهای قانونی را دارد، اجحاف به هنرمندان است / فرمانداری پای اعتبار امضاهایش بایستد

مسئول انجمن موسیقی سبزوار گفت: لغو کنسرتی که همه مجوزهای قانونی را دارد، کاری غیرمنطقی و در حکم اجحاف به هنرمندان است.
 
امیر استیری روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه به دنبال لغو ناگهانی کنسرت اخیر محمد دستمزدی در سبزوار افزود: بعد از اینکه در بسیاری از شهرهای اطراف سبزوار طی روزهای اخیر کنسرت هایی ازخوانندگان مختلف کشوربرپا شده است و حتی در خود سبزوار هم در ماه های گذشته کنسرت خوانندگانی نظیر محسن یگانه، بهنام صفوی و فرزاد فرزین برگزار شده است، لغو کنسرت یکی ازخوانندگان موجه کشور در سبزوار هیچ توجیهی نمی تواند داشته باشد.
 
این هنرمند موسیقی همچنین گفت: آقای دستمزدی کارنامه ای مثبت و بدون حاشیه دارد و از طرفی او خود سبزواری است و همه آثارش ، آثار فاخری است که بارها در تلویزیون هم پخش شده است و بنابراین حق این هنرمند بود که بتواند در شهر خودش کنسرتی برگزار کند که متاسفانه به دلیلی نامعلوم لغو شد.
 
استیری سپس اظهار داشت: هنگام گرفتن مجوزهای قانونی برگزاری یک کنسرت اصلا نیازی به امضای دادستان وجود ندارد و این هنرمند همه مجوزهای لازم از فرمانداری، نیروی انتظامی و اداره ارشاد را گرفته بود، اما یک روز مانده به اجرای کنسرت دادستانی ناگهان کنسرت محمد دستمزدی را لغو کرد!
 
وی افزود: بنده شاهدم که آقای دستمزدی در این مدت برای تبلیغات و جمع کردن گروه چند میلیون هزینه کرد که اینک لغو ناگهانی کنسرت وی خسارت سنگینی به این هنرمند است در حالی که حداقل باید در شهر خودش از سوی مسئولان مورد حمایت قرار می گرفت.
 
استیری ادامه داد: اگر بنا بود دادستانی به طور ناگهانی یک کنسرت دارای مجوز را لغو کند، ای کاش ازهمان اول در مراحل اخذ مجوز، امضای دادستان شهرستان را هم می خواستند تا هنرمندان حداقل این همه هزینه بی فایده متقبل نشوند.
 
وی افزود: انتظاری که هنرمندان شهرستان از مسئولان به ویژه از فرمانداری به عنوان مدیریت کلان شهرستان دارند این است که وقتی مجوز های یک برنامه را اخذ می کنند و از فرمانداری امضای تأیید را می گیرند، متقابلا فرمانداری پای اعتبار امضای خود  و پشت هنرمندان بایستد  و حامی هنرمندان قانونمدار باشد، در حالی که در ماجرای لغو کنسرت موسیقی محمد دستمزدی به خواسته دادستان، فرمانداری هیچ حمایتی از این هنرمند همشهری نکرد و به راحتی لغو کنسرت را پذیرفت!
 
استیری در پایان گفت: محمد دستمزدی از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نامه نگاری با معاونت هنری وزارت ارشاد در حال پیگیری ضرر و زیان ناشی از لغو کنسرت قانونی خود در سبزوار است که امیدواریم این هنرمند به حق و حقوق خود برسد.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

ناشناس

باید دلائل این لغو کنسرت برای مردم توضیح داده شود ویااینکه چرا یک بام دو هوا داریم سبزوار با نیشابور و قوچان چه تفاوتی دارد آیاشهروندان این شهرها همه نباید تابع یک قانون باشند وچراهای دیگر

واقعا جاي تاسف دارد

دانشجو

سلام جناب استیری عزیز دست مریزاد به شما که از این هنرمند خطه ی سربداران دفاع کردی اما آیا گمان می کنید فرمانداری آن هم این گرامیان که سرگرم نگه داشت فقط یک نماینده معظم هستند آیا وقت اینکار را دارند دوما آنها به جایی پا می گذارند که مخاطره نداشته باشه. البته اگر مقامات بالاتر استانی دستور بدهند شاید آنان کاری بکنند و گرنه خوشحال باشید این دستور دادستانی بود که ففط لغو کنسرت بود در غیر اینصورت به دستور عزیزان فرمانداری دستور بازداشت همانند برخی کارمندان صادر می شد خدایا شکر
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما