نقشه و فهرست فرودگاه های ایران

کشور ایران در حال حاضر دارای 51 فرودگاه است که اکثراً در شهرهای بزرگ و یا مناطق دارای اهمیت تجاری واقتصادی و همچنین در مراکز سیاسی و اداری کشور ساخته شده اند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه از 31 شهر مرکز استان کشور در حال حاضر(تا دی 94) فقط دو شهر قم و قزوین فاقد فرودگاه هستند.

البته در شهر قم یک فرودگاه بین المللی در حال احداث است که مراحل پایانی ساخت و ساز خود را می گذراند و احتمالا در آینده نزدیک افتتاح می شود.

شهرستان سمنان مرکز استان سمنان دارای فرودگاه است، اما هیچ پرواز منظمی از این فرودگاه انجام نمی گیرد و احتمالا عمده ترین دلیل تعطیل بودن فرودگاه سمنان، جمعیت کم این شهر و استان است که نمی تواند مسافران کافی برای انجام پروازهای برنامه ای از فرودگاه این شهر را تأمین کند و برای شرکت های هواپیمایی سوده ده نیست.

از مجموع 51 فرودگاه کشور در حال حاضر 5 فرودگاه اختصاصی است و بقیه همه در مالکیت شرکت فرودگاه های کشور هستند.

از مجموع 51 فرودگاه ایران درحال حاضر حدوداً 20 فرودگاه دارای پروازهایی به خارج از کشور هستند.

استان های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد فروودگاه ها را دارند، اما استان پهناوری نظیر خراسان رضوی با 6 میلیون نفر جمعیت و 28 شهرستان تنها دارای دو فرودگاه در شهرهای مشهد و سبزوار است.

 

نظرت را بنویس
comments

جمال آبادی

کشور ایران در حال حاضر دارای ۸۲ فرودگاه است که از این تعداد، ۶۷ فرودگاه فعال می باشند و ۵۴ فرودگاه در حال حاضر در مالکیت دولت و شرکت فرودگاههای کشور می باشد. ۹ فرودگاه هم در اختیار ارگان های نظامی است و ۶ فرودگاه در مالکیت مناطق ازاد و دیگر نهادهاست. طبق چشم انداز ۱۴۰۴، بایستی ۱۰ فرودگاه دیگر در مناطق مختلف ساخته شود و تعداد فرودگاهها به ۹۲ فرودگاه برسد. فرودگاههایی همچون، تربت حیدریه، سقز، گناباد، آمل، بروجرد، میانه، آباده و فردوس از جمله فرودگاههای در دست ساخت هستند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما