لایحه بودجه شهرداری سبزوار به شورا ارائه شد / بودجه تلفیقی 95 شهرداری سبزوار 247میلیارد و 661 میلیون تومان پیشنهاد شد

وبسایت شهرداری سبزوار گزارش داد:
 
 آنچه در مراسم تقدیم لایحه بودجه شهرداری سبزوار به شورا گذشت
 
صبح امروز در يكصد و نود و ششمين جلسه رسمي و علني شوراي اسلامي شهر، لايحه بودجه تلفيقي پيشنهادي سال ۹۵ شهرداري، مناطق و سازمان هاي تابعه سبزوار به شورا تقديم شد.
 
به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، ساعت ۹:۲۰ دقیقه امروز صبح، آیین تقدیم لایحه تلفیقی پیشنهادی شهرداری با حضور معاونين عمراني و برنامه ريزي فرماندار سبزوار، اعضاي شوراي شهر، جمعي از مديران شهرداري و اصحاب رسانه سبزوار رسما در محل شورای اسلامی شهر برگزار شد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه توسعه شهری با کمترین حاشیه‌سازی و دغدغه در حال انجام است، گفت: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های شورا و شهرداری توسعه پایدار این شهرستان است که اعضای شورای شهر باید به عنوان منتخبین مردم پاسخگوی اعتماد شهروندان باشند.
 
کاظم کرامت با بیان اینکه شهرستان سبزوار دارای ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف است، افزود: یکی از دغدغه‌های کنونی ما در امسال موضوع رکود اقتصادی حاکم بر کشور است که امیدواریم شهرداری سبزوار با برنامه‌های راهبردی بتواند در اجرای طرح‌های نیمه تمام و پروژه‌های عمرانی جدید موفق عمل کند.
 
دکتر پارسی پور معاون برنامه ریزی فرماندار سبزوار هم گفت: خرسندیم که یک فضای تعاملی ، مثبت و خوبی بر مدیریت شهری سبزوار حاکم است این نقطه قوت برای ماست . مجموعه مدیریت جدید فرمانداری در یک و نیم سال گذشته به دلیل اهمیت برخی از کارگروه ها مانند کمیته انطباق برنامه های جدیدی را مدون کرده است.
 
وی بیان کرد: با کارشناسی دقیق و نگاه تعاملی به مصوبات شورا ورود پیدا می کنیم بگونه ای که قبل از ورود به جلسه تمام زوایا بررسی می شود تا با کمترین حادثه و حاشیه مصوبات را داشته باشیم که به توسعه شهری سبزوار کمک کند.
 
او اضافه کرد: در طی یک سال گذشته عمدتا مباحث کارشناسی است . هر چه بودجه شفاف تر و ردیف ها مشخص تر باشد راحتر در فعالیت کاری هستیم. هرچند بودجه امسال شاهد روند کاهشی نسبت به بودجه سنوات قبل است اما نگاه با دقیق تری مدون شده است.
 
دکتر شاد معاون عمرانی فرمانداری سبزوار نیز در صحبتی کوتاه خواستار عملیاتی شدن طرح های عمرانی بویژه طرح امیریه و تقاطع های غیرهمسطح در سال آینده شد.
 
محمدرضا قلعه نوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر سخنران بعدی بود که اینگونه آغاز کرد: سال ۹۴ را به نوعی آغاز کردیم که بودجه پیشنهادی تقدیم شورای اسلامی شهر شد بعد از تصویب و تایید کارگروه انطباق به شهرداری جهت اجرا ابلاغ شد. در واقع این اولین باری بود که شهرداری با بودجه مصوب آغاز به کار کرد. می دانید که معاونت اداری مالی قلب تپنده هر سازمانی است و بودجه کلا ناموس و حیثیت و تشان و هویت شهرداری است سال ۹۳ را با ۲۸۵ میلیارد اغاز کردیم در سال ۹۴، ۳۳۵ میلیارد که علت افزایش تعریف طرح های در آمدزا و مولد بود که ظاهرا شهرداری خیلی در این بخش ورود پیدا نکرد وانتظار می رفت که بتواند درآمد های پایداری را برای خود مهیا کند. در نه ماهه امسال ۱۳۶۷ میلیارد ریال اعلام کرد که از این رقم ۷۰ میلیارد تومان مربوط به فروش اوراق و مابقی مربوط به دریافت وام های بانکی است که اگرچیزی از این مبلغ کم کنیم حدود ۴۴ میلیارد تومان شهرداری مرکزی کسب درامد کرده که البته هزینه درامد و هزینه سازمان های نه گانه را نداریم.
 
تفریغ بودجه ۹۳ را هم که۲۸۵ میلیارد سال ۹۳ بود از این میزان ۱۲۵ میلیارد متعلق به متمم شد و در نهایت ۱۰۷ میلیارد شهرداری در سال ۹۳ محقق کرد.
 
بودجه امسال دارای یک تبصره، ۶۷بند و ۱۷ فصل است .تفاوت بودجه ۹۵ نسبت به بودجه ۹۳-۹۴، این سومین بودجه ای است که شهردار تقدیم شورا می کند که نگاهی به قوانین فرادست دارد . این تفاوت میزان سهم و درصدی است که پروژه های عمرانی مانسبت به جاری و خدمات شهری دارد ما در سال ۹۳-۹۴ ،۷۰ درصد بودجه در اختیار طرح های عمرانی است اما الان ۵۳ درصد است.
 
و اما شهردار در خصوص لایحه بودجه تلفیقی شهرداری در سال اینده اینگونه گفت: بسم الله الرحمن الرحیم. والعصر ان الانسان لفی خسر الاالذین امنوا و عملوالصالحات و تواصوبالا بالحق و تواصوابالصبر. با سلام به روح پرفتوح امام شهدا امام خمینی(ره) و با آرزوي توفيق و سرفرازي و پيروزي براي مقام رهبري و با ياد شهداي انقلاب ، شهداي ۸ سال دفاع مقدش و نظام جمهوری اسلامی از قبل از انقلاب تا تاکنون و بعد بويژه شهداي شهر سبزوار و با ياد سردار بزرگ شهيد فرومندي كه امروز در فضاي شهرمان است .
 
با تقديم سلام به رياست شورای شهر و ریاست شورای شهرستان، اعضاي شوراي شهر بويژه روساي كميسيون شورای شهر و خيرمقدم خدمت دكتر پارسي پور و دكتر شاد و همكاران خوب و گرانقدرم معاونين و مديران ستادی ، سازمان تابعه و تقدير ويژه از ریاست كميسيون برنامه بودجه آقاي قلعه نوي که در سه بودجه تقدیمی به شورا بگونه اي با يك نگاه نافذ و كارشناسانه و يك دقت تام و تمام علاوه بر اينكه در كسوت رياست كمسيون كمكار تيم تدوين بودند در حد كارشناسي از باب علاقه اي كه به مباحث داشتند و دارند و از باب عنایت ویژه خود را موظف به تشكر داشته باشم و همكاران ايشان در كميسون برنامه و بودجه. همچنین در طول سال هايي كه مصوبات شوراي شهر به كارگره واصل مي شده نگاه ئوستان در كميته انطباق کارشناسانه ف ئقیق و در زیر خیمه قانون بسيار جالب بود. اغراق نمي كنم اگر بگويم قانونمندي ترين در عين حال متعامل ترين كارگروه انطباق در استان بوده است.
 
از معاونين شهرداري که بار اصلي كار و تحمل اين بودجه را یدک می کشند این بار را که اصالتا بر دوش معاونين و روسای سازمان هاست كمال تقدير و تشكر را دارم . اصحاب رسانه كه تعامل خوبی در طول اين مدت با شهرداري و سازمان هاي تابعه دارند و ضمن نگاه نقادانه، نگاه كارشناسانه داشتند بگونه اي بايد بگويم كه اصحاب رسانه همكاران ما به عنوان راهبران توسعه شهر از این بابت كمال سپاسگذاري را دارم. از كاركنان شورا كه در طول سال در همه زمينه ها همكاري را با شهرداري در مورد لوايح، كارگروه انطباق و چرخه آن را چه در اين زمينه و چه در زمينه هاي ديگر تشكر مي كنم.
 
فكر مي كنم بودجه امسال در سالي تقديم شورا مي شود كه شرايط ما چه به لحاظ ملي و جهاني در يك شرايط جديد قرار گرفته ايم از جهت شكفتن اميد در بعد از تفاهم نامه و توافقي كه صورت گرفته ما شاهد شكوفايي و به بار نشستن اميد هستيم شاهد به بار نشستن تدبير دولت يازدهم و امید هستيم و قطعا فضاي جديدي بر کشور ما حاكم خواهد بود و حتما شهرداري ها به عنوان يكي از پركار ترين نهادهاي اقتصادي اجتماعي فرهنگي مي توانند در پسابرجام جايگاه خوب و مناسبي داشته باشند اگر دولت نگاه مناسب تري به شهرداري ها داشته باشد. اين در حالي است كه ۷۰ درصد جمعيت كشور در شهرهاست و بودجه هنگفتي چه بسا كه كمتر از بودجه دولت نباشد بودجه همه شهرداري ها عامل چرخش نقدينگي در كشور بوده و هستند و طبيعتا نگاه دولت به شهرداري ها و اين حجم سنگين بودجه شهرداری ها كه سهم سنگين ۷۰ درصد جمعيت كشور ا را در شهرها سكني دارند به عنوان يك جمعيت فعال و مفيد در پسابرجام مورد توجه قرار بده اين موفقيت را به شورا تبريک مي گويم.
 
۱۲ سال مقاومت ملت ايران جواب داد و در بخش نرم افزاري كه در دوران دفاع مقدس که هم نرم افزاري بود و هم سخت افزاري با سربلندي پيروز شديم در اين ۱۲ سال كه مقاومت داشتیم با پيروزي خارج شديم . پس آغاز فصل شكفتن اميد و ثمر دهي تدبير را به همه تبريك مي گويم. آغاز دهه فجر را كه سرآغاز پيروزي انقلاب بود و اين شهر عزيز نقش مهم و اساسي در پيروزي آن داشت و شهداي بزرگ شهر را که تقدیم انقلاب شدند خونشان را پاس مي داريم و از درگاه خدوند  طلب مغفرت مي كنم.
 
رياست محترم شورا اقاي كرامت عزيز. شوراي شهر به عنوان يك نهاد مهم، مردمي و برخاسته از بطن مردم و منتخب مردم داراي ظرفيت و قابليت هاي بسيار فراواني است . استنباط حقير اين است که نه نهادهاي شهرستان ادارات و سازمان هاي مردم نهاد و نه شهرداري از اين قابليت وظرفیت استفاده نكرد و اين نهاد مردمي فرهنگي اجتماعي اقتصادي و اين پارلمان محلي آن چنان كه بايد و شايد از ظرفيتش استفاده كافي و وافي نشده. من استنباطم اين است كه شوراي شهر پيكان توسعه شهره و آن هم نوك پيكان توسعه شهر .
 
استنباط بنده اين است كه اگر از ظرفيت ها و قابليت هاي شورا در جهت توسعه و پيشرفت شهر استفاده مي كرديم شرايطمان از اين كه هست خيلي بهتر بود همين حداقل بهره گيري را كه شهرداري از اين نهاد بزرگ و مردمي قانوني داشته اثراتش را در طول اين مدت در دوره اول تا چهارم مشاهده مي كنيم و ميزان مصوبات، لوايح و طرح ها و اقدامات اساسي كه شورای سبزوار بويژه در دوره چهارم در حوزه زيرساختي انجام داده كه آثارش در اينده مشخص خواهد شد نشان از اين است كه همطراز يك مجلس ملي در سطح محلي بلكه بهتر به بروز و ظهور رسيده و اين جايگاه  جایگاه مقدس شرعي عرفي و قانوني است و طبيعتا بنده و همكارانم به جهت چهارعنصر شرعي عقلي عرفی و قانوني سعي كردیم از ارشادات و دلالت هاي و راهنمایی های تك تك اعضا استفاده كنيم.
 
و اعتراف مي كنم كه آن طور كه بايد ما هم در این قصه جزو عقب مانده ها هستيم و در اين جريان انچنان كه بايد از اين ظرفيت و قابليت استفاده لازم را متاسفانه نبرده ايم. من  اميدوارم در سال هاي باقي مانده شورای چهارم بتوانیم از اين ظرفيت ها به نفع شهر و در راستای توسعه و پیشرفت شهر استفاده لازم را ببریم.
 
همانطور كه مستحضر هستید راهبرد شهرداري در اين دو سال تكيه بر طرح هاي زير ساختي بوده و به دليل اينكه طرح هاي زيرساختي اصولا ديربازده است و اما وقتي كه به نتيجه برسد اثرات قطعی بلند مدت را بر شهر مي گذارد.در اينجا شهردار مثالي از دانشگاه حكيم و نحوه چگونگي آن در سال ۶۰ زد مطرح کرد. و امروز مبدا به مقصد تبديل شد بعد از سال ۶۵ امسال نزديك به ۳۰ سال می گذرد با ۳۵هزار دانشجو که سبزوار به عنوان قطب آموطشی در شرق کشور مطرح است.
 
اميدوارم كه راهبرد توسعه زيرساختي كه شورای چهارم مورد نظر بوده و در قالب بودجه های شهرداری به تصویب رسیده چنین منظری را ببیند و این در واقع راهبرد بر دو عنصر اساسی تکیه دارد یک گردشگری مبتنی بر تجارت و دوم حمل و نقل و ترافیک .من مطمئنم که یکی از معضلات پیش روی شهر ما حمل و نقل و ترافیک خواهد بود و دوم اینکه از انجایی که دنیا بر مبنای تجارت و گردشگری حرکت می کند طبیعتا اگر بخواهیم همسو با دنیا و اقتصاد جهان و اقتصاد ملی حرکت کنیم این دو راهبرد می تواند در برنامه های توسعه محور شورا و شهرداری موثر باشد.
 
خوشبختانه در طول این مدت تعامل خوبی با همه سازمان ها در سطوح ملی، محلی و منطقه ای داشته ایم که انشاالله در شرایطی که شورا صلاح بداند گزارش ونتایج آن را ارائه خواهم کرد.
 
مرور به شهرداری: معاونین شهرداری معاونت اداری و مالی دوسال سخت را وپرتلاش را پشت سر می گذارند و صبورانه بخش عمده ای از الام و رنج های مربوط به رکود اقتصادی را که شهرداری از این رکود رنج برده را تحمل کرده صمیمانه سپاسگذاری می کنم. معاونت فنی وعمرانی که انصافا با شرایط سخت هم در جبهه کمبودها و هم مباحث عمران شهری که یک دگردیسی را در این حوزه طی می کنیم که عبارتند از شهرداری از پیاده روسازی قدم به اتوبان سازی گذاشته و طبیعتا طی این پروسه ابزار و شرایط و یا بازارهای بزرگ آن مثل امیریه همکاری های وی در موفقیت های شهرداری دخیل بوده .معاون خدمات شهری که یک تنه با کمترین پرسنل هم بحث ترافیک، خدمات شهری ، شش سازمان تابعه و حوزه مدیریت بحران، ستاد نوروزی، هفته سبزوار و .. را اداره می کند و در موفقیت های وی در حوزه های مختلف شک ندارم.
 
معاونت فنی و شهرسازی متخصص و صبور و کارگشا بودند این حوزه اگر درست کار کند همه حوزه منظم می شوند بحث های طرح تفصیلی / جامع جلستاتش را گذاشتیم نقشه ها و مصوبات کمیسیون ماده ۵ در سایت است تبدیل به نقشه شده شهروندان بدون هیچ منعی دسترسی دارند در دنیای کنونی نمی توان مبارزه با فساد را دستور کار قرار دهیم مگر اینکه اطلاعات در اختیار باشد . انچه که باعث فساد می شود رانت اطلاعاتی است اگر اطلاعات را همه داشته باشد این کاهش پیدا می کند.
 
در نقشه برداری کارهای بزرگی انجام شده .سازمان بهسازی در ۴حوزه بافت تاریخی، فرسوده.، سکونتگاه های غیررسمی در سطح ملی مطرح است. هفته گذشته مهمان از بیرجند مرکز استان داشتیم که خوشبختانه خواهان اطلاعات ما بودند و متوجه شدیم که این حوزه یک حوزه پیشتاز بوده است. سازمان پسماند، تاکسیرانی، اتوبوسرانی که درآمدزا و خودکفا شده ، میادین، پارک ها با همه چالش ها در تابستان، خدمات موتوری که ۱۰کیلومتر اتوبون سازی داشته ، ارامستان، اتش نشانی همه موفقیت هایی داشته اند.
 
بودجه ۹۲ که بخشی از آن در دوره شورای چهارم بوده حدود ۱۱۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده بوده این پیشنهاد در متمم به ۸۵ و تفریغ به ۶۱ و نیم میلیارد تومان منتهی و بسته می شود. ما اگر بودجه را در سال ۹۳ بر مبنای تفریغ بودجه و درآمدهای سال ۹۲ می خواستیم منعقد کنیم مطمئنا اوراق مشارکت نمی توانستیم اخذ کنیم ناچارا باید بودجه را انقباضی نمی بستیم انبساطی می بستیم.زیرا که اگر فرض را بر این می گرفتیم که اگر بودجه را ۱۳۰ میلیارد می بستیم و ۷۰ میلیارد اوراق مشارکت می خواستیم قطعا بانک مرکزی/ وزارت کشور و سازمان شهرداری ها موافقت نمی کرد با دریافت اوراق. لذا بودجه در سال ۹۳ انبساطی بستیم و خوشبختانه بجز اوراق ۷۰ میلیاردی مشارکت با ۱۰۷ میلیارد در سال گذشته تفریغ بودجه ما مصوب شده که در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد.
 
در شرایط سخت ۹۳-۹۴رکود اقتصادی بازهم شهرداری سبزوار نسبت به تفریغ بودجه ۹۲بیش از چهل درصد افزایش درامد داشته که مرهون زحمات همکاران و راهنمایی های اعضای شورا است. در سال ۹۴ استنباط این بود که شرایط کشور بگونه ای پیش خواهد رفت که چرخ اقتصاد حرکت می کند، لوکوموتیو اقتصاد سوتش به صدا در می آید اما هرچه در سال ۹۴ منتظر ماندیم نه تنها شرایط مناسب نشد که نسبت به ۹۳ وضعیت اقتصادی نامناسبتر شد رکود سخت اقتصادی حاکم شد.
 
طبیعتا در چنین شرایط بیشترین فشار به شهرداری های می اید کارکنان دولت به هر شکلی خودکفا هستند ما شهرداری ها درامد خود را جیب مردم اخذ می کنیم که با جیب خالی مردم مواجه شدیم به هر حال فشارهای اقتصادی بر مردم مستقیما به شهرداری منتقل شده در عین طرح های ما نخوابید و سرمایه و سرمایه گذاری نداشتیم. شاید بیش از ۵۰ سرمایه گذاری منتج به توافق در طول دو سال داشتیم حتی نزدیک به ده توافق را نوشتیم در دفتر ثبت شده اما به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و شهر نتوانستیم توفیقی در سرمایه گذاری که ۹۰ میلیارد تومان در بودجه شهرداری پیش بینی کرده بودیم داشته باشیم. البته فضا ناامید کننده نیست اما شرایطی پیش آمده که در شرایط پسا برجام باید بتوانیم از این مذاکرات و توافقات با شناخت همدیگر و اعتماد در حد مذاکرات اولیه و ثانویه کار کنیم. امیدواریم در سال ۹۵ جبران سال ۹۴ را داشته باشیم اما پیش بینی ها برای نیمه دوم خواهد بود نه اول.
 
لذا بر این اساس ما بودجه را انقباضی بستیم و با یک کاهش ۱۰۰میلیارد تومانی نسبت به بودجه ۹۴٫ در سال ۹۵ امید است که در اصلاحیه بودجه و در متمم شرایط را بتوانیم انجام دهیم. از طرف دیگر ما ۷۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را در سال ۹۴ جذب کردیم پیش بینی این است که اگر نتوانیم معادل این در سال ۹۵جذب کنیم اگر شرایط کشور بگونه ای شود که از ۵۰ میلیارد اوراق شارکت برای طرح بزرگ امامزاده شعیب استفاده کنیم ان را همه در قالب اصلاحیه و متمم تقدیم شورا می کنیم. به هر حال بودجه تلفيقي پيشنهادي به مبلغ ۲۴۷ ميليارد و ۶۶۱ ميليون تومان با ۳۰ درصد كاهش نسبت به بودجه سال ۹۴ به موجب ماده ۶۷ قانون شهرداري ها به شوراي اسلامي شهر جهت بررسي و تصويب تقديم می شود. و بودجه شهرداري و مناطق يك و دو ۱۵۰ ميليارد و ۱۲۱ ميليون تومان و بودجه سازمان هاي نه گانه شهرداري با مبلغ كل ۹۷ ميليارد و ۵۴۰ ميليون تومان مي باشد. البته از آنجایی که امکان دارد اقتصاد خفته ما بیدار نشود و با نفت ۲۲ دلاری محاسبه شود ما بودجه مناطق را ممکن است در دو حوزه درامد و فنی شهرسازی داشته باشیم و در عمران و خدمات شهری وارد نشویم.
 
 
در سال ۹۴ مناطق این مامویت را خوب طی کردند اعلام می کنم که هر دو منطقه در ۹ ماهه اول بودجه پیش بینی را اخذ کرند و از برج ۹ تا پایان سال هرچه دریافت کنند مازاد بر بودجه ۹۴ است. این در شرایطی است که با سوال از استانداری برخی مناطق شهرداری مشهد کف ۱۳ درصد و برخی ۳۷ درصد توانستند درامد و بودجه را جذب کنند. در بودجه سازمان ها بیشترین بودجه را سازمان بهسازی به عنوان سازمان توسعه شهری ملاحظه می کنیم. امید است که سال ۹۵ سال همراه با توفیق و عزت و همراه با سرفرازی برای شورا و شهرداری باشد.
 
استراتژی شهرداری در دوسال گذشته مبتنی بر طرح های زیر ساختی در حوزه اطراف شهر بود امید است بتوانیم از ابتدای سال جدید بنا به دلایلی در بخش هی بازآفرینی، باز پیرایی در خیابان شریعتمداری، کاشفی، مدرس، گل افشانی، سربداران، بلوار شریعتی و صنعت اقدامات خوبی داشته باشیم که مقدمات آن البته فراهم شده و فراخوان خیابان کاشفی با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان داده شد.
 
صمیمانه از همکاری شورا و اعضا و کمیسیون ها تقدیر می کنم. باز هم می گویم ان چرا که عرضه می کنم از صمیم قلب و سودای آن است از اینکه با این شورا همکاری می کنم خوشوقوت هستم. صبورانه بسیاری از موارد را تحمل کردند در دروان سختی بسر می بریم این صبوری یوسف وار و یعقوب وار اعضا ی شورا را روی چشم گذاشته ام. این صبوری این اطمینان خاطر را داده که بهتر کار کنیم. بارها گفته ام و می گویم شورای چهارم با توجه به اینکه شناختی نسبت به شهرهای استان دارم از بهترین شوراهای استان است که البته شورای برتر هم شد.
 
در شرایطی که بودجه عمرانی برخی سازمان ها و ادارات ابلاغ نشده شهرداری جور اقتصادی اجتماعی را کشیده و مدیریت این جور کشی سخت است و صمیمانه از صبوری اعضا در ارتباط با انچه در جریان بودجه ۹۴ پیش امده بویژه در حوزه سرمایه گذاری تقدیر می کنم. امیدوارم تا پایان سال شرایط بهتر شود.
 
اگر عدم توفیقی بوده بنده رسما عهده دار می شوم و بنده پاسخگو هستم فردی نیستم که از اینکه در بخشی موفقیتی حاصل نشده فرافکنی کنم مسئولیت عدم توفیق هر انچه در سال ۹۴ اتفاق افتاده را رسما عهده دار می شوم و توفیق هر انچه اتفاق افتاده همکاران بنده در شورای شهر سازمان و مناطق بوده این توفیق بر شما مبارک و این عدم توفیق هر چقدر بر من سخت است اما عهده دار هستم و مسئولیت آن را می پذیرم.
 
گفتنی است در پایان مراسم لایحه بودجه تلفیقی شهرداری در سال ۹۵ تقدیم شورا شد. گرفتن عکس یادگاری مهمانان پایان بخش این مراسم بود.
 
 
 

 

نظرت را بنویس
comments

سلام- دم دکتر طالبي گرم؛ مشکلات مالي و غيره ما و مردم مي فهميم و درک مي کنيم. انصافا اين جملات دکتر بسيار ارزشمند است چون نشان از يک فرهنگ و خلق و خوي تازه مي دهد: "اگر عدم توفیقی بوده بنده رسما عهده دار می شوم و بنده پاسخگو هستم فردی نیستم که از اینکه در بخشی موفقیتی حاصل نشده فرافکنی کنم مسئولیت عدم توفیق هر انچه در سال ۹۴ اتفاق افتاده را رسما عهده دار می شوم و توفیق هر انچه اتفاق افتاده همکاران بنده در شورای شهر سازمان و مناطق بوده این توفیق بر شما مبارک و این عدم توفیق هر چقدر بر من سخت است اما عهده دار هستم و مسئولیت آن را می پذیرم."
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما