وضعیت بارندگی شهرستان های خراسان رضوی از ابتدای سال آبی 94 تا کنون/ سرخس در صدر پربارش ترین ها

وضعیت بارندگی شهرستان های مختلف خراسان رضوی از ابتدای سال آبی جاری تا کنون به گونه ای است که شهرستان سرخس با 78 میلیمتر بیشترین و شهرستان گناباد با 17 میلیمتر کمترین میزان بارندگی ها را داشته اند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه بر اساس آماری که در پورتال هواشناسی خراسان رضوی درج شده است، پس از سرخس که در جایگاه بیشترین میزان بارندگی های استان قرار دارد، شهرستان درگز با 73 میلیمتر جایگاه دوم و فریمان با 69 میلیمتر جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

همچنین بعد از گناباد که کمترین میزان بارندگی های سال زراعی جاری در خراسان رضوی را دارد، شهرستان بردسکن با 24 میلیمتر و بعد از آن شهرستان جغتای با 24 میلیمتر قرار دارد.

در این مدت یعنی از ابتدای مهر تا 12 دی 94، شهرستان سبزوار با 45 میلیمتر بارندگی در جایگاه متوسطی از جدول بارندگی های سال آبی و زراعی جاری خراسان رضوی قرار دارد که این میزان نسبت به بارندگی های سال گذشته 33 درصد کاهش اما نسبت به دوره بلندمدت آماری 14 درصد رشد را نشان می دهد.

بنابراین تا به این لحظه شهرستان های گناباد، جغتای و بردسکن وضعیت نامطلوبی از لحاظ بارندگی ها دارند که هر سه ی این شهرستان ها در نیمه غربی خراسان رضوی قرار گرفته اند.

البته شهرستان کلات نادری در شمال استان خراسان رضوی هم با اینکه تا به این لحظه با 47 میلیمتر بارندگی در جایگاه شهرستان های با بارش متوسط خراسان رضوی قرار گرفته است، اما نسبت به سال گذشته خود 45 درصد کاهش و نسبت به دوره آماری بلند مدت 29 درصد کاهش بارندگی را نشان می دهد.

گفتنی است بسیاری از دیگر شهرستان های خراسان رضوی نظیر جوین، داورزن، خوشاب، فیروزه و خلیل آباد که در غرب خراسان رضوی قرار دارند و همچنین بعضی شهرستان های دیگر این استان پهناور، فاقد ایستگاه های بررسی آماری هستند و اطلاعی از میزان بارندگی آن ها در پورتال هواشناسی خراسان رضوی درج نشده است.

 

نظرت را بنویس
comments

علی مزینانی عسکری

باسلام وعرض ادب درمانگاه مزینان آماده بهره برداری شد+عکس به پاس قدر دانی از مردم نیکوکار دیار دکتر علی شریعتی این خبر را منتشر بفرمایید شاهدان کویرمزینان
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما