غلی رغم وجود تمام مجوزهای قانونی

کنسرت محمد دستمزدی در سبزوار به دلایل نامعلومی از سوی دادستان لغو شد

کنسرت محمد دستمزدی خواننده موسیقی پاپ و کلاسیک سال های اخیر کشور که قرار بود در روزهای هشتم و نهم بهمن ماه در تالار کاشفی سبزوار برگزار شود، به دلایل نامعلومی با نامه کتبی دادستانی سبزوار لغو شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در حالی که در شهرهای اطراف سبزوار از جمله بجنورد، قوچان، نیشابور و نیز در سایر شهرهای کشور طی روزهای اخیر کنسرت هایی با حضور خوانندگان موسیقی پاپ یا کلاسیک برگزار شده است و مردم سبزوار نیز خود را برای شرکت در کنسرت موسیقی خواننده همشهریشان محمد دستمزدی در روزهای 8 و 9 بهمن آماده می کردند، بعد از ظهر امروز چهارشنبه ناگهان با ارسال پیامکی به موبایل کسانی که بلیط کنسرت محمد دستمزدی را خریداری کرده بودند، خبر لغو کنسرت و عودت بهای بلیط به حساب آن ها اعلام شد و بدین ترتیب همه هنرمندان و هنردوستان شهر سبزوار را از این اتفاق آزرده خاطر ساخت.
 
خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه به دنبال این اتفاق طی تماسی تلفنی بامحمد دستمزدی جزئیات خبر را از وی جویا شد.
 
دستمزدی دراین زمینه به خبرنگار اسرارنامه گفت: پس از شنیدن خبر لغو شدن کنسرتم در سبزوار بسیار شوکه شده ام زیرا هرچه می اندیشم دلیلی منطقی برای لغو این برنامه هنری نمی بینم.
 
وی ادامه داد: از نخستین روزهایی که قرار اجرای کنسرت در سبزوار را گذاشتیم به همراه دوستان هنرمندم در سبزوار تمام مراحل قانونی را طی کردیم و مجوزهای لازمه را از فرمانداری، نیروی انتظامی و ارشاد اخذ نموده و پس از آن اقدام به تبلیغات در سطح شهر و فروش کردیم و هرگز گمان نمی کردم در آخرین لحظات این کنسرت قانونی که مشابهش در همه شهرهای کشور در حال انجام است، ناگهان لغو شود!
 
وی گفت: از لحظه ای که مجوزهای قانونی را برای برگزاری این کنسرت دریافت کردم بدون حمایت هیچ سازمان و تهیه کننده ای تمام هزینه های جمع آوری گروه و تبلیغات را خودم شخصاً برعهه گرفته ام که اکنون با لغو شدن ناگهانی این کنسرت ها متحمل خسارت سنگینی شده ام.
 
این هنرمند تأکید کرد: مهمتر از خسارت های مالی که شخصاً به بنده وارد شد، برایم همشهریان عزیزی هستند که بلیط های کنسرتم را با مهربانی خریداری کرده بودند و نزدیک به 70 درصد ظرفیت سالن برای دو شب اجرا خریداری شده بود، اما اینک با لغو کنسرت، شرمنده مردمی شده ام که مرا مورد لطف خود قرار داده اند.
 
وی با تأکید زیادی از همه کسانی که بلیط کنسرت وی را خریداری کرده بودند، تشکر کرد و گفت هرچند دلیل لغو این کنسرت قانونی برای خودش هم مبهم است، اما از مردم عزیز و رسانه هایی که در این مدت خبر کنسرت وی را پوشش می دادند، عذرخواهی می کند.
 
محمد دستمزدی سپس گفت: بعد از اینکه خبر لغو کنسرت را شنیدیم تعدادی از شخصیت های سبزوار از جمله آقای کاظم کرامت رئیس شورای شهر به دیدار دادستان رفته اند تا علت را جویا شوند و درباره برگزاری آرام و بی حاشیه کنسرت اینجانب به وی تضمین و اطمینان خاطر بدهند، اما رایزنی ها فایده ای نداشته است.
 
این هنرمند افزود: آقای کرامت عضو شورای شهر سبزوار از جناب دادستان پرسیده است، شما که خودتان نیشابوری هستید وهمین هفته قبل در شهرتان کنسرت علیرضا قربانی برگزار شده است، چگونه است که اکنون با برگزاری این کنسرت قانونی در سبزوار مخالفت می کنید؟ و جواب سید محمدحسینی دادستان سبزوار به این اظهارات آقای کرامت این بوده است که حوزه کار من سبزوار است و برای اینجا تصمیم می گیرم!
 
محمد دستمزدی ادامه داد: لغو این کنسرت قانونی علاوه بر خسارت های مالی و نیز شرمندگی بنده نزد همشهریانی که بلیط های کنسرت را خریداری کرده بودند، باعث یک لطمه حیثیتی نیز برایم شده است زیرا ممکن است برای عده ای چنین تصوری پیش بیاید که مشکل اخلاقی یا حواشی دیگری از این دست داشته ام که چنین ناگهانی کنسرت هایم را در شهر زادگاهم لغو کرده اند، حال آنکه در تمام سال های فعالیتم هنرمندی متعهد به نظام بوده ام و کمترین حاشیه ای در کارنامه فعالیت هایم وجود ندارد.
 
دستمزدی افزود: بنده خواننده ای هستم که با داشتن 11 ماه سابقه حضور در جبهه های دفاع مقدس، آثارم دائما در تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می شود و در برنامه هایی که در تهران برگزار می شود حضور دارم و در مجموعه آثارم، کارهای سنتی و مذهبی از جمله آهنگ هایی برای امام زمان(عج) و اما رضا(ع) وجود دارد و بنابراین اصلا انتظار لغو شدن کنسرتم در شهر زادگاهم را نداشتم. 
 
وی گفت: برای پیگیری این اتفاق نامه ای به معاون هنری وزیر ارشاد نوشته ام که متن آن را برای انتشار در اختیارتان خواهم گذاشت و منتظر پاسخ آن ها هستم و در روزهای آینده نیز به سبزوار می آیم تا از نزدیک این اتفاق را پیگیری کنم.
 
*    *     *
 
حسین معدنی ثانی مسئول انجمن نویسندگان سبزوار نیز که از دوستان نزدیک محمد دستمزدی است و از اولین روزهای تصمیم وی برای برگزاری کنسرت در سبزوار با این هنرمند همراهی و همکاری کرده است در تماس تلفنی با خبرنگار اسرارنامه از لغو کنسرتی که همه مجوزهای قانونی را داشت ابراز تأسف کرد و گفت: چنین برخوردهایی با برنامه های هنر و هنرمندان باعث دلسردی و مأیوس شدن مردم می شود.
 
وی افزود: مگر چه فرقی بین سبزوار با بجنورد و قوچان وجود دارد که در همین چند روز قبل میزبان کنسرت همایون شجریان بودند؟ و مگر چه هنرمندی موجه تر از آقای محمد دستمزدی باید باشد که دائما آهنگ هایش از تلویزیون پخش می شود و مورد تأیید رسانه ملی است اما در شهر خودش مجوز برگزاری کنسرت نمی گیرد؟
 
معدنی ثانی گفت: مردم سبزوار هم مانند سایر شهرهای کشور نیاز به برگزاری برنامه های مفید فرهنگی و هنری در چارچوب قوانین و مقررات کشور دارند و اگر چنین فرصت هایی از آن ها دریغ شود، رفتاری تبعیض آمیز است که باعث سلب اعتماد و فاصله گرفتن مردم از مسئولان می شود.
 
*    *     *
 
گفتنی است اسرارنامه در روزهای آینده این اتفاق ناخوشایند را پیگیری می کند و با مسئولان و هنرمندان بیشتری در این زمینه صحبت خواهد کرد.
 
اگر شما مخاطبان گرامی مایل هستید با محمد دستمزدی بیشتر آشنا شوید، هم اکنون به فهرست هنرمندان سبزواربزرگ که در پیوند زیر توسط مجله اینترنتی اسرارنامه در حال گردآوری است، مراجعه کنید:
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

نجمه

من بعد از لغو شنیدم که کلا اقای حسینی دادستان خیلی ادم ناراحتیه با کسی راه نمیاد کاش یک دادستان یا هر ادم مهم در هر شغل مهم مال همون شهر خودش باشه که واقعا دل بسوزونه نه اینکه بدون فکر خرج و مخارجی که یک خواننده متحمل میشه راحت خودکار لغو و تو کاغذ بقلطونه واقعا حیف ما سبزواری ها فقط باید برای گرفتن یارانه تو صف عابر بانک های شلوغ وامیستیم ولی برای اعتراض برای همچین ادمی که حتی یک پرونده ی سیاه نداره جمع نشیم وبگیم فقط چرا

با سلام واقعا ناراحت شدم از این موضوع البته قابل ذکر است در هر سانس فقط 20% بلیط ها فروش رفته بود !

سبزوار

مردم دیار سربداران تاکید کردند؛ آقای فرماندار بازگشت نشاط اجتماعی از مهمترین اهداف و برنامه های دولت است/ لغو کنسرت موسیقی هنرمند سبزواری حرکتی افراطی گرایانه بود http://sabzevarnama.ir/?p=1395

- لطفاموضوع را به اختلافات بين شهري ربط ندهيد. چه ربطي دارد. - همچنين بين مسئولان و نيروهاي خود شهر هم اختلاف افکني نکنيد. آن نيروها که شما اسمش را دلواپس مي گذاريد اصلا روحشان هم خبر ندارد. چرا همه چيز را به آنها مي چسبايند؟‌ - شک نکنيد دولت ابادي هم يه روزي به سبزوار خواهد آمد شک نکنيد. هر کس هم مخالف است ، باشد؛ نظرش محترم است و هر چه هم نوشتند و نقد کردند بگذار نقد کنند. اشکالي ندارد. سبزوار در طول تاريخ نشان داده است که تحملش خيلي بيشتر از اين حرف هاست و اين چيزها گذراست و مي گذرد. - شما به جاي دميدن در شيپور اختلافات بين شهري و هم چنين اختلافات بين نيروهاي خود شهر به عنوان رسانه و خبرنگار بايد دادستان را پاسخگو کنيد. اگر واقعا خبرنگاريد دادستان را سوال پيچ کنيد که پاسخگو باشد و براي مردم توضيح دهد چرا لغو کرده است. همه مسئولان بايد پاسخگو باشند. شما سوراخ دعا را گم کرديد.

جناب اسرارنامه - دادستان اگر حکمي داده يا چيزي گفته چه ربطي به شهر او دارد که کجايي است؟ اگر مثلا او سبزواري يا مشهدي بود و اين حکم را مي داد چه مي گفتيد؟ احساساتي نشويد و منطقي قضاوت کنيد. مهم اين است که دادستان بايد توضيح دهد مهم نيست کجايي است. لطفا مسائل را خلط نکنيد و سوراخ دعا را گم نکنيد. - کافيه خبر بعدي تان را کسي کليک کند تا مثل هميشه با اين عبارات تکراري "افراطي، تندرو، دلواپس و غيره روبرو شود. شما هر مطلب يا خبري که درباره جناب دولت آبادي يا افراد مشابه مي نويسيد اين عبارات تکراري و نخ نما را تکرار و بلغور مي کنيد. تکرار اين ها چه فايده اي دارد؟ مهم است که همه براي رشد و پيشرفت شهر کار کنيم. هر چند کار اندکي باشد. همانطور که گفتم مطمئن باشيد که آقاي دولت آبادي هم به زودي به سبزوار خواهد آمد.

متاسفم فقط همين و افسوس و صد افسوس به خاطر شهرم كه ....

اگر کنسرت مجوز داشته جناب دادستان اشتباه کرده که آن را لغو کرده است. هنچنين بايد درباره لغو آن توضيح دهد اما لطفا مسئولان و همچنين شما رسانه ها توجه داشته باشيد که بحث را قوميتي و ناسيوناليستي نکنيد. دعواهاي بين شهري هيچ فايده اي جز اختلاف و کدورت ندارد.

جای تأسف اینکه یه نیشابوری دادستان سبزوار؟؟؟!!!!!!

مسعود

برای این طرز تفکر شما واقعا متاسفم آیا اگریک نفر از مشهد یا تبریز یا حتی شیروان چرداول به عنوان دادستان یا شهردار یا فرماندار تهران انتخاب شود در نگاه اول بایدبه سوابق واعتباروی نگاه شود یا به زادگاه او

اميرعلي

سلام بعد ازچند وقت يه كنسرت خواستيم بريم!!انتظار دارند بريم پاي صندوق راي!!!!خسته شديم خسته خسته
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما