در دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار

نمایشگاه عرضه توانمندی های شرکت های صنعتی و دانش بنیان سبزوار پایان یافت

صبح دیروز مراسم اختتامیه نمایشگاه عرضه توانمندی های شرکت های صنعتی و دانش بنیان سبزوار با حضور مسئولین محترم شهرستان و ریاست محترم اداره صنعت، معدن و تجارت، صنعتگران برجسته شهرستان، اساتید، دانشگاهیان و اعضاء هیات علمی، انجمن های علمی و کانون های فرهنگی برگزار شد.
 
دکتر جلیلوند در مراسم اختتامیه نمایشگاه عرضه توانمندیهای شرکتهای صنعتی و دانش بنیان سبزوار اظهار کرد: مهمترین رسالت ما ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه و بخش صنعت است.
 
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین زیرساخت های اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد ارتباط موثر بین بخش صنعت و دانشگاه است افزود: اقتصاد مقاومتی یک برنامه علمی و دانش بنیان است و مسئولان باید از این مسیر به این برنامه نگاه کنند.
 
دکتر جلیلوند با بیان اینکه ارتباط موثر بین دانشگاه، بخش صنعت و اصناف سبب ایجاد یک زنجیره موثر اقتصادی وعلمی می شود ادامه داد: توجه به این زنجیره سبب ایجاد کارآفرینی،اشتغال و توسعه علمی بخش صنعت خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه با اشاره به ایجاد مرکز توسعه و فناوری دانشگاه یادآورشد: رسالت این دانشگاه ایجاد ارتباط هدفمند با بخش صنعت و کمک به شرکت های دانش بنیان برای تبدیل ایده به محصول و ثروت است.
 
وی همچنین با بیان اینکه رسالت دانشگاه فناوری های نوین توجه به تحقیقات و پژوهش، آموزش و بهینه کرد شیوه های آموزش که منجربه تحقیقات است، گفت: ما باید پژوهش ها را به سمتی ببریم که منجر به ایجاد اشتغال و کار آفرینی در کشور بشود.
 
دکتر جلیلوند با اشاره به همراهی بین دانشگاه فناوری های نوین سبزوار با بخش صنعت گفت: از ابتدای سال جاری تفاهم نامه هایی به ارزش 13 میلیارد ریال بین بخش صنعت و دانشگاه در زمینه پژوهش و تحقیقات در زمینه طرح های صنعتی بسته شده است.
 
در ادامه این مراسم  رئیس خانه صنعت و معدن سبزوار با اشاره به ضعف های موجود در ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه اظهار کرد: یکی از مهمترین تناقض های موجود بین بخش صنعت و دانشگاه مرتبط نبودن رشته های دانشگاهی با این حوزه است.
 
آقای محرابی متناسب نبودن مطالب رشته های دانشگاهی با فضای حقیقی اشتغال، عدم آموزش و مهارت و نبود فضا و محیط مناسب برای مهارت آموزی دانشجویان را از دیگر مشکلات این بخش دانست و گفت: متاسفانه برخی از دانشگاه ها با توجه به گرایش های تحصیلی دانش آموزان اقدام به افزایش و یا اخذ رشته می کنند که این موضوع آسیب جدی را به بخش صنعت در آینده وارد می کند.
 
وی نبود توازن بین محیط صنعت و دانشگاه را از دیگر مشکلات این بخش دانست و افزود: یکی از مهمترین مشکلات ما نبود و یا تقویت نشدن مراکز رشد  پارک های علم و فناوری در این زمینه است.
 
مهندس محرابی غیر رقابتی بودن و انحصار بعضی از صنایع را از دیگر مشکلات این حوزه دانست و افزود: دانشگاه باید به موضوع کیفیت تولید واستاندارد سازی در این بخش وارد شود.
 
وی ادامه داد: دانشگاه ها در دو حوزه سخت افزاری شامل همکاری در اجرای طرح های صنعتی، کارآموزی وفناوری و در حوزه نرم افزاری شامل ارائه برنامه،  فناوری، تحقیق و توسعه می توانند به بخش صنعت کمک شایانی را داشته باشند.
 
وی همراهی بانک ها با بخش صنعت و دانشگاه، سپردن ماموریت های کلان پژوهشی در حوزه صنعت به دانشگاه ها، تهیه شناسنامه صنعت کشور و ارائه آن توسط دانشگاه ها، تعریف مشکلات صنعت کشور در پایان نامه های دانشگاهی و ارائه راهکار توسط دانشجویان، اختصاص اعتبارات ویژه از سوی وزارت علوم برای تقویت دفاتر ارتباط با صنعت و بکارگیری آن فقط در پژوهش های صنعتی را مهمترین عوامل موثر در زمینه توسعه بخش صنعت دانست و یادآورشد: یکی از طرح هایی که در این زمینه بایستی بیش از پیش مورد توجه باشد تهیه طرح کلی آمایش صنعتی کشور و بومی سازی آن براساس استعدادهای صنعتی هر منطقه است.
 
در ادامه از مدیران ارتباط صنعت و دانشگاه و صنعتگران نمونه سبزوار دعوت به عمل آمد تا در نشستی صمیمی پاسخگوی مسائل مربوط به صنعت سبزوار و سوالات این حوزه  باشند.
 
در پایان مراسم از استراتژی راهبردی دانشگاه فناوری نوین سبزوار، جامعه اصناف، شرکت تعاونی ها و صنعتگران شهرستان با عنوان " اعتماد، انسجام و اعتلا در خرید تولیدات سبزواری " رو نمایی شد.
همچنین سایت حوزه توسعه و فناوری دانشگاه نیز توسط دکتر ارفعی مقدم مدیر آموزشی و پژوهشی دانشگاه در این مراسم افتتاح شد.           
 
شایان ذکر است امضاء چهار تفاهم نامه در حوزه ارتباط بین صنعت و اصناف و دانشگاه فناوری های نوین منعقد گردید.
 
اهداء لوح تقدیر و تندیس ویژه نمایشگاه توانمندی های شرکت های صنعتی و دانش بنیان پایان بخش اختتامیه نمایشگاه بود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما