امنیت تردد، رونق کسب و توسعه گردشگری مزایای پیاده محورسازی خیابان شریعتمداری سبزوار است

اسرارنامه - معاون فنی و عمرانی شهرداری سبزوار گفت: امنیت و سلامت تردد عابران پیاده، رونق کسب و کار واحدهای تجاری و توسعه گردشگری از مزایای پیاده محورسازی خیابان شریعتمداری سبزوار است.
 
جعفرصائمی نسب در گفتگویی با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه در این باره توضیح داد: طرح پیاده محور سازی خیابان شریعتمداری که ازمهمترین مراکز تجاری شهر سبزوار است، به دنبال سیاستی که برای اولویت دادن و تأمین سلامت عبور و مرور عابران پیاده و دوچرخه سواران در شهرداری سبزوار دنبال می شود، اجرایی شده است.
 
وی در ارتباط با نگرانی به وجود آمده درباره نحوه تردد وسایل نقلیه ساکنان و یا کسبه این خیابان پس از پیاده محور سازی گفت: سبزوار اولین شهری نیست که پروژه پیاده محورسازی در بعضی خیابان های شلوغ آن اجرا می شود و قبلا تجربه موفقیت آمیز این کار در تعدادی دیگر از شهرهای کشور وجود داشته است و در همین راستا برای آن دسته از کسبه خیابان شریعتمداری که بخواهند بارانداز داشته باشند 2 ساعت در طول روز و احتمالا بین ساعت 14 تا 16 بعد از ظهر مسیر مجوز عبور و مرور وسایل نقلیه داده خواهد شد.
 
وی افزود: همچنین شب ها بعد از ساعت 10 و تا قبل از ساعت 6 صبح عبور و مرور برای وسایل نقلیه آزاد خواهد بود و البته برای خودروهای امدادی ، اورژانس یا سایر خودروهای خدمات رسان محدودیتی در تردد وجود نخواهد داشت.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری سبزوار تصریح کرد: البته زمان های آزاد بودن عبور و مرور وسایل نقلیه برای کسبه، یا ساکنان محل بسته به تغییرات ساعت در فصول مختلف سال، جابه جا خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه شهرداری تلاش دارد تا قبل از آغاز اسفند و داغ شدن بازارخریدهای نوروزی اجرای طرح پیاده محورسازی خیابان شریعتمداری را به پایان برساند، گفت: حتی در روزهای تعطیل نظیر روز میلاد پیامبر کارگاه ما فعال است و کارگران مشغول فعالیت هستند و ان شاالله تا ابتدای اسفند ماه بتن ریزی و سنگ فرش خیابان انجام خواهد شد.
 
صائمی نسب افزود: اگر شرایط جوی فصل زمستان به گونه ای باشد که کار را در بعضی روزها متوقف کند، قطعا سعی خواهیم کرد حداقل تا اول اسفند بتن ریزی کف خیابان را انجام دهیم  و ممکن است سنگ فرش سازی خیابان به بعد از نوروز موکول شود.
 
وی ادامه داد: برای توجیه کسبه و ساکنان محل نسبت به این طرح تا کنون حداقل 4 جلسه کاری داشته ایم که دیدگاه های آنان را شنیده و به نگرانی های احتمالی آنان پاسخ داده ایم.
 
صائمی نسب همچنین گفت: یکی از نگرانی هایی که وجود داشت از سوی والدین دانش آموزان مدرسه شهید خنده رو در خیابان شریعتمداری بود که اکنون به سرعت طرح ایمن سازی مسیر تردد این دانش آموزان در حال انجام است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
 
این مسئول افزود: از ابتدا پیش بینی می شد که به دلیل فرسوده بودن بعضی تأسیسات شهری در این خیابان، هنگام اجرای طرح پیاده محورسازی خیابان شریعتمداری نیاز به ترمیم و یا تعویض بعضی تأسیسات نظیر آب و فاضلاب داشته باشیم که اکنون همه نیروهای شهرداری با جدیت مشغول همکاری در این پروژه هستند.
 
وی ادامه داد: ما مدعی نیستیم که با یک پیاده محورسازی خیابان شریعتمداری کار شاقّی انجام می دهیم اما به هرحال این پروژه برای سبزوار بسیار ضروری بود زیرا خیابان شریعتمداری به نوعی قلب بازار شهرمان است، اما به دلیل عرض کم این خیابان عابران و وسایل نقلیه همیشه هنگام عبور از آن با مشکل مواجه بودند و در بعضی از ایام شلوغ سال نظیر اواخر اسفند همواره این خیابان برای وسایل نقلیه بسته می شد، بنابراین طرح پیاده محورسازی این خیابان به تسهیل و امنیت رفت و آمد عابران پیاده منجر خواهد شد و منجر به افزایش سوددهی کسبه خیابان می شود.
 
اجرای این طرح در گردشگری سبزوار هم سهم خواهد داشت، زیرا در آینده نزدیک علاوه بر خیابان شریعتمداری ، خیابان بیهق نیز پیاده محور خواهد شد و بدین ترتیب مسافران و گردشگران فرصت بیشتری برای رفت و آمد آسان و بدون دغدغه در این خیابان و بازدید از بناهای تاریخی دو طرف آن پیدا خواهند کرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

حسین

یعنی کسی که خونه اش تو این خیابونه، باید صبح ساعت ۶ ماشینش رو از خونه اش خارج کنه و تا ۱۰ شب برنگرده؟! بعد می فرمایند جای نگرانی نیست؟! توی کدوم یکی از تجربه های موفقیت آمیزی که اشاره میکنن, همچین اجحافی در حق ساکنین شده؟!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما