مناره خسروجرد سبزوار را در برج میلاد تهران ببینید

برج میلاد در تهران هرچند یکی از بناهای نوین ایران ایران و جهان در دوران معاصر است،اما میزبان نمایش ماکت تعدادی از بلندترین سازه های تاریخی کشور و خراسان شده است تا به همه بازدیدکنندگانش ریشه دیرینه هنر معماری بلندمرتبه سازی در ایران را نمایش دهد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه یکی از ماکت های به نمایش گذاشته شده در برج میلاد ، ماکت مناره خسروجرد سبزوار است که به عنوان بلندترین بنای تاریخی خراسان رضوی محسوب می شود. 
 
با توجه به اینکه بناهای مرتفع تاریخی کمی در سطح کشور و خراسان وجود دارد، با قرار گرفتن ماکت مناره خسروجرد سبزوار در بلندترین ساختمان کنونی ایران فرصتی فراهم آمده تا یکی از مظاهر میراث فرهنگی سبزوار شهر دیرینه های پایدار به معرض نمایش قرار گیرد و فرصتی برای یادآوری و معرفی این شهر برای بازدیدکنندگان ششمین برج بلند مخابراتی جهان باشد.
 
خبرگزاری میراث آریا در همین رابطه نوشته است:
 
ميل هاي تاريخي خراسان رضوي را در برج ميلاد ببينيد
 
ميل هاي تاريخي خراسان رضوي را در برج ميلاد ببينيد ماكت تعدادي از ميل ها و برج هاي تاريخي استان هاي مختلف از جمله خراسان رضوي با هدف آشنايي هرچه بيشتر با ميل هاي تاريخي در برج ميلاد تهران به نمايش در آمده است.
 
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، ماكت هشت ميل تاريخي از استان هاي مختلف در برج ميلاد تهران به نمايش گذاشته شده كه از اين تعداد، چهار ماكت مربوط به چهار ميل تاريخي از استان خراسان رضوي است.
 
اين ماكت ها مربوط به برج تاريخي فيروز آباد بردسكن، مناره خسروگرد سبزوار، ميل كرات تايباد و ميل اياز سنگ بست فريمان در برج ميلاد تهران به نمايش گذاشته شده است.
 
بر اساس مستندات تاريخي دوره ساخت اين آثار تاريخي حد فاصل بين قرن هاي چهارم تا ششم هجري قمري مي باشد، كاربري اين بناها به گونه اي است كه علاوه بر راهنماي كاروانيان مي توانستند به عنوان برج مقبره نيز مورد استفاده قرار گيرد.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments

عاشق دیار سربداران

ولی صد حیف که فضا سازی مناسبی در پیرامون ان صورت نگرفته و با اتاقکهای زشت و بی قواره که دور تا دور محوطه ان تعبیه شده همان مقدار ناچیز از فضای موجود را هم به زشت ترین وضع ممکن تبدیل کرده اند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما