سی و پنجمین یادواره شهدای هویزه در سبزوار برگزار می شود

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از برگزاری سی و پنجمین یادواره شهدای هویزه و ۴۳ شهید جهادگر سبزوار خبر داد.
 
منصور برغمدی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار با اشاره به برگزاری سی و پنجمین یادواره شهدای هویزه در سبزوار اظهار داشت: این یادواره ویژه پنج شهید سبزواری مدفون در مزار شهدای هویزه و 43 شهید جهاد‌گر این شهرستان برگزار می شود.
 
وی با بیان اینکه این یادواره با محوریت جهاد کشاورزی سبزوار برگزار می‌شود، افزود: معاون راهبردی فرماندهی معظم کل قوا به عنوان میهمان ویژه این مراسم حضور دارند.
 
برغمدی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف این مراسم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان امروز است تصریح کرد: در همین راستا و برای نخستین‌بار کتابی با عنوان آثار و وصینامه شهدای هویزه تدوین شده که در اختیار دانشگاه‌ها، مدارس و همشهریان عزیز قرار می‌گیرد.
 
وی گفت: فیلمی از زندگی شهید احمد نظیف کم سن وسال ترین رزمنده شهید سبزواری دوران دفاع مقدس برای نخستین بار تهیه شده که در این مراسم رونمایی می‌شود.
 
برغمدی با بیان اینکه یادواره شهدای هویزه تنها یادواره‌ای است که در طول 35 سال گذشته برگزار و هیچگاه متوقف نشده است ادامه داد: در بین شهدای هویزه شهدای سبزوار دارای ویژگی مهمی هستند و آن اینکه آنها در این دوران دانشجو و از نخبگان علمی و دانشگاهی محسوب می‌شدند و به جای ماندن در دانشگاه به جبهه جنگ رفتند.
 
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار عنوان کرد: در سطح استان خراسان بزرگ تنها 6 شهید هویزه وجود دارد که از این تعداد 5 شهید سبزواری ویک شهید اهل مشهد مقدس است.
 
 
نظرت را بنویس
comments

حامد

مطلب را به ایمیلتان فرستادم ممنون

حامد

با سلام من از روستای کم جمعیت و محروم مظفرآباد بخش روداب هستم چند سالی است که پروژه ساخت حسینه در این روستا آغاز شده از شما تقاضا دارم مطلبی در این سایت درباره این موضوع بنویسید . در صورت تمایل میتوانم برای شما مظلب را آماده کنم ایدی تلگرام:hdm79

سلام بيش از سه دهه يادواره شهداي هويزه برگزار مي شود و اين همه شخصيت هاي در يک کشوري هر سال به سبزوار مي آيند؛ اين خودش ظرفيت و فرصت کم نظيري است اما متاسفانه مسئولان و مديريت شهري ما نتوانسته از حضور اين شخصيت ها و مسئولان ملي استفاده کند. اگر هنرشو داشته باشيم مي توانيم از حضور اين چهره ها در سبزوار براي پيشرفت منطقه در زمينه هاي مختلف استفاده کنيم.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما