قابل توجه مسئولان سبزوار

پس از برداشته شدن تحریم ها ایتالیا در نیشابور بیمارستان 500 تختخوابی می سازد

پس از به فرجام رسیدن برجام و برقراری مجدد یا گسترش روابط ایران با بعضی کشورهای توسعه یافته جهان این روزها خبرهای متعددی از سرمایه گذاری های خارجی در بعضی پروژه ها و زیرساخت های کشور شنیده می شود که یکی ازاین موارد مربوط به سرمایه گذاری کشور ایتالیا برای ساخت 5 بیمارستان در شهرهای مختلف کشور از جمله در شهرستان نیشابور است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه و بر اساس آنچه در خبرگزاری ایرنا آمده است، سرمایه گذاری ایتالیایی ها در شهرستان نیشابور برای ساخت یک بیمارستان 500 تخت خوابی خواهد بود!
 
این در حالی است که سبزوار در حال حاضر ساخت بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه را با حدود 200 تختخواب بعد از سال ها انتظار و مشکلات متعدد در تأمین اعتبارات مورد نیاز به سرانجام رسانیده است و هنوز هم با کمبود تخت های بیمارستانی مواجه است.
 
حدود یک قرن قبل، دکتر قاسم غنی و بعضی دیگر از بزرگان سبزوار در آن زمان با همت و بلند اندیشی خود بیمارستان قدیمی حشمتیه را به عنوان اولین بیمارستان خراسان بزرگ طبق علم نوین پزشکی دنیا ساختند به طوری که آن زمان هنوز در مشهد بیمارستانی به شکل مدرن وجود نداشت و آنچه بود شفاخانه هایی سنتی بود.
 
بدین ترتیب سبزوار آن زمان توانست با آن سرمایه گذاری ابتکاری تا مدت ها به یکی از قطب های بهداشت و درمان شرق کشور تبدیل شود، اینک اما به نظر می رسد مسئولان سبزوار باید بیشتر از این  برای حفظ و ارتقاء جایگاه قطب بهداشتی و درمانی سبزوار تلاش  کنند.
 
نکته دیگر این است که پس از به اجرایی شدن برجام آیا مسئولان شهرستان سبزوار مانند دیگر مسئولان در شهرهای همتای خود هیچ برنامه ای برای جذب سرمایه گذاری های خارجی نه فقط در حوزه بهداشت و درمان، بلکه در تمام حوزه های اقتصادی، علمی، صنعتی، فرهنگی و هنری و ... این شهرستان دارند؟
 
البته در ماه های اخیر عملکرد فرماندار ویژه سبزوار از سوی بعضی منتقدان به شدت به چالش کشیده شده است، زیرا معتقدند احمد برادران و مجموعه تحت مدیریتش درگیر بعضی سیاسی کاری ها یا روابط توأم با وابستگی به برخی افراد و جناح ها شده است.
 
در همین رابطه گفته می شود فرمانداری سبزوار این روزها که در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم، بیش از حد به یکی از نامزدهای انتخابات آینده نزدیک شده و از حالت بی طرفی در مدیریت شهرستان و اجرای پروژه ها درآمده است.
 
اگر چنین انتقاداتی که از سوی برخی رسانه های محلی و برخی دیگر از محافل سیاسی در هفته های اخیر بسیار مطرح شده است، کم و بیش درست باشد، مسلماً فرصت تدبیر صحیح امور شهرستان و برنامه ریزی های سازنده و اصولی از مدیران ارشد برای توسعه پایدار دیار سربداران گرفته می شود.
 
در چنین شرایطی باید هر روز شاهد اقدامات ابتکاری و جدید از سوی مسئولان شهرستان های همسطح سبزوار باشیم اما در سبزوار بیشتر مجموعه ای از سخنرانی ها، برنامه ها یا افتتاحیه ها و کلنگ زنی های نمایشی و کم اهمیت و یا موقتی اتفاق بیافتد!
 
اسرارنامه در ادامه جهت اطلاع مسئولان شهرستان سبزوار، متن خبر ایرنا را از تصمیم سرمایه گذاران ایتالیایی برای ساخت بیمارستان هایی در نیشابور، رشت و تهران منتشر می کند:
 
 
'ایتالیا پنج بیمارستان در ایران می سازد'
 
تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از گروه ایتالیایی 'بی تی پی (BTP)' خبر داد که این گروه 29 دی و بلافاصله پس از برداشته شدن تحریم های اقتصادی، برای ساخت پنج بیمارستان در ایران توافق اصولی امضا کرده است.
 
خبرگزاری فرانسه نوشت که 'پسینا کاستروزینی (Pessina Costruzioni)' یکی از شرکت های این گروه است که سه بیمارستان هزار تختخوابی در تهران خواهد ساخت. گروه 'بی تی پی' در رشت و نیشابور نیز بیمارستان های 500 تختخوابی خواهد ساخت. 
 
صنایع ایتالیایی امید فراوانی به اجرا شدن برجام و برداشته شدن تحریم های ایران بسته اند. در ماه نوامبر کارلو کالندا (Carlo Calenda) معاون وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در راس یک هیأت بزرگ اقتصادی شامل مدیران و نمایندگان 178 شرکت، 20 اتحادیه تجاری و 12 گروه بانکی به ایران سفر کرد.
 
فدریکا گوییدی (Federica Guidi)، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا نیز چند ماه پیش اطمینان داد که این کشور مانند دوران پیش از تحریم ها بزرگترین شریک تجاری و اقتصادی ایران خواهد بود. پیش از برقراری تحریم ها، تجارت ایران و ایتالیا به 7 میلیارد یورو می رسید. اکنون میزان تجارت ایران و ایتالیا 1.6 میلیارد یورو است که 1.2 میلیارد یوروی آن صادرات ایتالیا به ایران می باشد.
 
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران از 25 تا 27 ژانویه (5 تا 7 بهمن) به اروپا سفر می کند. وی در اولین مرحله از این سفر، روز پنجم بهمن برای گفت و گو با مقامات ارشد ایتالیایی وارد رم می شود. رئیس جمهوری ایران پس از ایتالیا از فرانسه دیدار خواهد کرد.
 

 

 
نظرت را بنویس
comments

الف

مگه خودمون نمی تونیم بیمارستان درست کنیم. باز اگه بگید وسائل ش از ایتالیا می یاد، یه چیزی! ایتالیا بیاد ساختمان بیمارستان رو برای ما درست کنه، خیلی ذلت باره!

تپه دامغانیهای سبزوار

راستی از امضای قرار داد ساخت هتل 5ستاره توسط یک شرکت سوئیسی وایتالیایی در نیشابور وهمچنین ساخت بیمارستان قلب در نیشابور خبر دارین .یا از ساخت مرکز رفاهی به سفارش کشور ترکیه به مناسبت بکتاش ولی در نیشابور .و و و .

باشکوه

مبارک سبحانی نماینده پر تلاش سبزوار و آقایان مسلم و تیم همراه ایشان حامیان سر سخت سبحانی

توفیقی

وقتی نخبگان سبزوار بجای درایت در انتخاب فرماندار با تجربه و کارامد و در عین حال در خور شان سبزوار تنها به فکر حفظ جایگاه و منزلت شخصی خود و بدون در نظر گرفتن تجربه تلخ دوران دولت اصلاحات که بجنورد استان شد ولی سبزوار از گردونه عقب ماند اینک بار دیگر همان تیم شکست خوردهوارد میدان شدن و دوباره تاریخ تکرار می گردد

مسئولان سبزوار چسبیده اند به منابع داخلی هم در بخش صنعت و هم گردشگری حال انکه نیشابور چند سال پیش سرمایه گذاران چینی را به خود جلب کرد و کارخانه سرامیک و کاشی زد که بخشی از مواد اولیه آن از سبزوار می رود چرا به امضائ چند تفاهم نامه گردشگری با ترکیه و کشورهای اسیای میانه اشاره نمی کنید سبزوار همچنان در خواب است و جوانانش آواره این شهر و ان شهر حتی نیشابور واقعا این بی عرضه گی نیست
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما