از ابتدای امسال تا کنون:

10 همایش فاقد مجوز و وجاهت قانونی پیرامون تغذیه در سبزوار برگزار شده است

برگزاری 10 همایش فاقد مجوز پیرامون تغذیه در سبزوار
 
سبزوار- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: 10 همایش از ابتدای امسال تاکنون در زمینه تغذیه توسط بخش خصوصی در این شهرستان برگزار شده که فاقد مجوز و وجاهت قانونی بوده اند.
 
سیدجمال میرموسوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش مهمی از این همایشها توسط گروههای خام گیاه خواری با انگیزه های مالی و فروش داروهای فاقد مجوز وزارت بهداشت، برگزار شده است. 
 
وی گفت: برخی افراد معرفی شده با عنوان استاد در این همایشها نیز دارای مدرک معتبر علمی نیستند. 
معاون دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: طی پارسال تاکنون چند نفر از شهروندان در پی عمل به اطلاعات نادرست ارائه شده در این همایشهای فاقد مجوز، در بخشهای ویژه بیمارستان واسعی سبزوار بستری شده اند. 
 
وی تاکید کرد: بر این اساس تنها همایشهایی که از طریق مرکز بهداشت برگزار می شوند دارای وجاهت قانونی و مجوزهای لازم است. 
 
دکتر میرموسوی با اشاره به نقش دستگاههای اجرایی در توسعه زیرساختهای سلامت گفت: انتظار دستگاههای اجرایی عضو کارگروه سلامت و امنیت غذایی این است که در این زمینه به وظایف تعریف شده عمل کنند.
 
وی افزود: مکاتبات و هماهنگی لازم با فرمانداری و دستگاههای اجرایی عضو گارگروه سلامت و امنیت غذایی سبزوار به منظور ممانعت از برگزاری همایشهای فاقد مجوز صورت گرفته است. 
 
193 خانه بهداشت و 37 مرکز بهداشتی درمانی و پنج بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است. 
 
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 

 

نظرت را بنویس
comments

حمید دلبری

همایشهای گیاهخواری توسط همه گیاهخواران ایران در تمام شهرها برگزار میشود و کاری است بسیار خودجوش و بر مبنای مشاهده و تجربیات عینی و قطعی و هیچ نیازی به مدرک دانشگاهی و تاییدیه های علمی همراه با آزمون و خطا و ناقص آزمایشگاهی ندارد. در گیاهخواری هیچوقت دارویی تجویز نمی شود و مبنا فقط تغذیه کامل گیاهی هست. همین مهمان و سخنران آخرین همایش سبزوار خانم دکتر زرین آذر فوق تخصص دستگاه گوارش از کالفرنیای امریکا بودن, اگر ایشون مبنای علمی ندارن , پزشکان سبزوار رو دیگه باید دم کوزه گذاشت و آبشون رو خورد!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما