وقف یک میلیاردی بانوی نیکوکار ششتمدی برای توسعه مصلی نماز جمعه این شهر

هدیه یک میلیارد ریالی بانوی نیکوکار ششتمدی
 
ششتمد شهری است که نامش با عطر وجود نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت عجین شده است.
 
علاوه بر حضور امام جواد(ع) در ششتمد و جود اندیشمندان و قرآن پژوهان ششتمدی همیشه ایام مایه مباهات می باشد.
 
اما بدون تردید یکی از سنت های ارزشمند و دینی ما سنت زیبای وقف است و این خصلت در مردمان به ظاهر ، فقیر ولی در باطن ، غنی ششتمدی در طول سالیان متمادی متبلور بوده است.
 
از نمونه های قدیمی آن می توان به وقف چهار شبانه روز آب و زمین از قنات مشهور به «کرز» رودخانه ششتمد که درآمد آن مختص نیازمندان است و موقوفه چهارشبانه روز آب کلاته مشهور به «اشتر» جهت سیاه پوشی و عزاداری سیدالشهداء نام برد.
 
اما در دهه اخیر نیز شهروندان ششتمدی اقدامات ارزشمندی انجام دادند که نشان می دهد سنت ارزشمند وقف هنوز در بین مردم مؤمن این دیار جاری است و می توان از وقف منزل مسکونی در مرکز شهر تحت عنوان بیت المهدی (عج)، که تا زمان ظهور منجی عالم بشریت فعالیت های قرآنی در این مرکز صورت می گیرد ؛ نام برد.
 
این وقف ارزشمند توسط پدر شهید محمود شعبانی صورت گرفت و البته در مجاورت این منزل مسکونی نیز یک باب مغازه توسط جانباز سرافراز ششتمدی وقف بزرگ جانباز صحرای کربلا حضرت عباس(ع) شد که درآمد این مغازه در مراسمات مرتبط با این بزرگوار هزینه می شود.
 
اما چندی قبل نیز بانوی خیر و مؤمنه ششتمدی نیز دو باب مغازه در یکی از خیابانهای اصلی شهر ششتمد را به ساخت و توسعه مصلی نماز جمعه ششتمد اهداء کرد که ارزش ریالی این دو باب مغازه بیش از یک میلیارد ریال می باشد.
 
شایان ذکر است مصلی نماز جمعه ششتمد یا همان مسجد جامع مکانی است که حضرت امام جواد(ع) در آن نماز اقامه کرده است که وجه حاصل از فروش این هدیه صرف ساخت و توسعه این مکان مقدس می شود.
 
منبع: آوای دیار فرید اولین وبسایت خبری شهرستان ششتمد
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما