محمود دولت آبادی و سیمینان دانشور نویسندگان مورد علاقه بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری بازیگر معروف طنز در سینما و تلویزیون ایران در یک پست اینستاگرامی از محمود دولت آبادی و سیمین دانشور در میان نویسندگان ایرانی، به عنوان اولین نویسندگان مورد علاقه اش یاد کرد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه البته بختیاری اولین نویسنده مورد علاقه اش را یک نویسنده ژاپنی به نام هاروکی موراکامی معرفی کرده است.
 
اما پس از آن به محمود دولت آبادی نویسنده برجسته سبزواری و در چند رتبه دیگر به بانو سیمین دانشور رسیده است.
 
گفتنی است، ابراز علاقه چهره های سرشناس ادبی وهنری کشور به محمود دولت آبادی و آثارش تازگی ندارد و تا کنون تعداد زیادی از چهره های مشهور ادبی، سینمایی، تلویزیونی و فرهنگی کشور نسبت به او و آثارش ابراز علاقه کرده اند.
 
اسرارنامه متن اظهارات بهنوش بختیاری درباره نویسندگان مورد علاقه اش را به نقل از وبسایت خبرآنلاین منتشر می کند:
 
بهنوش بختیاری:کتاب نخوانید عین من می‌شوید
 
 بهنوش بختیاری در یک پست اینستاگرامی، از نویسنده‌ها و کتاب‌های محبوبش نوشت.
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بهنوش بختیاری، از هاروکی موراکامی را اولین نویسنده مورد علاقه‌اش نام برد و بعد از او محمود دولت آبادی ، گابریل گارسیا مارکز، گونتر گراس، سیمین دانشور، میلان کوندرا، جپمپا لاهیری، پل آستر...به عنوان نویسنده‌های مورد علاقه‌اش یاد کرد.
 
او «صد سال تنهایی» را به عنوان کتاب برگزیده ذهنش عنوان کرد و کتاب‌های انجیل و تورات و کتب ادیان مختلف را از در دسته‌ی کتابهای مورد علاقه‌اش طبقه‌بندی کرد.
 
بهنوش بختیاری، از اینکه فرصت کمی برای خواندن کتاب دارد، اظهار تاسف کرد و به مخاطبانش گفت اگر کتاب نخوانند مثل او ماشینی و بیات و سرد و دمده خواهند شد.
 
متن کامل نوشته او به این شرح است:
«اگر از من بپرسی چهارمین نویسنده ای که در جهان دوس داری کیه؟؟میگم گونتر گراس نویسنده آلمانی...مسلما که اولیش موراکامی..دومی محمود دولت آبادی..سومین گابریل گارسیا مارکز..و پنجمین سیمین دانشور..ششمین میلان کوندرا..هفتمین جومپا لاهیری و هشتمین پل آستر..نهمین جعفر مدرس صادقی و دهمین اریک اما نوئل اشمیت و رولد دال و بهترین من رومن گاری با دو کتاب خداحافظ گاری کوپر و زندگی در پیش رو که دلمو برد..وهنوزم کتاب برگزیده ام در ذهنم صدسال تنهاییه که از پانزده تا بیست سالگیم باهاش زنده بودم و همینطور خواندن انجیل و تورات و کتب مربوط به ادیان مختلف..خیلی وقته متمرکز نیستم و کم کتاب میخونم...روزگاری وقت زیاد داشتم و هنوزم ته مانده تخیلات همون روزا رو برای این نصفه نیمه بازیگری و زندگیم به کار میگیرم..باقی فیلمها و لحظات همه پررررر.....بله..کتاب نخونی عین من ماشینی و بیات و سرد و خسته و دمده خواهی شد..یه مرحله ای ورای روشنفکریم البته هست که کتاب نخری چون بخاطرشون درختا قطع میشن. یاعلی.»
 
بهنوش بختیاری علاوه بر بازیگری، سردبیری ماهنامه‌ای به نام «دیده‌بان» را به عده دارد. 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما