جزئیات زمان برگزاری کنسرت محمد دستمزدی در سبزوار و معرفی تیم نوازندگان

کنسرت موسیقی محمد دستمزدی خواننده خوش صدای سبزواری که پیش از این قرار بود در 17 و 18 دی ماه در سبزوار برگزار شود با حدود 3 هفته تأخیر سرانجام در تاریخ 7 و 8 بهمن ماه 94 بر پا خواهد شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه محمد دستمزدی که به همراه گروه خود «نوازر» قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته آینده برای اولین بار در شهر زادگاهش سبزوار به اجرای کنسرت بپردازد، تیمی از بهترین نوازندگان موسیقی کشور را برای این اجرا با خود همراه کرده است تا تالار کاشفی سبزوار در شب های 7 و 8 بهمن ماه شاهد یکی از برنامه های به یادماندنی و زیبا حوزه موسیقی در دیار سربداران باشد.
 
حسین معدنی ثانی از هنرمندان نویسنده سبزوار و از دوستان و همکاران محمد دستمزدی در برگزاری این کنسرت، طی ارسال یادداشتی برای تحریریه اسرارنامه، توضیحاتی درباره زمان برگزاری کنسرت گروه نوازر ارائه داده و با ادبیات مخصوص نویسندگی خود، به معرفی هنرمندان شاخص عضو این گروه پرداخته است.
 
اسرارنامه در ادامه متن کامل یادداشت معدنی ثانی را منتشر می کند:
 
 
" مژده اي دل كه مسيحا نفسي مي آيد."
 
خدا بخواهد بالاخره دارد، جدي مي شود. بهمن ماه عزيز از راه مي رسد و شمارش معكوس حضور گروه " نوازر" در سبزوار، رنگ و بوي واقعيت به خود مي گيرد و حيفم مي آيد كه نگويم چقدر سخت بود وقوع اين واقعه .
بايد از ته سوزن رد بشوي و يا به عبارتي از ته سوزن ردت مي كنند و در اين مجال اندك نمي خواهم به چند و چون آن بپردازم، چرا كه حكايت، حكايت مثنوي هفتاد من كاغذ است و شايد با خودتان بگويد:" اي بابا... براي أجراي يك كنسرت كه بايد هفت خان رستم را رد كرد!" بله ... درست مي فرماييد! خيلي خيلي هم سخت است؛ مخصوصاً وقتي بخواهي بهترين نوازندگان پايتخت را در سبزوار جمع كني؛ كساني كه هر كدامشان در مقوله ي موسيقي يلي هستند؛ مثلاً همين آقاي " رضا لمعاني" كه سرپرستي گروه نوازر و تنظيم اركستر را به عهده دارد و وقتي "گيتار" مي نوازد، ناخودآگاه از دهانت بيرون مي پرد و مي گويي:" شير مادرت حلالت باشد جوان !" آخر شوخي كه نيست، اين آقا رضا لمعاني،  با خوانندگاني مثل "حامي"،"خشايار اعتمادي" و زنده ياد" مرتضي پاشايي" كار كرده و گروه ده نفره اي كه سرپرستي مي كند، تلفيقيست از موسيقي پاپ و سنتي و من چقدر دلم مي خواهد نوازر عزيز چندتا از آهنگ هاي محلي سبزواريش را هم براي شما بخواند تا شما هم مثل من به اين نتيجه برسيد كه آواي دلنشين او شنونده را به ياد كوير مي اندازد، كويري كه عظمت و ابهتش را يك كويري خوب مي شناسد و مي فهمد.
 
از لمعاني كه بگذاريم، ميرسيم به " حامد طاهري" كه در نگاه اول عجيب بر دل مي نشيند و شايد باورش سخت باشد كه بيست سال سابقه ي نوازندگي دارد و تنظيم اركستر شادروان مرتضي پاشايي را عهده دار بوده است و بعد از او مي رسيم به " فاروق آزاديان " كه من خيلي از اسمش خوشم مي آيد. فاروق تار و سه تار مي نوازد؛ مردي كه عنوان بهترين آهنگساز راديو و تلوزيون را در سال ١٣٨٣ يدك مي كشد و هم اكنون سرپرستي سه گروه حرفه اي به نام هاي " همراز " ، " همساز " و " داروگ" را در تهران به عهده دارد و آلبوم " بداهه نوازي " و " در خلوت شب هاي تار " از ساخته هاي أوست و بد نيست بدانيد كتاب " آموزش تار و سه تار روح ا... خالقي با روش تدريس فاروق آزاديان " هميشه از او به يادگار خواهد ماند.
 
و اما نوبتي هم كه باشد نوبت معرفي آقا " مصطفي جوهريان " است. كسي كه در يازده سالگي با ويلون و كمانچه آشنا مي شود و در سيزده سالگي اولين أجراي روي صحنه را تجربه مي كند. جوهريان سال هاست كه در اركستر ملي ايران ويلون و كمانچه مي نوازد و وقتي كمانچه را در آغوش مي فشارد، تماشاچي برق نجابت را در چشمانش مي بيند و بعد از او به " مهران مريخ " مي رسم.
 
مهران مريخ ، پيانيست اين گروه است و نواي پيانويش، مثل فاميلش شنونده را به كهكشان مي كشاند.
 
شروع فعاليت حرفه اي او به سال ١٣٨٥ باز مي گردد؛ او دو سال پياپي مقام برتر جشنواره ي موسيقي فجر را به همراه گروه " كادانس " از آن خود كرده و افتخار همكاري با " بابك جهانبخش " ، " محمد أصفهاني " و " سعيد مدرس " را در رزومه ي هنري خود دارد و از دوستان صميمي " فرزاد قماشچي " مي باشد.
 
قماشچي از ديگر نوازندگان اين گروه است كه " درام " مي نوازد و دوستداران موسيقي بارها و بارها او را در كنار بزرگاني چون " بهنام صفوي " و " محمد عليزاده " ديده اند و صداي سازش را با جان و دل شنيده اند؛ وقتي كه در كنار " مجتبي اسدپور " نوازنده ي " كيبورد " مي ايستد و به اتفاق " زانيار خسروي "دل تماشاچيان را با خود مي برند. زانيار كه أصالتاً كرد است، نوازنده سازهاي ضربي گروه نوازر است و از آن دسته هنرمندانيست كه بي هياهو هنرش را عرضه مي دارد.
 
و اما به قول شاعر :" از هرچه بگذريم، سخن دوست خوشتر است." گفتن از محمد دستمزدي - نوازر - آسان نيست و من حيفم مي آيد كه در اين فرصت كوتاه از او چيزي نگويم؛ مردي كه افتخار شاگردي استاد " محمد منتشري " را تا ابد به همراه خواهد داشت؛ خواننده اي كه خواندن را به طور رسمي با صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران آغاز نموده و تا كنون ٤٥ اثر با صداي او در آرشيو مركز موسيقي صدا و سيما موجود است و به مناسبت هاي مختلف از شبكه هاي راديو و تلوزيون پخش مي شود و محض خاطر اطلاع همشهريانم كه خداي نكرده خيال  نكنند فقط مرغ همسايه غاز است، بايد معروض دارم كه نوازر خواننده تيتراژ سريال " خوب، بد، زشت" در نوروز ١٣٩٣ از شبكه ي دوم سيماست؛ او تيتراژ سريال " سي ماه " را در ماه مبارك رمضان سال ١٣٩٣ خوانده و بينندگان برنامه زيباي " لباس إيراني " هيچ وقت طنين گرم او را در آغاز اين مستند از ياد نخواهد برد و جالب است بدانيد كه كارگردان خوش آتيه سبزواري جناب آقاي " رضا حامدي خواه " نيز از صداي گرم او در تيتراژ فيلمش" ديوارهاي گلي " نهايت بهره را برده است.
 
براي شما جذاب خواهد بود اگر بدانيد، دستمزدي در زمينه تهيه آلبوم نيز بيكار ننشسته و آلبوم " جان من است او " با آهنگسازي " حسن ميرزاخاني " و آلبوم " هجر يار " با آهنگسازي " مهرداد دلنوازي " از ديگر ساخته هاي اين خواننده ي سبزواريست؛ هموطنان إيراني ساكن " هلند " و " بلژيك " و  " فرانسه " نيز خاطره نواي دلنشين نوازر را در خاطر خواهند داشت و من خيلي خوشحالم كه  حالا نوبت همشهريان هنردوست سبزواريست كه با حضور گرم خود در مورخه ي هشتم و نهم بهمن ماه كه مصادف با پنج شنبه و جمعه مي باشد، شبي بياد ماندني و پرخاطره را براي خود و خانواده هاي عزيزشان رقم بزنند. باشد كه مقبول خاطرشان افتد! آمين يا رب العالمين.
 
مخلص شما
حسين معدني ثاني
 
گفتنی است اسرارنامه در روزهای آینده معرفی کامل تری از هر یک از نوازندگان گروه نوازر  در همین مجله منتشر خواهد کرد.
 
برای مطالعه یادداشت های بیشتر به قلم این نویسنده، هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
شما گرامیان هم اکنون می توانید برای شنیدن تیتراژ پایانی سریال تلویزیونی «خوب ، بد ، زشت» با صدای محمد دستمزدی روی پیوند زیر کلیک کنید: 
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما