طرح محله بندی شهر سبزوار به پایان رسید

اتمام طرح محله بندي شهر سبزوار
 
كارشناس مطالعات و پژوهش شهرداري سبزوار از به اتمام رسيدن طرح محله بندي شهر سبزوار خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، رضا نواب با اعلام اين خبر افزود: در راستای انجام طرح محله بندی شهر سبزوار، در فاز يك طی مطالعات و تحقیقات به صورت میدانی و کتابخانه ای دو الگوی محله بندی ارائه شد که در دو جلسه بحث و بررسی توسط کارشناسان شهرداری، اعضای شورا و معاونین محترم شهرداری صورت گرفت.
 
وي اظهار داشت: در اين راستا الگوی محله بندی ۲۵ محله ای بر محور بلوک های جمعیتی سرشماری سال ۱۳۹۰ مورد تصویب قرار گرفت؛ تا در ادامه مهندسین مشاور طرح، فاز دو را اجرایی کنند.
 
نواب بيان كرد:  در پی انجام فاز دو طبق نظر اعضای پنل تصمیم بر این شد که نظر شهروندان در مورد مرزهای محله مدنظر قرار گرفته و مرزهای محلات بر اساس نظر شهروندان انجام پذيرد.
 
كارشناس مطالعات و پژوهش شهرداري سبزوار خاطرنشان كرد: با توجه به اهمیت موضوع در یک دوره مطالعاتی مهندسین مشاور مخاطبین پرسشنامه (مصاحبه) را مورد بررسی قرار دادند كه در مرحله نخست جامعه آماری این تحقیق واحدهای صنفی (سوپرمارکت ها) انتخاب شدند.
 
رضا نواب در ادامه با بيان اينكه نظر شهروندان در محله بندی شهر سبزوار اعمال شد، افزود: جامعه مخاطب به طور کلی شبکه معابر را به عنوان محله در نظر می گرفتند و سعی داشتند که یک محور را به عنوان محله خود معرفی کنند.
 
وي اضافه كرد: مسئله دیگر تمایل اعضای یک محله به تغییر مرزهای محله با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی محله مجاور بود که محققین سعی کردند از اعمال چنین نظراتی در نقشه نهایی امتناع به عمل بیاورند.
 
نواب گفت: موضوع دیگر در استفاده از نظر شهروندان، به خود جامعه مخاطب مربوط نمی شود. در اینجا عدم تبلیغات شهرداری در زمینه محله بندی مطرح بوده است.
 
كارشناس مطالعات و پژوهش شهرداري سبزوار گفت: شهرداری بایستی در مراسم ها و جشن ها، با استفاده از بنر و بروشور، طرح محله بندی را به مردم معرفی می کرد، تا حداقل اهمیت طرح مورد توجه مردم قرار می گرفت تا جامعه مخاطب با دغدغه بیشتر به سوالات پاسخگو باشد.
 

 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما